Tokios pradžios nesitikėjo

Platforma Lietuvoje startavo jau praėjusią savaitę. Tai – pirmas žingsnis į Baltijos šalių rinkas, mat tik vėliau šiais metais „Zalando“ žengs į Kroatiją, Estiją ir Latviją, o 2022 m. – į Vengriją ir Rumuniją. Be Lietuvos, „Zalando“ platforma taip pat pradeda veikti Slovakijoje ir Slovėnijoje. Iš viso iki 2022 m. bendrovė planuoja pasiekti 25 Europos šalis.

„Bendra Lietuvos ir Slovakijos bei Slovėnijos mados rinkų vertė viršija 1 mlrd. eurų. Todėl tai yra unikali galimybė „Zalando“ toliau augti ir tapti Europos pagrindiniu mados atspirties tašku. Esame įsitikinę, kad turime, ką pasiūlyti visose trijose naujose rinkose“, – sako „Zalando“ viceprezidentė Centrinei Europai Lisa Miczaika.

Bendrovės atstovė džiaugiasi itin stipria platformos pradžia, tačiau nesidalija užfiksuotais naujų Lietuvos vartotojų srautais.

„Kol kas turėjome mažai rinkodaros kampanijų, jas planuojame pradėti birželio viduryje, tačiau esame itin nustebę, kiek sulaukėme aktyvumo (Lietuvoje – Delfi). Planavome švelnią pradžią, laipsnišką lėtą augimą, bet pastebime labai stiprų susidomėjimą“, – trečiadienį per platformos pristatymą kalbėjo L. Miczaika.

Lietuviai ieško išskirtinių prekių

Ji palygino platformos startą naujose trijose šalyse: „Lietuvoje drabužių prekės ženklų žinomumas yra gana svarbus faktorius, kaip ir Slovakijoje, kai Slovėnijoje jis šiek tiek mažesnis, todėl ten skirsime daugiau dėmesio rinkodarai. Jeigu palygintume šias rinkas su Kroatija, remiantis prekės ženklų paieška, kroatai daugiau ieško paprastesnio asortimento, o naujose rinkose, kuriose startuojame, vartotojai turi didesnį poreikį išskirtinėms mados prekėms.“

Nors „Zelando“ neatskleidžia investicijų sumų Lietuvoje, bendrovė ketina investuoti į rinkodarą, siekiant užmegzti artimą ryšį su vietos klientais.

„Taip pat norime paremti Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių, siūlydami savo žinias, pasiekiamumą ir patirtį prekių ženklų ir įmonių augimui, papildydami jų skaitmenines strategijas ir padėdami jiems pasiekti naujas rinkas ir klientus visoje Europoje“, – dėsto L. Miczaika.

Sieks užimti 10 proc. Europos mados rinkos

Pristatydama bendrovės tikslus ji neatskleidė, kokią rinkos dalį planuojama užimti Lietuvoje. Tačiau pažymėjo, kad iki 2025 m. planuojama užimti 10 proc. Europoje stiliaus ir mados rinkos, kuri šiuo metu vertinama 450 mlrd. Eur.

Tiesa, prieš metus Lietuvoje savo veiklą pradėjo kita Vokietijos e. komercijos platforma „About You“. Tad kuo gi nauja platforma skirsis nuo šios didelės sėkmės ir susidomėjimo sulaukusios konkurentės?

„Orientuojamės daugiau į vartotojus. Mūsų strategija – turėti plačiausią asortimentą, pasiūlyti vartotojams kuo didesnį prekių pasirinkimą. Taip pat skiriame daug laiko vietinėms rinkoms. Samdome savo vietines komandas, kurios suprastų mūsų vartotojus ir jiems padėtų. Tai mūsų raktas – turėti geriausią asortimentą, patogumą ir artimą vietinį ryšį su klientais“, – komentuoja L. Miczaika.

„Zalando“ galima rasti daugiau kaip tūkstantį populiarių prekių ženklų, tokių kaip „Lindex“, „Topshop“, „Marc Jacobs“, „BOSS“ ir kt. Bendrovė taip pat bendradarbiauja ir su vietos prekės ženklais, tačiau kol kas dar jų neatskleidžia. Vietos kūrėjus „Zalando“ kviečia jungtis prie partnerių programos, pasiekti tarptautines rinkas ir prekiauti savo gaminiais visoje Europoje.

Bendradarbiaus su lietuviškais prekių ženklais

Zalando siekia tapti mados atspirties tašku, tai galime pasiekti tik kartu su partnerių prekės ženklais. Esame atviri bet kuriam vietiniam prekės ženklui, o mūsų pasirodymas šiose rinkose yra įdomi galimybė tiek mums, tiek vietinei mažmeninės prekybos įmonėms, palaikant jų skaitmeninimą ir augimą.

Savo platformoje jau turime keletą lietuviškų prekės ženklų, su kai kuriais bendraujame, tačiau dar per anksti atskleisti daugiau detalių“, – komentuoja „Zalando“ atstovė.

„Zalando“ bendradarbiauja su siuntų bendrove „Itella“. Skelbiama, kad Lietuvos klientai savo pirkinių pasirinktu būdu (į namus arba vieną iš 200 paštomatų) sulauks per 2-5 dienas, už juos galima atsiskaityti grynaisiais pristatymo metu, banko pavedimu per „Trustly“ sistemą, kredito, debeto kortele arba naudojantis „Paypal“.

Siūlo nemokamą pristatymą ir prekių grąžinimą

Lietuvos pirkėjams „Zalando“ suteikia nemokamą prekių pristatymą ir grąžinimą per 30 dienų nuo įsigijimo, todėl norimus drabužius galima pasimatuoti tiesiog namuose.

Bendrovės atstovė pažymėjo, kad į Lietuvą daugiausiai drabužiai bus pristatomi iš Lenkijos sandėlio, tačiau pridūrė, kad yra galimybė prekes gauti iš visos Europos sandėlių.

„Zalando“ yra 2008 m. Berlyne įkurta įmonė, veikianti 20 šalių ir turinti apie 42 mln. aktyvių klientų, kuriems siūlo drabužius, avalynę, aksesuarus ir kitas stiliaus prekes.

„Zalando“

Planuoja spartų augimą

2020 m. aktyvių „Zalando“ klientų skaičius išaugo 25 proc. iki 38,7 mln. Šiuo metu „Zalando“ dėlioja ambicingesnius augimo planus ir planuoja, kad iki 2025 m. jos parduotų prekių vertė (GMV) viršys 30 mlrd. Eur.

Pernai „Zalando“ parduotų prekių vertė sudarė 10,7 mlrd. Eur – 30,4 proc. daugiau nei prieš metus. Skelbiama, kad augimą lėmė žymiai padidėjęs naujų klientų skaičius ir sėkmingai įgyvendinama „Zalando“ partnerystės su mažesniais prekybininkais programa „Partner Program“. Bendrovės pajamos per tą patį laikotarpį ūgtelėjo 23,1 proc., iki 8 mlrd. Eur.

2021 metus „Zalando“ taip pat pradėjo itin sėkmingai. Tikimasi, kad per I ketvirtį įmonės parduotų prekių vertė augs apie 50 proc. Planuojama, kad 2021 finansiniais metais parduotų prekių vertė iš viso padidės 27–32 proc. iki 13,6–14,1 mlrd. Eur.

„Zalando“ tikisi ir toliau pelningai augti bei uždirbti 350–425 mln. Eur koreguoto veiklos pelno. Bendrovė nestabdys investicijų į logistikos infrastruktūrą ir technologinę platformą, tam 2021 m. planuojama skirti 350–400 mln. Eur.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)