„Būtų labai įdomu detaliau susipažinti su metodika, kur yra ta riba tarp verslo poreikių ir asmeninių poreikių tenkinimo. Vadovaujantis VMI logika, vykstant į verslo susitikimą pakeliui užvežti vaiką į darželį gali tapti administraciniu pažeidimu. Mes suprantame, kad valstybines institucijas skatina kai kurių politikų radikalų bolševikmetį primenantys pareiškimai kaltinantys verslą ir noras viską kontroliuoti, tačiau taip galima nueiti iki komunistinės utopijos, kai peržengiamos privačios laisvės ribos“, – stebėjosi E. Gentvilas.

Kaip skelbiama, VMI planuoja pasitelkti daugiafunkcinę pažeidimų kontrolė sistemą, kuri fiksuoja transporto priemonių judėjimą magistraliniuose ir regioniniuose keliuose, naudoti numerių atpažinimo sistemą, kitas kontrolės priemones. Anot politiko, gerai, jog identifikuojama verslo įmonių piktnaudžiavimo problema, tačiau pasirinkti sprendimai jai spręsti nėra adekvatūs.

„Taip, turime pripažinti, kad dalis verslo įmonių automobilių yra pajamos „natūra“, tačiau mokesčius administruojanti įstaiga turėtų analizuoti duomenis ir tikrinti procedūras, o ne rinkti „daiktinius“ įrodymus nelyg teisėsaugos įstaiga. Man sunkiai suprantami yra tokie pareiškimai, jog VMI užsiims verslo įmonių automobilių kilometražo skaičiavimu“, – sakė E. Gentvilas.

Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas teigia, kad politikai turėtų jausti atsakomybę kaltindami verslą: „Į verslą vėl norima žvelgti su nepasitikėjimu. Skatinam politikus nesupriešinti verslo ir visuomenės.“

Seimo Ekonomikos komitete dirbantis liberalas Andrius Bagdonas priduria, kad įvedant mokesčių surinkimo pakeitimus, būtina atsižvelgti ar administravimo kaštai nebus didesni nei surenkami mokesčiai.

„Pati mokesčių inspekcija pripažįsta, kad nėra apskaičiavusi kiek mokesčių ketina surinkti ir kiek kainuos jų apskaita, bylinėjimasis su verslu. Precedentai teismuose rodo, kad VMI sunkiai sekasi įrodyti verslo piktnaudžiavimą įmonės transportu, o už pralaimėtas bylas susimoka mokesčių mokėtojai“, – sakė A. Bagdonas.