„Skirtingi rinkos dalyviai buvo pasirinkę skirtingus sprendimus, o jų vidaus procedūrose buvo nemažai neapibrėžtumo. Atsižvelgę į gerąją rinkos praktiką pasiūlėme draudikams galimus klientų potyrį pagerinančius sprendimus ir matome, kad padėtis rinkoje pagerėjo. Ir toliau sieksime tam tikrus trūkumus finansų rinkos dalyviams teikiant finansines paslaugas spręsti pirmiausia dialogo su rinka būdu“, − sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorė Jekaterina Govina.

Analizę, kaip Lietuvos draudimo bendrovės suteikia pakaitinę transporto priemonę, Lietuvos bankas atliko 2020 m. pradžioje ir paskelbė apžvalgą, kurioje pateikė gerosios praktikos pavyzdžių bei rekomendacijas rinkos dalyviams. Šių metų antrąjį ketvirtį centrinis bankas patikrino, kaip rinkos dalyviai laikosi šių rekomendacijų.

Įvertinęs rinkos praktiką, Lietuvos bankas draudimo rinkos dalyviams pasiūlė sudaryti bendradarbiavimo sutartis dėl pakaitinio automobilio su transporto priemonių nuomos paslaugas teikiančiomis bendrovėmis − dėl greitesnio ir efektyvesnio proceso toks bendradarbiavimas yra naudingas ir draudimo bendrovėms, ir asmenims, kuriems reikia tokios paslaugos. Be to, centrinis bankas rekomendavo pakaitinės transporto priemonės suteikimo ir su tuo susijusių išlaidų atlyginimo tvarką aprašyti vidaus taisyklėse ir jas paskelbti draudiko interneto svetainėje.

Taip pat, kad nekiltų nesusipratimų žalos administravimo etape, Lietuvos bankas rekomendavo informaciją apie pakaitinio automobilio suteikimo sąlygas ar nuomos atlyginimo išlaidas vartotojams pateikti kuo anksčiau ir aiškiau, prašyti tik esminių pakaitinės transporto priemonės nuomos laikotarpį, kainą ir poreikį pagrindžiančių dokumentų.

Beveik visi draudikai, kurie neturėjo pakaitinio automobilio suteikimo partnerių, sudarė bendradarbiavimo sutartis su šios rūšies nuomos paslaugas teikiančiomis įmonėmis ar autoservisais. Draudimo bendrovės, kurios nebuvo pasitvirtinusios pakaitinio automobilio suteikimo tvarkų ar procesų, juos pasitvirtino ir patobulino savo žalų administravimo procesus, kiek tai susiję su pakaitinio automobilio suteikimu.

Visi šie pokyčiai naudingi vartotojams – jiems bus žymiai aiškesnės pakaitinio automobilio suteikimo sąlygos ir pats procesas bus sklandesnis.

Jei automobilis pateko į eismo įvykį, kuris įvyko dėl kito vairuotojo kaltės, nukentėjusysis turi teisę prašyti pakaitinio automobilio arba kompensacijos už transporto išlaidas tuo laikotarpiu, kai automobilis yra remontuojamas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)