Registrų centro duomenų analitikų atlikta rinkos dalyvių pateiktų ataskaitų analizė parodė, kad praėjusiais metais didesnes nei ankstesniais metais apyvartas skaičiavo du trečdaliai prekybos sektoriaus įmonių, o beveik 3 iš 4 bendrovių uždirbo pelno. Dalies įmonių apyvartos per metus padidėjo net keliais kartais.

Pelningai praėjusiais metais dirbo beveik 3 iš 4 šio sektoriaus įmonių, o pelno mediana buvo 17 tūkst. eurų, nuostolių patyrė 26 proc. įmonių, o nuostolių mediana buvo 4 tūkst. eurų.

Pajamos dvigubėjo

Registrų centras pateikė dešimties didžiausią apyvartą 2020-aisiais turėjusių internetine prekyba besivertusių įmonių sąrašą. Sąrašas buvo sudarytas remiantis pačių įmonių pateiktomis finansinėmis ataskaitomis.

Registrų centro duomenys


Pirmoje vietoje pagal didžiausią apyvartą atsidūrė įmonė UAB „Studio Moderna“, dar geriau žinoma „Top Shop“ vardu.

Jos apyvarta pernai metais siekė 23,1 mln. Eur, tačiau nors ir buvo didžiausia iš visų besivertusių prekyba internetu, lyginant su 2019-aisias, pernai krito. Ji mažėjo beveik 30 tūkst. Eur. Ikimokestinis pelnas 2020-aisiais įmonėje siekė 1,2 mln. Eur.

„Delfi“ susisiekė su įmonės atstovais.

„2019 metų viduryje mes uždarėme tarptautinį skambučių centrą, kuris teikė paslaugas Rusijos rinkai. Jis buvo nuostolingas.

2020 metais interneto ir kitų pelningų pardavimo kanalų apyvarta augo, todėl nors bendros pajamos liko praktiškai stabilios, pelningumas padidėjo“, – komentavo įmonės atstovas.

Antroje vietoje pagal apyvartą – UAB „Barbora“. Remiantis už 2020 metus pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, jos apyvarta pernai siekė 22,5 mln. Eur ir lyginant su 2019-aisiais, didėjo dvigubai ir augo 11,2 mln. Eur.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius Andrius Jurgelevičius „Delfi“ teigė, kad tokį didžiulį apyvartos šuolį lėmė rinkoje susiklosčiusi situacija.

„Ir iki pandemijos „Barbora“ kasmet augo, reikšmingai didindama pajamas ir klientų bazę. Tačiau pandemija, suveikusi kaip akceleratorius visai el.komercijai, augimo tempui suteikė naują pagreitį. Visgi visų laurų dėl tokio „Barboros“ pajamų augimo pandemijai neatiduodame.

Galėjome plaukti pasroviui, išnaudodami tik tą potencialą, kurį atvėrė karantino ribojimai, ir metų pabaigoje taip pat skaičiuoti gerus rezultatus. Tačiau išauginti įmonės pajamas du kartus nebūtume galėję be mūsų pačių pastangų ne tik patenkinti atsiradusią paklausą, bet ir ją toliau kurti“, – kalbėjo įmonės direktorius ir pabrėžė, kad augimas įvyko pridėjus įgyvendintą plėtrą ir pokyčius veiklos procesuose.

Tiesa, nors įmonės apyvarta didėjo dvigubai, pelno metų pabaigoje įmonė neskaičiavo. Jos nuostoliai siekė 475 tūkst. Eur. Kaip įvardijo direktorius, tai lėmė pernai įgyvendinta plėtra.

„Galiu sakyti, kad iš pandemijos išeiname visiškai kitokia įmonė, bei buvome jos pradžioje.

Pirmiausia, išaugome kaip komanda – per 2020 m. darbuotojų skaičius visuose lygiuose padidėjo 2,5 karto.

Registrų centro duomenys

Antra, per metus įgyvendinome nemažai reikšmingų pokyčių, kurie padės užsitikrinti augimą ilgalaikėje perspektyvoje. Verta paminėti „Barboros“ plėtrą į Baltijos šalių regionus su paslauga „Barbora Express“. Taip pat naujų surinkimo centrų atidarymą, leidusį gerokai išplėsti pajėgumus aptarnauti dar daugiau klientų ir antrojo karantino metu užtikrinti sklandų prekių pristatymą tą pačią dieną“, – komentavo jis ir tikino, kad nemažai pokyčių buvo ir operacijų lygmenyje tiek kalbant apie užsakymų apimčių didinimą, tiek apie priimtus technologinius sprendimus.

„Nepaisant to, kad metus baigėme nuostolingi, dideliu žingsniu į priekį laikome tai, kad nuostolį reikšmingai sumažinome. Išlikusį nuostolį lėmė tai, kad pernai daug investavome į paslaugos gerinimą ir verslo plėtrą, taip pat nuostolį generuoja aukšti e. prekybos verslo operacijų ir logistikos kaštai.

Tačiau mums pavyko pasiekti didelį nuostolio mažėjimą efektyvinant operacijas. Tą ketiname daryti ir toliau – gerinti veiklos procesus, o ne perkelti dalį kaštų klientams per pristatymo mokestį.

Būtent todėl esame priėmę strateginį sprendimą prekes klientams vežti nemokamai. Tikime e. prekybos ateitimi, pasikeitusiais pirkėjų įpročiais ir tuo, kad pajamas generuosime pasiūlydami išskirtinę ir kokybišką paslaugą bei gerą prekių asortimentą“, – sakė jis.

Augo daugiau nei 4 kartus

Trečioje vietoje pagal 2020-ųjų apyvartą – UAB „Florinus“, besiverčianti investicinių tauriųjų metalų, tokių kaip auksas, sidabras, platina, paladis prekyba. Taip pat įmonė teikia valiutos keitimo ir individualių seifų nuomos paslaugas įmonės saugykloje.

Jos apyvarta 2020-aisiais siekė 21,5 mln. Eur ir augo rekordiškai – buvo 16,3 mln. Eur didesnė nei 2019 m. Įmonė 2020-aisias gavo 242 tūkst. Eur ikimokestinio pelno.

UAB „Florinus“ direktorius Žilvinas Leškevičius tikino, kad jų įmonė auga kiekvienais metais ir nors 2020-ieji jie buvę itin sėkmingi, praėjusį mėnesį įmonė pasiekė dar vieno rekordo – 2021-aisiais per pusmetį viršijo visą 2020-ųjų apyvartą.

„Pernai metų augimą lėmė tai, kad įmonės viduje buvo paskirstytos pareigos, prie mūsų komandos pakvietėme prisijungti daug naujų žmonių, atsirado naujų pareigybių, viską susistygavome, ir tai lėmė, kad daug geriau sugebėjome įvykdyti sau išsikeltas užduotis, galėjome priimti daug daugiau užsakymų, greičiau juos suruošti ir išsiųsti.

Kėlėme darbuotojų kvalifikaciją, gerinome klientų aptarnavimą“, – komentavo jis.

Apibendrinant vadovas teigė, kad įmonės sėkmę, anot jo, lėmė tai, kad buvo suformuota stipri, profesionali ir kvalifikuota komanda, puikiai paskirstytos pareigos.

„Mūsų pelnas lygiagrečiai taip pat smarkiai didėjo.

Kalbant apie pandemija, ji mūsų įmonės pardavimams turėjo įtakos, nes buvo beprecedentė ir visiškai neaiški ekonominė situacija bei neaiškios prognozės.

2019 metų vasarą ekonomistai dar nežinodami apie pandemiją jau kalbėjo apie ateinančią ekonomikos krize, didžiausios Europos ir pasaulio ekonomikos skelbdavo apie recesijos požymius, o po to dar prasidėjo pandemija.

Dėl to žmonės jautėsi nesaugiai, norėjo išsaugoti turimą kapitalą bei neramiais laikais būti pasiruošę galimai „juodai dienai“. Lygiai tas pats ir šie metai, ekonomistai kalba apie išaugusią infliaciją, JAV ir ES į apyvartą leidžia didžiules trilijonus siekiančias pinigų sumas įekonomikos skatinimui, kas automatiškai paskatina ir pinigų nuvertėjimą. Dėl to žmonės mus randa ir investuoja į tauriuosius metalus – auksą, sidabrą, platiną ir paladį, taip apsaugodami savo pinigus nuo nuvertėjimo“, – atvirai sakė Ž. Leškevičius.

Apyvartos didėjo milijonais

Toliau dešimtuke rikiuojasi įmonė UAB „Electronic Trade“ (bigbox.lt), užsiimanti elektronine prekyba. Įmonė prekiauja smulkia ir stambia buitine technika, vaizdo ir garso technika, kompiuteriais, telefonais.

Įmonės apyvarta 2020-aisiais siekė 17,6 mln. Eur ir buvo 3,3 mln. Eur didesnė nei 2019-aisiais. Ikimokestinis įmonės pelnas 2020-aisiais sudarė 146 tūkst. Eur.

Penketuką užbaigia baldų prekybos įmonė UAB „Baldai1“, užsiimanti baldų prekyba.

Jos apyvarta 2020-aisiais sudarė 14,6 mln. Eur ir buvo 3 mln. Eur didesnė nei 2019-aisiais. Ikimokestinis įmonės pelnas sudarė 930 tūkst. Eur.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)