„Praėjusį penktadienį lankiausi Klaipėdoje ir vienoje iš uosto įmonių „Klasco.“ Apsilankymo pretekstas buvo gegužės 1 dieną įsigaliojęs naujas ministro įsakymas, kuris sugriežtina (reikalavimus – ELTA) bet kuriai Lietuvos įmonei, kuri turi taršos leidimą, o Lietuvoje yra (tokių – ELTA) 2800 įmonių. Dulkėtumas už įmonės teritorijos, jeigu jis yra didesnis negu taip vadinama kietoji dalelė, 10 mikronų, ir jis yra pasikartojantis, jis jau yra registruojamas kaip tarša. Tokie trys pasikartojantys ir į taršos leidimus neįtraukti taršos elementai gali lemti įmonės taršos leidimo panaikinimą“, – žurnalistams po Vyriausybės posėdžio trečiadienį sakė S. Gentvilas.

Pasak ministro, po gegužės 1 dienos atsiranda formali procedūra, kaip registruoti tokius atvejus ir po trijų nustatytų atvejų galima būtų stabdyti įmonės veiklą.

„Žinoma, ta yra kraštutinė priemonė, „Klasco“ yra didžiausia Klaipėdos uosto bendrovė ir visi mes suprantame, kiek žmonių dirba ten. Bet aiški žinutė ir motininėms įmonėms, kad reikia investuoti į aplinkosaugą“, – sakė S. Gentvilas.

Pasak ministro, įmonė vėluoja su investicijomis į aplinkosaugą, o kroviniams, kurie priimami, nėra pasiruošta – jie kraunami be reikalingų taršos prevencijos priemonių ir investicijų.

„Matome, kiti terminalai krovą vykdo uždaru būdu. Tai labai linkėčiau akcininkams ir direktoriams išgirsti šitą prašymą, kad, pasirenkant taršų krovinį šalia gyvenamųjų teritorijų, jam būtų tinkamai pasiruošta.

Aplinkos apsaugos departamentas šiemet jau atliko neplaninį Klaipėdos jūrų krovos kompanijos „Bega“ patikrinimą dėl galimai pažeidžiamų aplinkosaugos reikalavimų atliekant krovos darbus ir balandžio 30 dieną surašė patikrinimo aktą, o gegužės 12 dieną pradėjo planinį patikrinimą kompanijos „Klasco“ sausakrūvio uosto veiklos teritorijoje. Vasarą inspektoriai dar tikrins įmones „Bega“, „Birių krovinių terminalas“, „Kamineros krovinių terminalas“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)