Nauja tvarka

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė „Delfi“ pasakojo, kad šių naujų pakeitimų tikslas, jog pardavėjas pirkėjui suteiktų tikslią informaciją apie taikomų daiktų kainų sumažinimą, o tokia prievolė atėjusi įgyvendinant Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas.

Dėl to, anot jos, nuo liepos pardavėjai, taikydami nuolaidą prekei, privalo nurodyti ir anksčiau buvusią jos kainą.

„Ankstesne kaina laikoma mažiausia kaina, kurią pardavėjas taikė per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo, o jei daikto kaina mažinama laipsniškai – kaina, buvusi iki pirmojo jos sumažinimo.

Jeigu daiktas buvo siūlomas pirkėjams mažiau negu 30 dienų, taikomas faktinis daikto siūlymo pirkėjams terminas. Šios nuostatos netaikomos greitai gendantiems produktams bei greitai prekinę vertę prarandantiems daiktams“, – tvarką aiškino M. Deimantė.

Ji pažymėjo, kad jei pardavėjas nesudarė galimybės pirkėjui gauti nurodytą informaciją, pirkėjas turi teisę reikalauti iš pardavėjo atlyginti nuostolius arba pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą bei atlyginti kitus nuostolius.

„Tokiu atveju pardavėjas turi grąžinti pirkėjui sumokėtą kainą ir atlyginti kitus nuostolius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties nutraukimo dienos ar pirkėjo reikalavimo atlyginti nuostolius gavimo dienos“, – informavo ji.

Nauja nuolaidų skelbimo tvarka

Pasak VVTAT, jie kasmet sulaukia pranešimų dėl galimai netinkamo nuolaidų taikymo, nepritaikytos nuolaidos, nesuteiktos informacijos apie teikiamus pasiūlymus ir pan.

„Per 2020-uosius VVTAT yra sulaukusi apie 150 pranešimų dėl nuolaidų taikymo. Dažniausiai vartotojai pranešdavo dėl nepritaikytos nuolaidos, dėl papildomų sąlygų, taip pat sulaukta pranešimų dėl kainų neatitikimo kainolapyje ir kasoje“, – sakė specialistė.

Pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymą už minėtų nuostatų nesilaikymą prekybininkams gali būti skiriama bauda nuo 500 eur iki 5000 eur.

Kai kurie taiko jau nuo Naujųjų

VVTAT specialistė tikino, kad dar prieš įsigaliojant tokiems pakeitimams, verslas jiems ruošėsi.

„Domėjosi, teikė klausimus VVTAT, buvo teikta ir vieša konsultacija – atsakymai į visus dažniausiai kilusius verslo klausimus, pažeidimų nėra nustatyta“, – tikino ji.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė sakė, kad bendrai Lietuva yra viena iš pirmųjų ir nedaugelio ES valstybių, kuri priėmė Omnibus direktyvos dalies įgyvendinimo teisės aktus itin greitai, tačiau kol kas, anot jos, pati Europos Komisija nėra pateikusi šios direktyvos įgyvendinimo gairių.

„Nuo pat pradžių bendradarbiaujame su VVTAT, kuri savo ruožtu daro viską, kad gautų iš Europos Komisijos atsakymus dėl šio reglamentavimo.

Bet kokiu atveju, kainas ir jų pokyčius stebime pastoviai ir investuojame daug darbo valandų, kad pirkėjai matytų teisingą informaciją kainolapiuose ir mes kaip įmonė atitiktume teisinių aktų nuostatas bei reikalavimus“, – sakė ji.

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė aiškino, kad šiam pokyčiui prekybos tinklas ruošėsi iš anksto ir tokią nuolaidų skelbimo praktiką taiko jau nuo metų pradžios.

„Klientams visuomet stengiamės išsamiai ir aiškiai informuoti apie skelbiamas akcijas ir kainas. Besąlygiškai vadovaujamės reklamos skleidimą reglamentuojančiais teisės aktais.

Šis pokytis neturės įtakos skelbiamų akcijų apimčiai, todėl ir toliau savo klientams stengsimės pateikti patrauklius kainų pasiūlymus“, – komentavo ji.

Informavo pardavėjus

„Pigu“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas kalbėdamas apie naująją nuolaidų skelbimo tvarką sakė, kad jų internetinė parduotuvė veikia kaip taip pat, kaip prekybos centras, tačiau jiems, kaip pardavėjui, tokia tvarka pokyčių nesukels.

„Mes savo pardavimų strategiją grindžiame ne nuolaidomis“, – teigė jis, tačiau pridūrė, po Pigu.lt vardu veikiantys pardavėjai elektroninėje parduotuvėje buvo informuoti apie pokyčius ir paraginti pasiruošti naujajai tvarkai.

„Kiekvienas pardavėjas mūsų e. platformoje pats kuria savo pardavimų mechanizmą, dalis mūsų partnerių taiko nuolaidas.

Palaikome ir sveikiname naująją tvarką. Neabejojame, kad ji užtikrins skaidresnę nuolaidų politiką, taikomą pardavėjų.

Pirkėjai taps labiau informuoti, o tai kurs didesnį pirkėjų pasitikėjimą pardavėjais“, – komentavo E. Kačerauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (95)