Kuria madą Ukmergėje ir Nyderlanduose

Nyderlandų kapitalo Ukmergės drabužių prekybininkė „Grosso Moda Lithuania“ Lietuvoje veikia nuo 2000 m. Kaip sako vadovė Ala Guzova, įmonė kuria madą Ukmergėje ir Nyderlanduose.

Čia veikia eksperimentinis pavyzdžių siuvimo cechas, kuriame kuriami nauji moteriškų drabužių modeliai tokiems dideliems ir žinomiems prekių ženklams kaip „S. Oliver“, „Esprit“, „Peek & Cloppenburg“ ir kt. Kaip vieną sėkmingiausių klientų vadovė įvardija „MEXX“, su kuriuo lietuviai dirbo 13 metų.

Šie prekių ženklai viešumoje ne kartą buvo kritikuoti, kad su tvarumu neturi nieko bendro. Tai – masinė gamyba, drabužiai esą skirti tik vienam sezonui, po kurio keliauja į sąvartynus. Tačiau A. Guzova tai paneigia.

„Su tuo nesutinku. Jei pažiūrėtumėte klientų reikalavimus, pavyzdžiui, „S. Oliveris“ labai žiūri į tvarumą, jų 50 proc. produktų yra iš perdirbtų medžiagų. Tikrai neturime tokių klientų, kurie taip elgtųsi. Klientai prašo tvarumo sertifikatų, ir mes iš tiekėjų prašome sertifikatų. Visa grandinė iki kliento ateis su tvariomis medžiagomis ir procesais. Mes pilnai atsakome už visų procesų tvarumą, vadinasi, klientas gauna visiškai tvarų produktą“, – tikina ji.

Pritraukti tokių garsių prekės ženklų, kaip sako, nėra taip paprasta. Užmegzti kontaktą ir pasirašyti sutartį gali prireikti ir kelerių metų.

„Sudėtinga pradėti kontraktą. Jei, tarkim, gaminu puodukus: pagaminau jį, parodžiau, jei patinka – perki. O čia reikia įrodyti: tai yra mada, dizaino šou, prezentacijos, kurias mato ne tik klientai, bet ir jų ekspertai. Tai – ilgesnis ir sudėtingesnis procesas, nes reikia įrodyti, kad esi geresnis už kitus. Gauti klientą vidutiniškai trunka 5 metus, minimum – dvejus“, – pasakoja pašnekovė.

Masinę gamybą vykdo trečiosiose šalyse

Ukmergės įmonė masine drabužių gamyba neužsiima. Čia kuriami tik nauji pavyzdiniai produktai, kuriuos patvirtina klientai, o tada užsakymai keliauja į trečiąsias šalis. Ant etikečių galima pamatyti, kad drabužiai pagaminti Ukrainoje, Armėnijoje, Vietname ar Kambodžoje.

„Mes Lietuvoje rūbų nesiuvame, tai yra pakankamai brangu. Europos algos tokio lygio, kurio negalime leisti, tada savikaina tampa labai brangi. Mes čia siuvame tik kolekciją – pradinį produktą, o masinė gamyba – Ukrainoje, Armėnijoje, Vietname ir Kambodžoje“, – pasakoja A. Guzova.

„Grosso Moda Lithuania“ dėl tvarumo ir kainos, kaip tikina, nesirenka Kinijos fabrikų: „Armėnijos gamybos kainos žemesnės nei Kinijos. Kam gaminti Kinijoje, jei kokybišką produktą galima pagaminti Armėnijoje?“

Ukmergiškiai užsakovui pateikia detalią kiekvieno produkto specifikaciją: kokios naudojamos medžiagos, audinys, modelis, sudėtinės dalys, sagos, kokioje šalyje ir kaip bus pasiūtas. Pasirašius klientui, įmonė pagal tą pačią schemą kuria bei užsako gaminius.

Investuos 500 tūkst. eurų

„Grosso Moda Lithuania“ Ukmergėje turi ir savo parduotuvę „Textilite“. Valdytojai turi plėtros planų – per metus Lietuvoje planuojama atidaryti dar penkias tokias parduotuves. Iš viso į naujas parduotuves planuojama investuoti apie pusę milijono eurų.

Paklausus apie aplinkybes, kurios padeda planuoti investicijas per pandemiją, A. Guzova nurodo, kad įmonė tikisi gauti finansavimą iš Valstybės investicijų valdymo agentūros (VIVA) Pagalbos verslui fondo.

„Kreipėmės į VIVA finansavimo fondą, jie sutiko mūsų paraiškas peržvelgti, jei nepatvirtins, tai atidarinėsime parduotuves lėčiau“, – teigia ji.

Apsipirkti atvažiuoja visa Lietuva

„Textilite“ parduotuvės istorija prasidėjo nuo 20 kv. m patalpų, o 2019 m. čia atidaryta nauja parduotuvė, į kurią apsipirkti suvažiuoja gyventojai iš visos Lietuvos.

„Apie parduotuvę žmonės sužinodavo iš lūpų į lūpas: „Niekam nesakyk, mažai gaminių, išpirks.“ Niekada neturėjome jokių reklamų, taip žinomumas sklido po Lietuvą. Čia stovėjo eilė, kai atidarėme parduotuvę. Žmonės laukė po dvi valandas, kad galėtų apsipirkti.

Čia apsipirkti dabar atvažiuoja iš Vilniaus, Kauno, Panevėžio ir kitų miestų. Ukmergiškių kiekvieną dieną apsilanko mažiau nei pusę – apie 30 proc. Vietiniai dažniau perka išparduotuvėje, kur yra nukainotų prekių“, – sako vadovė.

Moteris džiaugiasi šios vienintelės įmonės parduotuvės praėjusių metų rezultatu – jos apyvarta siekė 600 tūkst. eurų.

Visgi praėję metai „Grosso Moda Lithuania“ nebuvo vien sėkmingi, dėl pandemijos įmonė nepardavė žiemos kolekcijos, ją planuoja išparduoti ateinantį sezoną.

„Žiemos kolekcija liko pas mus ir klientus. Kuo turėjome pradėti prekiauti lapkritį, gruodį, sausį ir vasarį, tuo prekiausime tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Mada per tą laiką nepasikeitė, manau, kad viską parduosime, ką pagaminome“, – sako A. Guzova.

Pandemija kirto per įmonės apyvartą

„Labai nukentėjome. Nepaisant to, labai džiaugiamės, kad įvykdėme savo planus, nes kitais mėnesiai pardavėme daugiau. Turėjome atskirą įėjimą iš lauko, tad mums leido atsidaryti greičiau nei prekybos centrams.

Mes nukentėjome šiemet ir kitais metais, nes per pirmą karantiną klientai dar dirbo, užsakymų buvo. Mūsų pagrindiniai klientai – vokiečiai, o Vokietija buvo uždaryta lygiai šešis mėnesius, praradome daugiau nei pusę savo apyvartos į priekį“, – komentuoja pašnekovė.

Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ šiuo metu dirba 65 darbuotojai. Per pandemiją, kaip tikina, visi jie turėjo darbo, tad prastovose nesėdėjo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (104)