Mariaus (vardas pakeistas) skundą išnagrinėjusi VVTAT nustatė, kad „Lidl Lietuva“ skleista reklama galėjo turėti klaidinančios reklamos požymių.

Savo ruožtu „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė sakė, kad su situacijomis, kai pirkėjai kreipiasi suklaidinti garantijos taikymo informacijos, susiduria išties retai.

Sugedo plastmasinė dalis

Į „Delfi“ besikreipęs Marius pateikė skustuvo dėžutės nuotrauką, kurioje nurodyta, kad jam taikoma 3 metų garantija ir reklaminį „Lidl“ leidinį, kuriame taip pat pabrėžiama 3 metų garantija.

Tik skustuvo instrukcijoje nurodoma, kad garantija netaikoma gabenant atsiradusiems trūkumams, susidėvinčioms dalims arba lūžtančių dalių, pavyzdžiui, jungiklių ar akumuliatorių, gedimams.

Kaip paaiškino pirkėjas, jo skustuve sugedo korpuso dalis, į kurią įsistato peiliukų blokas.

„Norint išvalyti peiliukų bloką vyriais atlenkiama galvutė. Laikui bėgant nuo atidarinėjimo plastikinės briaunelės susidėvi ir nebelaiko ašelės todėl peiliukų galvutė neužsidaro, o skustuvu naudotis negalima“, – dėstė jis.

Marius taip pat buvo kreipęsis į skustuvo gamintoją „Hoyer Handel“, kuris jam patarė įsigyti naują dalį jų internetinėje parduotuvėje. Naujos skutimo galvutės kaina – 15,99 euro.

Tačiau pašnekovas teigė, kad tuo metu, kai jam reikėjo, parduotuvėje šios prekės nebuvo.

„Reklaminiame „Lidl“ leidinyje, ant prekybos centro sienos talpinamoje reklamoje, ant skustuvo dėžutės, visur buvo skelbiama apie gaminiui taikomą 3 metų garantiją. Jokių „žvaigždučių“, informacijos mažomis raidėmis, kaip mėgsta gamintojai ir prekybininkai pateikti informaciją, kuri jiems nėra labai naudinga, nebuvo“, – pabrėžė vyras.

Jis dar piktinosi, kad norėdamas sužinoti apie 1 mėnesio garantiją susidėvinčioms dalims, turėtų prekę parduotuvėje išpakuoti.

„Turėjau prekybos centre išpakuoti lipnia juosta supakuotą gaminį, išimti 140 puslapių instrukciją ir 105 puslapyje apie tai perskaityti. Ir pardavėjas mano, kad pirkėjas tinkamai informuotas apie prekę, nors Civilinis kodeksas skelbia, kad verslininko pareiga aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą ir neklaidinančią informaciją“, – svarstė jis.

 Lidl parduotuvė

Davė patarimų

VVTAT tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė perdavė komentarą, kuriame dėstoma, kad pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktų reikalavimus, pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą).

„Civilinis kodeksas nustato dviejų rūšių daiktų garantiją – garantiją pagal įstatymą, kuri galioja 2 metus nuo prekės įsigijimo dienos, ir sutartinę arba komercinę (kokybės) garantiją, kuri laikoma papildoma garantija, suteikiama pardavėjo šalia garantijos pagal įstatymą.

Informacija apie prekę turi būti aiški, išsami ir neturi klaidinti vartotojų. Šiuo konkrečiu atveju, tiriant vartotojo Mariaus skundą, buvo vertinama pateikta informacija apie prekę atsižvelgiant į reklamos reikalavimus.

Įvertinusi vartotojo pateiktus įrodymus, bei pardavėjo paaiškinimus, VVTAT nustatė, jog „Lidl Lietuva“ skleista minėta reklama galėjo turėti klaidinančios reklamos požymių“, – nurodė ji.

Paaiškinama, kad tokia išvada darytina atsižvelgiant į tai, jog „Lidl Lietuva“ skleidė minėto prietaiso reklamą, kurioje buvo nurodoma, jog prietaisui galioja 3 metų garantija, tačiau kitų, VVTAT vertinimu, svarbių sąlygų, tokių kaip, pavyzdžiui, kad minėta garantija netaikoma greitai susidėvinčioms dalims, bendrovė reklamoje nenurodė bei su tokiomis sąlygomis vartotojas galėjo susipažinti tik perskaitęs prekės naudojimo instrukciją.

„Pažymėtina, kad siūloma prekės garantija, jos galiojimas ir kitos garantijos sąlygos turi įtakos vartotojo apsisprendimui įsigyti arba neįsigyti tam tikrą prekę, todėl „Lidl Lietuva“, kaip atidus verslo subjektas, skleisdama reklamą, privalo užtikrinti, jog reklamos vartotojams būtų pateikiama teisinga ir esminė informacija apie siūlomas prekių garantijas. Todėl VVTAT, siekdama išvengti vartotojų galimo klaidinimo, vadovaudamasi Reklamos įstatymu, informavo „Lidl Lietuva“, jog, tarnybos vertinimu, vartotojams neteisingos informacijos apie prekei taikomą garantiją pateikimas neatitinka Reklamos įstatymo nuostatų ir rekomendavo užtikrinti, jog vartotojams būtų pateikiama teisinga bei tiksli informacija apie galimybę įsigyti prekę, kuriai taikoma garantija bei siūlo skleidžiant panašaus turinio reklamą papildomai nurodyti ir kitas svarbias taikomas sąlygas garantijai.

Atsižvelgdama į VVTAT pateiktas rekomendacijas, bendrovė informavo, jog ketina užtikrinti, kad vartotojams būtų pateikiama teisinga bei tiksli informacija apie galimybę įsigyti prekę, kuriai taikoma garantija, bei ketina skleidžiant panašaus turinio reklamą papildomai nurodyti ir kitas svarbias taikomas sąlygas garantijai. Kitų vartotojų skundų dėl „Lidl Lietuva“ skleidžiamoje reklamoje netinkamai pateikiamos informacijos apie prekėms taikomą garantija VVTAT nėra gavusi.

Vartotojas informavo VVTAT, kad savo reikalavimo neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus pardavėjo atžvilgiu atsisako, todėl ginčo ne teismo tvarka nagrinėjimo procedūra buvo nutraukta.
Atsižvelgiant į šią situaciją VVTAT visada atkreipia pardavėjų dėmesį, jog teikiama informacija apie prekę (reklama leidinyje, lankstinuke, informacija ant pakuotės ir pan.) būtų aiški, išsami ir teisinga, nes esminės prekės savybės, kaip ir jos kaina, yra svarbiausi faktoriai, lemiantys vartotojo apsisprendimą dėl prekės pirkimo. Tuo pačiu vartotojai prieš pirkdami turi būti atidūs bei susipažinti su visa pateikta informacija, pasinaudoti galimybe apžiūrėti prekę, susipažinti su jos instrukcijomis“, – rašoma komentare.

Siūlo atsarginių dalių

„Lidl Lietuva“ atstovė L. Skersytė sakė, kad net ir tokiais kaip Mariaus atvejais, visada stengiasi išspręsti situaciją pirkėjo naudai, remiantis faktinėmis aplinkybėmis.

„Daugumai „Lidl“ parduotuvėse parduodamoms elektros prekėms yra suteikiama 3 metų garantija, kai kurioms jų dalims kartais gali būti taikoma trumpesnė garantija.

Pavyzdžiui, trumpesnė garantija yra taikoma nusidėvinčioms prietaisų dalims. Paprastai parduotuvėse yra pateikiamos pavyzdinės prekės, skirtos klientui susipažinti su prekės turiniu bei instrukcija. Instrukcijoje yra pateikiama visa informacija dėl garantijos sąlygų. Parduotuvėje pirkėjas prekę gali ne tik apžiūrėti vietoje bei apsispręsti dėl jos įsigijimo, tačiau ir paprašyti parduotuvės personalo pagalbos dėl informacijos suteikimo“, – nurodė ji.

L. Skersytė dar sakė, kad atsarginių (nusidėvinčių) dalių kartais galima rasti ir „Lidl Lietuva“ parduotuvėse, pavyzdžiui, prietaisų akumuliatoriai ar kiti priedai prietaisams bei įrenginiams.

„Dėl atsarginių dalių įsigijimo klientai taip pat gali kreiptis į garantinio aptarnavimo atstovus, kurie būna nurodyti naudojimo instrukcijose, tačiau kiekvienu atveju derinti reikėtų individualiai su garantinio serviso atstovais. Instrukcijose gali būti nurodoma, kad kai kurių dalių galima įsigyti ir el. parduotuvėse“, – pastebėjo ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (156)