„BKT neatskleidžia kontraktų galiojimo terminų, tačiau visi kontraktai yra ilgalaikiai, todėl galioja dar ilgą laiką, ne vienerius metus“, – BNS komentavo Igoris Udovickis.

Taip jis kalbėjo po to, kai praėjusį mėnesį buvo paskelbta, jog Europos Sąjungos sankcijos baltarusiškų trąšų eksportui bus taikomos ribota apimtimi, ir tik sutartims, kurios buvo sudarytos iki birželio 25 dienos.

Be to, I. Udovickis pabrėžė, kad bendrovės tranzito apimtims sankcijos nėra taikomos, todėl BKT tikisi išlaikyti pagrindinę krovinių apimtį.

Anot I. Udovickio, apie krovinių diversifikavimą kalbėti dar anksti, nes krovos apimtys kol kas nesumažėjo.

„Tačiau mes jau numatome kai kurias krovinių rūšis, kurias, nutraukus tranzitą, mes tikimės gauti. Pakartosiu, kalba eina ne apie naujus Lietuvai krovinius, jų nėra, įvyks krovinių perskirstymas tarp kompanijų uosto viduje“, – pabrėžė BKT akcininkas.

Pasak jo, BKT šiuo metu yra pasiruošęs perkrauti 15-16 mln. tonų kalio trąšų per metus, šią apimtį numatoma gauti ne anksčiau nei 2024-2025 metais.

Birželio pabaigoje Europos Sąjunga oficialiai įvedė sankcijas svarbiems Baltarusijos ekonomikos sektoriams, didindama spaudimą autoritarinio prezidento Aliaksandro Lukašenkos režimui po civilinio lainerio priverstinio nutupdymo Minske.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tuomet sakė, kad Baltarusijai įvestos sankcijos apima tik 20 proc. Lietuvoje kraunamų trąšų.

Trąšas į Klaipėdos uostą vežančių „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška teigė, kad dėl sankcijų bendrovė neteks apie 20 mln. eurų pajamų.