Prisistatyti nepanorusi Klaipėdos baro „Centras“ atstovė tiesiai šviesiai rėžė, kad „Bus šakės!“(švelnus vertimas iš rusų kalbos. – Autor. past.).

„Kas tuos atlyginimus mokės, gal valdžia!?“ – klausė pašnekovė. Anot jos, padidinus MMA, brangs visos prekės. Reikės atleisti darbuotojus.

„Ar alų reikės branginti? Kas tuomet jį gers? Kas apskritai eis į kavines?!“ – piktinosi „Centro“ baro atstovė, kuri tikrai nepritaria Vyriausybės planams.

Valdžia turi solidarizuotis

Verslininkas Antanas Bosas sako, kad MMA reikia didinti, nes tai diktuoja ekonominė logika.

„Yra padaryta strateginė klaida. Matome, kad tampame pašalpų ir išmokų šalimi, yra daug laisvų darbo vietų, ypač nereikalaujančių kvalifikacijos, ir daug bedarbių. Tai reiškia, kad žmonės pasirenka išmokas“, – sako A. Bosas. Tačiau, anot jo, augančios algos neišvengiamai didins infliaciją, o planuojamas MMA didinimas iki 730 eurų yra per didelis šuolis.

„Nebent valdžia pasidalintų naštą su verslu ir proporcingai padidintų neapmokestinamų pajamų dalį, tai būtų naudingiau darbuotojui“, – „Vakarų ekspresui“ sakė A. Bosas. Anot jo, toks didelis minimalios algos šuolis labiausiai neigiamai gali paveikti smulkųjį verslą ir įmones regionuose.

„Galimi darbuotojų atleidimai ir net bankrotai“, – teigia A. Bosas.

Jautrūs sektoriai

„Esu už algų didinimą“, – „Vakarų ekspresui“ sakė UAB Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad verslas gyvena pandeminėje situacijoje. Yra sektorių, kurie išgyvena pakilimą, tačiau dalis verslo patiria nuostolių. Jo vadovaujama įmonė vykdo keleivių pervežimą, o ši sritis pastaraisiais metais patyrė didelį nuosmukį.

„Įmonėje yra tik keli darbuotojai, kurie gauna minimalią algą, tačiau jei jų atlyginimas kils, natūralu, kad reikės peržiūrėti ir kitų įmonės darbuotojų algas“, – sako V. Ramanauskas.

Anot jo, situaciją apsunkina ir tai, kad didelę dalį savo paslaugų Klaipėdos autobusų parkas vykdo laimėjęs konkursus su fiksuotais įkainiais.

Sutarčių trukmė yra ir dešimt metų. „Kai kuriuos konkursus laimėjome dar esant litui“, – pažymi V. Ramanauskas. Tuomet minimali alga perskaičiavus buvo 300 eurų (taikyta ir kita apmokestinimo sistema).

Anot direktoriaus, Klaipėdos autobusų parkas šiuo metu taip pat pateko į unikalią situaciją. Būdama Savivaldybės įmonė, nebegali pretenduoti į valstybės paramą kaip nukentėjusi nuo pandemijos, nors veikia rinkos sąlygomis.

„Per pirmąjį karantiną paramą gavome, o dabar – ne“, – sako V. Ramanauskas.