Gariūnų g. 48 adresu statoma nauja parduotuvė tarp kaimynų nėra laukiamas naujakurys.

„Delfi“ pasiekė Gariūnų verslo parką valdančių asmenų rašytas laiškas, kuriame nuogąstaujama, kad „viešas interesas yra paaukojamas“.

„Šitokia okupacija įvyko ne kur kitur, o visiems vilniečiams svarbioje A1 kelio atkarpoje, kur nuvažiuoti į Kauną tėra viena eismo juosta. „Lidl“ savo ruožtu užsiėmė šias, infrastruktūros plėtimui skirtas žemes, ir niekas nieko negali padaryti. Ateityje platinti kelio galimybės nebeliks. Jau nekalbant apie tai, jog griaunami šiuo metu esančios infrastruktūros objektai, t.y. viešojo transporto stotelės“, – piktinamasi laiške.

Tikinama, kad sklypo paskirtis šioje vietoje pasikeitė „antiįstatymiškai“, prisegtas ir senos (1999 metų) redakcijos detaliojo miesto plano kopija, kurioje nurodoma, kad sklypas yra infrastruktūros teritorija, kuriai nustatytas servitutas – inžineriniai magistraliniai tinklai, ir galima inžinerinės infrastruktūros aptarnavimo statinių statyba.

Gariūnų verslo parkas apie šį projektą dalintis ėmė dar kovo 23 dieną feisbuke:

„Tikriausiai visi esate važiavę keliu pro Gariūnus link Kauno. Vienintelė juosta, iš kurios patenkama link Magistralės, piko metu beveik visada užsikišusi. O kas bus, kai šalia šios juostos atsiras prekybos centras? Tai pavyzdys, kaip viešasis interesas paaukotas privačiam. Sklypo, kuriame numatytas 0 užstatymas, paskirtis savivaldybėje be diskusijų su bendruomene, skubiai pakeista į komercinę su statybų leidimais.

Šiame valstybės sklype planuota įrengti antrąją kelio juostą ir pagerinti susisiekimą su Kauno magistrale, tačiau vietoj to čia atsiras prekybos centras. Miestas atsisako kelio praplėtimo galimybės komercinio subjekto naudai. Turėsime maisto parduotuvę, tačiau antros juostos į magistralę jau niekada. Mums kyla nemažai klausimų. o Jums?“
Šalia Gariūnų statomas „Lidl“ parduotuvė
Balandžio 15 dieną kritika lieta toliau: „Turbūt visi suprantate, kaip kimšis ši vienintelė ir pagrindinė juosta šalia Gariūnų iš Vilniaus link Kauno? Taigi kas gali atsakyti, kiek kainuoja viešasis interesas Lietuvoje ir kas jį turėtų ginti? Ką veikia Lietuvos Respublikos prokuratūra? Ar galėjo miesto infrastruktūros gerinimas būti paaukotas komercinio subjekto interesų naudai?“

Tačiau savivaldybė patikina, kad statyba čia galima, o eismas gerinamas, tačiau atliekant kitus projektus – pertvarkant šviesoforu reguliuojamą sankryžą, o vėliau – įrengiant ir kitą sankryžą su Kuro g. Tuo metu „Lidl“ įžvelgia kryptingus veiksmus, nukreiptus prieš projektą.

Kas statoma Gariūnų g. 48?

Apie sklype planuojamą parduotuvę visuomenė buvo informuota dar 2019 m. gruodį, vieši ir projektiniai sprendiniai.

Teritorijos, kuri yra išsidėsčiusi tarp lygiagreičiai einančių Garkiūnų ir Paneriškių gatvių, plotas yra 8390 kv. metrų, žemės sklypas suformuotas sujungus kelis sklypus, rašoma architektų bendrovės „313 architects“ parengtuose projektiniuose pasiūlymuose. Anksčiau šioje vietoje buvo automobilių stovėjimo aikštelė.

Žemė gali būti naudojama komercinės paskirties objektams, statybos leidimas išduotas 2020 m. spalio 28 dieną, nurodoma Registrų centre.

Parduotuvės pastatas bus stačiakampio formos, kurio plotis ir ilgis sudaro 33 ir 77 metrus. Pastatas numatomas vieno aukšto, 7,5 metro aukščio, o prekybos salės sudarytų apie 1424 kvadratinius metrus. Numatyta ir sandėliavimo patalpos.
„Lidl“ eskizas

Automobilių parkavimas numatomas centrinėje ir rytinėje sklypo dalyje. Prekybos paskirties pastatui aptarnauti reikalingas minimalus automobilių stovėjimo vietų skaičius – 72 vnt. Bendras automobilių stovėjimo vietų skaičius sklype yra 125 vnt., rašoma dokumente. Įvažiavimai į parduotuvę numatyti iš Paneriškių g.

Rytinėje sklypo dalyje projektuojamas parkelis. Vakarinėje sklypo dalyje už prekių iškrovimo rampos taip pat paliekamas žalias plotas. Projektuojamas želdynų plotas sudaro 25 proc. visos teritorijos ploto.
Šalia Gariūnų statomas „Lidl“ parduotuvė
Anksčiau portalas Madeinvilnius.lt vertino, kad dėl sklypo izoliuotumo išskirtinių aplinkos patobulinimų nenumatoma.
„Lidl“ eskizas

Architektai yra konstatavę, kad pagal bendrojo plano sprendinius sklype statybos yra galimos. Mat Bendrajame plane iki 2015 metų buvo apibrėžta, kad šioje funkcinėje zonoje – rajonų centrai ir kitos mišrios didelio užstatymo intensyvumo teritorijos, prekybos ir paslaugų veikla, kartu su jos aptarnavimui reikalinga socialine, paslaugų ir kita infrastruktūra.

„Lidl“ nuosavybės teisės į sklypus šioje įregistruotos 2018 m. rugpjūtį – 2019 m. sausį.

Vilniaus Bendrajame plane iki 2030 m. čia numatyta paslaugų zona.

Savivaldybė: statyti galima

Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Virginijus Pauža apibendrina trumpai: „Pagal turimą informaciją, galiojantis detalus planas leidžia statyti komercinės paskirties statinį minimame sklype“.

Tačiau jis nepaaiškino, kokiomis aplinkybėmis anksčiau keitėsi žemės naudojimo būdas.

Šiuo metu toje teritorijoje nėra numatytas ir nuvažiavimo į Kauną platinimas, tačiau atliekami kiti infrastruktūros pagerinimo darbai.

„Šiuo metu rengiamas dviejų lygių transporto mazgas Gariūnų g. – t. y. įgyvendinamas pirmasis etapas. Jungiamųjų kelių išplatinimo šis projektas neapima, tai svarstyta irgi nebuvo. Antras etapas yra dviejų lygių sankryža su Kuro gatve. Rekonstravus Minsko pl., Žirnių, Liepkalnio šviesoforais reguliuojamą sankryža į dviejų lygių, dabar tai yra tarptautinio IX B koridoriaus likusi paskutinė šviesoforu reguliuojama sankryža su eismo stabdymu. Ši sankryža bus rekonstruota į dviejų lygių nepertraukiamo eismo mazgą visomis kryptimis su keturiais žiedais ir transportiniu bei pėsčiųjų viaduku per Gariūnų g.“, – numatytą projektą paaiškina V. Pauža.
Virginijus Pauža

Visuomenė jau buvo informuota apie naujas susisiekimo komunikacijas ties Gariūnų gatve, projektinių pasiūlymų sprendiniams pritarė Vyriausiojo miesto architekto skyrius.

„Lidl“ įžvelgia kryptingus veiksmus

„Galime patvirtinti, kad „Lidl Lietuva“ netoli Gariūnų turgavietės turi nuosavybės teise priklausantį sklypą, kuriame planuoja statyti parduotuvę. Projektas yra viešai prieinamas Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Anot jo, parduotuvė ir automobilių stovėjimo aikštelė projektuojama taip, kad eismo intensyvumui reikšmingo pokyčio nepadarytų, be to, savivaldybė planuoja atnaujinti greta esančią intensyvią sankryžą.
 Lidl parduotuvė

„Pastaruoju metu stebime aktyvius ir kryptingus veiksmus, nukreiptus prieš šį objektą, tačiau tikimės, kad procesas išliks sklandus, o didėjanti konkurencija bus naudinga visiems, ypač pirkėjams“, – į kaimynų išsakomus nuogąstavimus sureagavo V. Lopeta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (274)