Tačiau tai privalu padaryti ne nukentėjusiajai pusei, o pardavėjui.

Kokie formalumai laukia iškilus ginčui tarp pirkėjo ir pardavėjo, komentavo Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas.

Pasak jo, pirmiausiai savo reikalavimą pirkėjas turėtų raštiškai pateikti parduotuvės administracijos vadovybei.

Ši savo ruožtu per 3 darbo dienas turi klausimą išspręsti arba, jei negali to padaryti, dėl daikto kokybės privalo kreiptis į atitinkamą tarnybą - Valstybinę ne maisto produktų inspekciją ar Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.

Gavęs atsakymą iš kokybės tyrėjų, pardavėjas turi apie tai nedelsdamas informuoti pirkėją. Toks tyrimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 30 darbo dienų.

Jeigu ir tada nepavyksta priimti abi puses tenkinančio sprendimo, teisybės lieka ieškoti teisme.

R.Kontrimas taip pat priminė, kad pirkėjui privalu išsaugoti kasos čekį ar kitą pirkimo ir pardavimo dokumentą. „Po to labai sunku įrodyti, kad būtent tas daiktas buvo nupirktas konkrečioje parduotuvėje“, - komentavo pareigūnas.

R.Kontrimo manymu, įsigijęs nekokybišką maisto prekę pirkėjas turėtų kreiptis ne tik į pardavėją, taip pat informuoti Maisto ir veterinarijos tarnybos darbuotojus. „Tai mūsų visų pilietinė atsakomybė, nes gali būti ir daugiau pasenusių ar dėl kitų priežasčių netinkamų naudoti prekių“, - teigė specialistas.

Pasak R.Kontrimo, į jo vadovaujamą tarnybą vartotojai gali kreiptis bet kuriuo klausimu. Čia specialistai dirba vadinamuoju vieno langelio principu ir bendradarbiauja su dar 19 tarnybų.

„Jei koks nors klausimas bus ne mūsų kompetencija, mes jį persiųsime tiesiogiai atitinkamai institucijai“, - sakė R.Kontrimas.