Geriausias architektų pateiktas vizijas atrinks tarptautinė vertinimo komisija, dalyvių darbai bus paskelbti birželio antroje pusėje, o laimėtoją tikimasi išrinkti rugpjūčio mėnesį.

Laimėtojams skiriamas 120 tūkst. eurų prizinis fondas: pirmos vietos laimėtojui bus skiriama 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų dydžio premijos. Ketvirtą ir penktą vietas užėmę konkurso dalyviai gaus po 10 tūkst. eurų siekiančias premijas.

„Tikiuosi, kad komisijai bus sunku išrinkti geriausią konkursinį darbą, nes jų bus tiesiog daug gerų. Svarbiausia, kad įgyvendinus geriausią darbą stoties teritorija būtų ne tik atpažįstama iš savitų ženklų, bet ir patogi bei gyvybinga“, – pranešime spaudai sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos teigimu, nuo pirminės vizijos iki dabartinio etapo „atliktas titaniškas pasiruošimo ir planavimo darbas, dedantis pamatą visai teritorijos transformacijai“.

„Didelis dėmesys šiam konkursui patvirtina, jog Vilniaus geležinkelio stotis turi visas galimybes tapti ne tik nauju traukos centru Vilniuje, bet ir patogia jungtimi su Europos sostinėmis“, – teigia M. Bartuška.

Konkursu siekiama išrinkti tinkamiausią Vilniui architektūrinį pasiūlymą, kaip turėtų atrodyti šiuolaikiška geležinkelio stotis ir jos prieigos.

Konkurso dalyviams keltas reikalavimas sukurti „ikonišką ir pasaulyje atpažįstamą“ tarptautinės geležinkelio stoties projektą, pasiūlyti Lietuvą ir Vilnių reprezentuojančią bei aukščiausius kokybės standartus atitinkančią viešojo susisiekimo paslaugų infrastruktūrą, suformuoti patrauklią stoties aikštę bei pasiūlyti gyvybingo ir jungiančio Stoties rajono urbanistinio centro idėją.

Teritorijos detaliojo plano rengėjai teigia, kad rajone pirmiausia siekiama pagerinti geležinkelio, autobusų bei miesto viešojo transporto sąjungą, į ją įtraukiant stoteles bei aikšteles su dviračių ir elektromobilių nuomos punktais.

Konkurso dalyvių darbus vertins tarptautinė 11 narių vertinimo komisija. Ją sudaro Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupės, Vilniaus savivaldybės atstovai. Komisijai pirmininkaus vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.

Konkursą organizuoja „Lietuvos geležinkeliai“, geležinkelio tinklą Lietuvoje valdanti „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso organizatoriams atstovauja konsultacijų bendrovė „Civitta“ bei Lietuvos architektų sąjunga.

Apie 33 ha teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių Naujamiesčio seniūnijoje pertvarką tikimasi įgyvendinti iki 2030 metų.

Pagrindinis savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių“ sumanytos pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“ ir Stoties aikštės pertvarka, sukuriant modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)