Planuojama plėtra Baltijos šalyse ir Suomijoje

Vėjuotą ketvirtadienio rytą Laisvės pr. 75 spaudos atstovai turėjo galimybę patys pirmieji pamatyti naująją Pigu.lt buveinę. Įžengus į vidų buvo galima nusidezinfekuoti rankas ir pasiimti vienkartinę medicininę kaukę. Šone stovėjo baltas Pigu.lt stendas su dirbtinių augalų dizainu bei stovas su prekinių krepšelių gausa. Pigu.lt atstovai bei įmonės vadovas Dainius Liulys pradėjo ekskursiją po didžiausios elektroninės prekybos bendrovės užkulisius.

„Iš šios parduotuvės mes startuosime paslaugą vienos valandos pristatymas. Čia turėsime pačias perkamiausias prekes, taigi žmonės galės jas gauti labai greitai neišeidami iš namų arba atsiimti jas važiuodami į arba iš darbo“, – pasakojo D. Liulys.

Pasak jo, pasirinkimas šią parduotuvę kartu su sandėliu statyti būtent šioje vietoje buvo pagrįstas tuo, jog tokioje daugiabučių bei gyvenviečių apsuptyje žmonės iš įvairiausių mikrorajonų galės patogiai privažiuoti ir atsiimti savo prekes.

„Tai yra pirmasis mūsų vystymosi taškas, o tokių taškų mes planuojame įsteigti visuose didžiausiuose Lietuvos ir Baltijos šalių miestuose, taip pat ir Helsinkyje. Kol kas planuojame tokius 3-4 projektus, šis yra pirmasis, testinis, mes ant jo išbandysime daugybę dalykų, idėjų ir mokysimės, o geriausią savo patirtį perkelsime į kitas tokio pačio formato parduotuves“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Anot jo, viena pagrindinių Pigu.lt parduotuvių įsikūrusi prekybos centre „CUP“, kur žmonėms, einantiems į prekybos centrą, būtų patogu pakeliui atsiimti prekes. Vis dėlto naujausio projekto tikslas – žmonėms suteikti kuo didesnį patogumą ir kuo greičiau aptarnauti didelius klientų srautus.

„Standartiniu laikotarpiu mes planuojame apie 2-3 tūkst. atsiėmimų per dieną, o Kalėdų laikotarpiu – iki 10 tūkst.“, – tvirtino D. Liulys.

Jo teigimu, Pigu.lt plėsis ir toliau. Pagrindiniu liks centrinis sandėlis, o šis skirtas tam, kad būtų greitai aptarnauti žmonių poreikiai: „Šitas taškas bus pagrindinis Vilniaus atidavimo taškas, nes tai – visomis prasmėmis labai patogus logistikos taškas, arti žmonių gyvenamųjų rajonų ir patogi miesto vieta“.

Projekto investicijos siekia ne vieną milijoną

Praėjus erdvią parduotuvės zoną patekome į visiškai naujai įrengtą sandėlį.

„Jis yra pakankamai aukštas, suzonuotas, pilnai veikiantis ir pilnai atitinkantis fizikos procesus. Greitu metu pradėsime į jį krauti prekes“, – rodydamas į tuščias ryškiomis spalvomis išdažytas lentynas kalbėjo įmonės vadovas.

Abiejose sandėlio pusėse buvo vartai įeinančių bei išeinančių prekių srautams. D. Liulys pažymėjo, jog naujovė šioje parduotuvėje bus drive-in‘as, kuriame žmonės galės apsipirkinėti neišeidami iš savo automobilio: „Šis projektas yra šiek tiek technologiškai sudėtingas, taigi mes drive-in‘ą startuosime po poros savaičių“.

Anot jo, į naują biuro, prekybos ir sandėlių kompleksą „Pigu.lt“ investavo daugiau nei 2 mln. eurų, patalpų nuomos sutartis pasirašyta 10 metų.

„Parduotuvėje bei sandėlyje dirbs apie 100 darbuotojų, biure – apie 300“, – detalizavo įmonės vadovas. Tokie skaičiai nieko nestebino, kadangi, pasak D. Liulio, naujosios parduotuvės dydis – 1000, biuro – 2500, o sandėlio – 3500 kv. metrų.

Jis teigė, jog šiame sandėlyje bus laikoma apie 10-20 tūkst. skirtingų prekių pavadinimų: „Tai bus pačios apyvarčiausios prekės, kurių žmonėms reikia 1-2 valandų bėgyje“. Įmonės vadovas atviravo, jog ateityje, pasiekus tam tikrus reikiamus kiekius, šiame sandėlyje planuojama investuoti ir į technologijas, ir į automatizaciją.

„Mes turime 10-ies metų kontraktą, kadangi projekto investicijos pakankamai didelės. Ši vieta strategiškai labai patogi, be to, trijų metų bėgyje čia atsiras aplinkkelis, kuris priduos šiam taškui dar daugiau patrauklumo, nes žmonėms bus lengviau prie jo privažiuoti“, – atskleidė D. Liulys.

Be perstojo fotografuojamas ir kalbinamas įmonės vadovas su kavos puodeliu rankose pakėlė akis į viršų: „Jei pažiūrėtumėte, ten yra langai iš biuro. Jame yra virtuvės, poilsio bei žaidimų kambariai. Specialiai padarėme langus iš biuro į sandėlį, kad žmonės matytų ir jaustų, kas iš tikrųjų mes tokie esame, kad turime sandėlius, daug prekių, kurios nuolat juda ir panašiai“.

Visi pakėlėme akis į sandėlio viršuje įrengtus langus, pro kuriuos galėjome pastebėti stalus, kompiuterius, susikaupusius dirbančius žmones. „Iš čia valdoma visa mūsų įmonės grupės veikla tiek visose Baltijos šalyse, tiek Suomijoje“, – pridūrė jis.

Pandemija pastūmėjo į priekį

Galiausiai atsidūrėme mažesnėje erdvėje, su daugybe lentynų.

„Pagrindinis sandėlis buvo stambioms prekėms, ši zona skirta smulkių prekių atsiėmimui. Čia yra apie 10 tūkst. adresų, o viename galima laikyti net po keletą prekių. Taigi čia galime laikyti apie 50 tūkst. užsakymų vienu metu, jog žmonės galėtų atsiimti. Kadangi artimiausiais metais ketiname augti po 25-30 proc., šie kiekiai yra apskaičiuoti kokiems 3 metams į priekį“, – pasakojo D. Liulys.

Jis papildė, jog senajame jų taške, kuris buvo mažesnis kartais, užsakymų rekordas buvo 4 tūkst. užsakymų per dieną, įvykęs prieš 3 metus. Taigi čia buvo siekiama padaryti užtektinai vietos augančiam užsakymų kiekiui.

„Į šitą pastatą nusprendėme įeiti prieš pat pirmąją COVID–19 bangą ir galvojome, kad galbūt per drąsiai su tokiais plotais rizikuojame. Tačiau ką turime dabar, tai artimiausiu metu turėsime plėsti biurus, nes kovidas mus pastūmėjo kokiais 3 metais į priekį. Planavome, jog 3 metams biurų pilnai užteks, tačiau artimiausiu metu užpildysime didžiąją dalį darbo vietų. Aišku, gelbėja nuotolinio darbo principas, bet kitais metais jau reikės plėstis į viršų arba darysime priestatą“, – pasakojo parduotuvės vadovas.

Palyginus su 2020 metais, šį mėnesį Pigu.lt išaugo 30 proc. Pasak D. Liulio, pandemija įmonei davė daug naujų klientų, kurie buvo priversti susipažinti su el. prekyba, taigi nemaža dalis jų ir liko.

„Pačioje pandemijos pradžioje supratome esminį dalyką – labai svarbu investuoti į pozityvią ir gerą kliento patirtį, dėl kurios žmogus, atsidarius fizinėms parduotuvėms, negalvotų, jog nebenori grįžti į el. parduotuves. Nemažai el. parduotuvių padarė sau žalą vėluodami pristatinėti prekes. Juk, kai esi žmogus, uždarytas namuose ir niekur negalintis išeiti, o tau prekės vėluoja savaitę arba dvi, tai jautiesi lyg spąstuose“, – atviravo įmonės vadovas.

Žinodamas šias problemas Pigu.lt investavo į atsiėmimo taškų plėtrą: nuo 8 taškų greitai buvo išsiplėsta iki 20 taškų ir buvo išlaikomas sekančios dienos atsiėmimo standartas visose Baltijos šalyse, o tuo tarpu Vilniuje bei Kaune buvo užtikrinamas netgi tos pačios dienos atsiėmimas.

„Tai reiškia, kad mes suteikiame žmonėms gerą apsipirkimo patirtį, taigi žmonės pradeda pirkti daugiau“, – tvirtino jis.

Trečiosios šalys – nebe konkurentai

Paskutinė ekskursijos dalis buvo prekių atsiėmimo kasos, stovinčios parduotuvės gale.

„Turime 12 vietų atidavimui, taigi realiai turime 24, nes prie vienos vietos galima prijungti po 2 žmones“, – naujai įrengtus atsiėmimo taškus aptarė D. Liulys.

Anot jo, vidutiniškai Pigu.lt klientai prekių atsiėmime laukia virš minutės – apie 80 sekundžių, tačiau didžioji dalis žmonių prekę atsiima per mažiau, nei vieną minutę. Parduotuvės vadovas teigė, jog vidutinė prekių krepšelio suma sumažėjo apie 10 proc., taigi dabar sudaro mažiau nei 50 eurų.

„Tačiau smarkiai – apie 20-30 proc. – padidėjo pirkimų dažnis. Šiuo metu turime apie 1 mln. 200 tūkst. aktyvių vartotojų“, – kalbėjo jis.

Išlindę pagrindinėje Pigu.lt parduotuvės salėje vėl išvydome be galo gausų prekių asortimentą. Tą pažymėjo ir pats D. Liulys.

„Manau, reikia paminėti, jog pas mus yra didžiausias kvepalų kiekis Lietuvoje. Nei viena didžioji kvepalų parduotuvė neturi tokio kvepalų pasirinkimo, nes mes siūlome tuos pačius kvepalus, tik sudėtus į mažesnes lentynas. Mes esame už tai, kad žmonės nepermokėtų pinigų už bereikalingą plotą ar kvadratą. Matote, kad įrengimas pakankamai paprastas, – kalbėdamas ėmė detaliau aprodyti parduotuvės erdvę, – Įrengimas patogus ir šviesus, kad žmonės, čia atėję, jaustųsi gerai.

Neturime prabangių grindų, grindys betoninės, nušlifuotos, kad būtų patogu vaikščioti ir atrodytų pakankamai moderniai. Kompozicija pas mus pakankamai lanksti – turime įvairiausių prekinių ženklų, o matydami, ką žmonės perka arba darydami apklausas, galime tą lankstumą didinti“, – išsamiai pasakojo įmonės vadovas.

Jauki, erdvi ir šviesi Pigu.lt erdvė atrodė išties moderniai: įvairaus dydžio lentynos su smulkiais žaislais, pakabukais, suvenyrais, salės galas užpildytas kūdikių bei vyresnių vaikų rūbais, buitine technika, indais, įrankiais, atskiri stendai „Lego“ žaislams, taip pat ir „Lego“ stalas, prie kurio vaikams galima pažaisti. „Mes esame vienas iš trijų didžiausių „Lego“ pardavėjų šiame regione“, – pridūrė parduotuvės vadovas.

Salė puošė „Samsung“ įrenginių stendas su dideliais ekranais, minkšti žaismingi krėslai atsisėsti, kavos aparatai ir moderniai įrengti ekranai, kuriuose buvo rodoma data, laikas bei prekės atsiėmimo laukiančių numerėlių eilė su audio pranešimu.

Buvo sunku nepastebėti ir el. kainų etikečių.

„Kadangi turime 10 tūkst. skirtingų prekių, taigi turime ir 10 tūkst. kainų etikečių. Visos prekės bus valdomos realių kainų per kainų etiketes: kainai pasikeitus sistemoje, kaina iš karto keičiasi ir kainų etiketėse. O kainos pas mus tokios pačios ir fizinėje, ir el. parduotuvėje“, – pabrėžė D. Liulys.

Salėje taip pat stovėjo ir visiškai naujos savitarnos kasos. Anot bendrovės vadovo, tai – nauja įmonės inovacija, kurioje žmonės galės patys įsigyti prekes be konsultantų pagalbos ir taip sutaupyti laiko.

„Žmonėms vis dėlto yra svarbu, kad viskas vyktų greitai. Skalbimo miltelių juk nelauksi 3-4 dienas, dažniausiai pastebi, kad tau jų reikia jau šiandien“, – juokiasi parduotuvės vadovas.

Paklaustas apie PVM lengvatos panaikinimą trečiosioms šalims, D. Liulys teigia, jog su šiuo sprendimu sutinka: „Prieš tai mes matėme šiokį tokį nesąžiningumą, kad kompanijos, kurios nemoka mokesčių, įgauna pranašumą kainų prasme prieš klientus. Mes mokame mokesčius, sukuriame darbo vietas, kuriame ekonomiką, o jie tokie žaidėjai, kurie siunčia prekes, nemoka mokesčių, sukčiauja ir dar mažina kainas. Taigi manau, jog dėl šio pokyčio sukeltų nepatogumų mes įgausime pranašumą. Pastebėjome, jog panašių prekių pardavimai, kaip iš trečiųjų šalių, pradėjo didėti“.

Tikslas – 10 tūkst. pardavėjų

D. Liulys užsimena ir apie maisto produktų prekybą: „Mes neturime šviežių maisto produktų. Mes į tą segmentą neįeiname, nes jis reikalauja šiek tiek kitokio priėjimo prie logistikos. Nesakau, kad mes kažkada to nedarysime – mes tą pradėsime daryti prie tam tikro klientų masto“.

Jo teigimu, nuo kovo mėnesio buvo pajungti 400 nauji pardavėjai, taigi šiuo metu Pigu.lt turi apie 3 tūkst. 400 pardavėjų.

„Palyginimui, didžiausias mūsų prekybos centras turi apie 300 pardavėjų, taigi mes pajungiam po vieną didelį prekybos centrą kas mėnesį, o mūsų tikslas yra turėti apie 10 tūkst. aktyvių pardavėjų iki 2025-ųjų metų“, – pasakojo D. Liulys.

Baigiantis ekskursijai, bendrovės vadovas juokaudamas atvirauja: „Aš asmeniškai Pigu.lt šiais metais išleidau daugiau, nei 10 tūkst. eurų. Aš niekur nebeperku, aš esu priklausomas, turiu padaręs apie tūkstantį užsakymų. Kai yra liūdna nuotaika ir reikia ją pakelti, ypač per karantiną, norisi eiti ir apsipirkinėti. Labai paprasta ir patogu, nes užsisakai ir kitą dieną atsiimi“.

Paklaustas, ką dažniausiai perka, D. Liulys atsako: „Viską!“ ir kaip pavyzdžius pamini knygas, drabužius, ausines, buitinę techniką, kvepalus, kosmetiką, higienos priemones bei kita.

„Neįprasčiausia prekė, kurią esu pirkęs iš Pigu.lt, tai miesto žmogui skardinę su kaimo kvapu“, – juokiasi jis.

Pasibaigus ekskursijai, lauke ėmė rinktis žmonės ir prie pagrindinio įėjimo nusitiesė ilga eilė, o laukdami galėjo pasivaišinti įvairiais užkandžiais.

Prasidėjus ceremonijai, įmonės vadovas D. Liulys turėjo pats pirmas išmėginti Lietuvoje dar nematytą pramogą – ledo kirtikliu išlaisvinti specialioje ledo skulptūroje užšaldytas žirkles ir jomis perkirpti juostą. Po to šią pramogą galėjo išmėginti visi, kurie turėjo kuponą.

Išlaisvinti riedučius, kosmetiką, ausines, laikrodžius bei išmaniuosius telefonus iš 3 tonas sveriančios ledo skulptūros mėgino įvairūs atidarymo ceremonijos svečiai, jiems padėjo ir elektrinis pjūklas.