Kaip „Delfi“ sakė viena prieš tai prekės ženklą valdžiusios mažosios bendrijos „Sviestas sviestuotas“ įkūrėjų Dovilė Stonė, tokį sprendimą nulėmė nuovargis.

„Pasidavusios kovoti dėl prekės ženklo ir bijoti dėl ateities, nusprendėme prekės ženklą ir gamybos liniją perleisti naujiems savininkams“, – paaiškino ji.

„Sviestas sviestuotas“ įsteigta 2014 metais Kaune. D. Stonė kartu su Milda Beržanskaite tuomet pristatė pirmąjį Lietuvoje natūralų riešutų sviestą.

Būtent dėl to, kad savo gaminį vadina sviestu, verslininkės praėjusių metų pabaigoje sulaukė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) rašto, kuriame reikalauta prekės ženklą pakeisti.

Tarnybos teigimu, jis neatitinka Europos Sąjungoje galiojančių reikalavimų, kurie draudžia augalinius maisto produktus vadinti atitinkamais pieno produktų terminais, todėl gali klaidinti vartotojus.

„Sviestas sviestuotas“ su su VMVT reikalavimu nesutiko, o jų ginčas tęsiasi iki šiol, laukiama Europos Komisijos sprendimo.

Foto: Valstybinis patentų biuras

Sumos neatskleidžia

2021 metų gegužės 3 dieną įsteigta „Riešutų epocha“ įsigijo ne tik prekės ženklą, bet ir „Sviesto sviestuoto“ gamybos liniją. Tačiau R. Šarauskas sandorio vertės neatskleidžia.

„Toliau planuojame tiekti tą pačią produkciją. Vienas aktualių klausimų yra prekės ženklo situacija. Tai gana slidi tema, bet pagal tai, ką kalba teisininkai, matome didesnę prošvaistę, net ir atėjus neigiamam atsakymui iš Europos Komisijos. Nebūtina nuleisti rankų ir pasiduoti net ir tada“, – kalbėjo jis.

2020 metais „Sviestas sviestuotas“ gavo 56,3 tūkst. eurų pajamų, patyrė -771 euro grynąjį nuostolį.

Savo ruožtu R. Šarauskas sakė, kad „Riešutų epocha“ sieks dirbti pelningai.

„Galima neslėpti, kad skandalas per pastaruosius pusę metų patrigubino pardavimus, lyginant su praėjusiais metais, lyginant mėnesį su mėnesiu ir ketvirtį su ketvirčiu“, – pastebėjo jis.

Pašnekovas pridūrė, kad artimiausiu metu mažojoje bendrijoje turėtų pradėti dirbti dar du darbuotojai, o ateityje kartu su juo riešutų kremą galbūt gamins net keturi ar penki žmonės.

„Tai priklauso nuo sezono. Vasara šiam verslui kuklesnė, o dar yra mugės ir pan.“ – sakė jis.

Rokas Šarauskas
Foto: Asmeninis archyvas

2 proc. – vaikams

R. Šarauskas „Delfi“ sakė, kad nuo verslo perėmimo akimirkos 2 proc. nuo kiekvieno pirkinio yra skiriama vaikams iš globos namų.

„Prieš kelis metus įkūriau paramos fondą vaikams iš globos namų“, – paaiškino jis.

Juridinių asmenų registro duomenimis, 2018 metais įsteigtas „Roko Šarausko paramos fondas“ 2019 metais gavo 935 eurus pajamų.

R. Šarauskas „Delfi“ sakė, kad minimi 2 proc. lėšų bus naudojami įvairioms edukacinėms kelionėms, kitoms programoms.

„Vaikams per pastaruosius kelis metus buvo organizuojamos išvykos į įmones, kad jie galėtų pamatyti tas veiklos sritis iš arti. Dažnai, be tų situacijų, kad jie neturi užnugaryje tėvų, jie susiduria su tuo, kad gyvendami slogioje atmosferoje jie neįstengia rasti motyvacijos matyti sprendimų gyvenimui Lietuvoje.

Darbo normaliu ritmu, kuris leistų pagalvoti apie normalesnę gyvenimo kokybę ateityje. Tokie vizitai į privačias įstaigas, kur pačiupinėjamos įvairios profesijos, duoda jiems minčių ateičiai. Pavyzdžiui, mergaitės pagalvoja apie studijų programas, apie kurias anksčiau negalvojo, o norėjo tik emigruoti į Olandiją ar dar kur nors“, – pasakojo 27 metų amžiaus kaunietis.

R. Šarauskas paaiškino, kad pats prieš 4 metus grįžo po darbų užsienyje.

„Pirmas dalykas, kas įvyko mano gyvenime, tai iki tol knygas skaičiau tik priverstinai mokytojų, dėstytojų. Po to pagalvojau, ką tie sėkmingi žmonės veikia. Pasirodo, skaito knygas. Toptelėjo mintis, ką jie ten randa. Taip knygos atvėrė naują pažinimą. Vėliau sugalvojau savo laiką skirti savanorystei, įsteigiau oficialų fondą, kad galėčiau tuo užsiimti“, – sakė jis.