Registrų centro duomenų analitikų atlikta 2019 metais Juridinių asmenų registre įregistruotų įmonių pateiktų finansinių ataskaitų už 2020 metus analizė parodė, kad praėjusiais metais ikimokestinio pelno uždirbo apie 70 įmonių, o ikimokestinio pelno mediana buvo 8 tūkst. eurų.

Nuostolingai pirmaisiais pilnais veiklos metais dirbo mažiau nei trečdalis naujai susikūrusių bendrovių, o nuostolių mediana buvo 4 tūkst. eurų.

2020 metais, palyginti su 2019 metais, pardavimo pajamas augino daugiau kaip 80 proc. naujai įsteigtų bendrovių, o apyvartos augimo mediana siekė 40 tūkst. eurų.

Pandemija – sutapimas

Registrų centras pateikė dešimt įmonių naujokių, įsikūrusių 2019-aisiais, per pandemiją, kurios 2020-aisiais, remiantis pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, turėjo didžiausią apyvartą.

Pirmoje vietoje – žemės ūkio kooperatyvas „Lagrenas“, kuris buvo įkurtas pasaulyje jau siaučiant pandemijai, 2019-ųjų vasario 27 dieną. Kaip galima matyti iš pateiktų duomenų, 2020-aisiais įmonės apyvarta sudarė 26,4 mln. Eur, o ikimokestinis pelnas, remiantis RC duomenimis, siekė kiek daugiau nei 21 mln. Eur. Vėliau pati įmonė patikslino, kad buvo padaryta klaida ir pelnas prieš apmokestinimą siekia 213 195 Eur.

Redakcija susisiekė su įmonės administracijos vadovu Eriku Butnoriu. Jis pasakojo, kad įkurti įmonę buvo nuspręsta dar gerokai prieš pandemiją, tad pasaulyje nutikę įvykiai, paprasčiausias sutapimas.

„Sprendimas įkurti įmonę nėra susijęs su pandemija ir mes dar prieš pandemiją jau pradėjome diskutuoti apie įmonės kūrimą ir taip sutapo, kad įsisteigėme, o pandemija atėjo. Pandemija nei paskatino, nei atitolino šį sprendimą“, – sakė jis.

Vyras aiškino, kad pagrindinė kooperatyvo įsteigimo priežastis yra ta, kad kiekviena iš įmonių turėjo savo administracijos vadovus, todėl buvo nuspręsta, kad kai kurios specialistų pozicijos, apjungus įmones, galėtų būti bendros visose įmonėse.

Paklaustas, ar gauta įmonės apyvarta yra visų kooperatyvui priklausančių įmonių pajamos 2020-aisiais, administracijos vadovas teigė, kad ne visai. Jis sakė, kad įmonė turi savitą skaičiavimo sistemą ir prasitarė, kad tai, ką matome, tėra mažoji dalis įmonių pajamų.

Pandemija kooperatyvui bei žemės ūkiui, kaip tikino, bendrai didelės įtakos neturėjo. Kaip sakė, tai labiau buvo požiūrio bei kai kurių darbo principų pokyčių bei prisitaikymo metas.

„Mums reikėjo saugotis COVID-19, IT sprendimų įdiegimas, išmokimas dirbti nuotoliniu būdu ir mažiau bendrauti tiesiogiai. Kadangi tai kooperacija, tai vis tiek labiau bendruomeniškas judėjimas, bendros veiklos vykdymas, todėl yra daug susirinkimų, daug sprendimų priimama kolegialiai, tai COVID-19 kardinaliai pakeitė tą bendravimo formą.

Visgi pačiai veiklai pandemija įtakos neturėjo ir 2020-ieji iš esmės buvo labai pelningi metai, kas mums leido pelningai vykdyti veiklą“, – sakė jis.

Vadino naujų galimybių laikotarpiu

Antroje vietoje tarp įmonių naujokių, per pandemiją įkurta UAB „Adtech lt“. Ši įmonė, kaip skelbiama RC, verčiasi reklamos agentūros veikla. Ji buvo įkurta vos dvi savaitės po pirmojo karantino paskelbimo – 2019-ųjų kovo 21-ąją.

Registrų centro nuotr.

Įmonės naujokės apyvarta per 2020-uosius siekė 17,22 mln. Eur, o pelnas sudarė 9,3 mln. Eur. Susisiekti su įmonės atstovais „Delfi“ nepavyko.

Trečioje vietoje pagal įmonių naujokių apyvartą – UAB „Hittpool Lithuania“, kuri buvo įkurta 2019 m. balandžio 25-ąją.

Jos apyvarta 2020-aisiais siekė 16,1 mln. Eur, o gautas pelnas iki mokesčių sudarė 14,7 mln. Eur.

„Httpool Lithuania“ „LinkedIn“ partneris, vadovas Šarūnas Sakalauskas, paprašytas daugiau papasakoti apie įmonės veiklą, „Delfi“ aiškino, kad ji priklauso „Aleph Holding“ įmonių grupei ir yra tokių socialinių tinklų ir multimedijų gigantų kaip „Twitter“, „Facebook“, „Spotify“, „LinkedIn“, „Snapchat“, „Warner Music“, „Outbrain“ ir „Brainly“ išskirtinė pardavimo partnerė rinkose.

„Httpool“ veikia Centrinėje Europoje, Skandinavijoje, Baltijos šalyse, Balkanuose, Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, Rusijoje ir kitose Nepriklausomų valstybių sandraugos šalyse.

Mūsų bendrovė padeda plėstis ne tik partnerių platformoms, bet ir teikia verslą auginti leidžiančias konsultacijas vietos rinkose veikiantiems reklamos užsakovams, kurie nori būti matomi pasirinktose „Httpool“ atstovaujamose platformose“, – trumpai apie įmonės veiklą pasakojo jis.

Pasak vadovo, įmonei 2020-ieji, žiūrint iš žmogiškosios pusės, kaip ir daugeliui kitų bendrovių, buvo išbandymų ir neįprastų aplinkybių metai, tačiau žiūrint iš verslo pusės – jie įmonei tapo ir naujų galimybių laikotarpiu.

„Užklupusi pandemija daugybę verslų paskatino perkelti savo veiklą į internetą ar ją ten suintensyvinti. Didesnis nei bet kada dėmesys elektroninei prekybai, žinoma, užaugino ir poreikį investuoti į reklamą socialiniuose tinkluose. Taip susiformavo itin palankios sąlygos, leidusios mums auginti partnerių platformas ir didinti mūsų bendrovės apsukas“, – sakė Š. Sakalauskas.

Jo teigimu, nelikus galimybių keliauti, dalyvauti renginiuose ir susitikti gyvai, įmonei teko ieškoti naujų kelių pas potencialius klientus bei partnerius.

„Socialiniai tinklai tapo vienu efektyviausių tokio iššūkio sprendimų – Lietuvos bendrovėms, kurios nori pasiekti vietinius klientus, „Facebook“ tapo dar patrauklesnis, nusitaikiusiems į JAV rinką dar svarbesnis tapo „Twitter“, o Lietuvos eksportuotojai naujų verslo ryšių mezgimą suaktyvino „LinkedIn“ platformoje“, – sakė vadovas.

Ketvirtą vietą tarp įmonių naujokių kalbant apie apyvartą užėmė UAB „BLCT“.

Kaip buvo skelbiama, įmonė verčiasi automobilių ir lengvųjų variklinių transporto priemonių prekyba. Ji buvo įkurta 2019-ųjų gegužės 23-ąją, o jos apyvarta 2020-aisiais siekė 10,4 mln. Eur, o pelnas sudarė 5,6 mln. Eur.

Penketuką užbaigė UAB „GR Retail Lithuania“, užsiimanti rinkodarine veikla bei verslo konsultavimu. Ji buvo įkurta 2019-ųjų gegužės 10-ąją. Įmonės apyvarta 2020-aisiais siekė 10 mln. Eur, o ikimokestinis pelnas sudarė 5 mln. Eur.

Buvo ir bankrutuojančių

Remiantis viešais „Sodros“ duomenimis, vidutinis apdraustųjų darbuotojų skaičius tarp naujai įsteigtų įmonių praėjusiais metais padidėjo maždaug 7 iš 10 bendrovių, ketvirtadalyje įmonių per metus jis nepatiko, o sumažėjimą patyrė vos 5 proc. verslo naujokų.

Paulius Rudzkis

„Vis dėlto, ne visiems naujokams pernai sekėsi. Iš 2019 metais įregistruotų įmonių per 2020 ir šiuos metus kiek daugiau nei 40-čiai buvo įregistruotas teisinis statusas bankrutuojantis, reiškiantis, kad bendrovei teismas arba kreditoriai iškėlė bankroto bylą“, – teigė Registrų centro duomenų analitikas Paulius Rudzkis.

Naujai įregistruotų įmonių finansinių rezultatų analizė atlikta remiantis 2019 metais įregistruotų bendrovių Registrų centrui iki šių metų liepos 5 d. pateiktomis ataskaitomis.

Iš analizės buvo eliminuotos įmonės, kurių vidutinis darbuotojų skaičius 2019 metais buvo didesnis nei 50, darant prielaidą, kad šios įmonės buvo įregistruotos reorganizuojant ar pertvarkant jau veikiančias bendroves. Iš viso analizei pasitelkta apie 3,3 tūkst. įmonių finansinių ataskaitų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)