„Delfi“ išanalizavo „Abalt“ pateiktus „Regitros“, „Sodros“, Užimtumo tarnybos, Valstybinės darbo inspekcijos ir „Emprekis“ duomenis bei atrinko kelis konkrečius paremtų ir prabangius automobilius įsigijusių įmonių pavyzdžius.

Tarp jų pateko vienas klubo „Rumor Lounge“ savininkų. Taip pat – „Bentley“ kitoms įmonėms nuomojantis verslininkas, lenktynių organizatorius ir kiti. Daugiau pavyzdžių apie „Rolls Royce“, „Aston Martin“, „Lamborghini“ pirkusius verslininkus skaitykite kitoje „Delfi“ publikacijoje.

„Ferrari“ naudoja reklamai

„Abalt“ duomenimis, 2020–2021 metais įmonės Lietuvoje įsigijo keturis „Ferrari“ automobilius.

„Ž. Andriukaičio individuali įmonė“ nusipirko „Ferrari F12“. Ši nekilnojamojo turto agentūra pandemijos metu paramos iš valstybės negavo.

„Ferrari 812 Superfast“ valdytojas nuo 2020 metų kovo 6 dienos yra „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“. Šio automobilio kaina Lietuvos rinkoje svyruoja tarp 239 ir 347 tūkst. eurų. Šiuo atveju automobilis įsigytas su „Swedbank“ lizingu.

„Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ turi 243 darbuotojus ir 232 tūkst. eurų skolą „Sodrai“. Įmonė yra gavusi 220 tūkst. eurų subsidijų darbo užmokesčiui ir 603 tūkst. eurų subsidijų darbo vietų išsaugojimui, buvo paskelbusi apie prastovas.

Juridinių asmenų registro duomenimis, šios įmonės akcininkas yra „Nordic Minds“, priklausanti Nemunui ir Agnei Dagiliams.

„Įmonės veikla yra keleivių pervežimas, transporto nuoma ir „superbrangių“ automobilių pirkimas-pardavimas. Per pastaruosius kelis metus įmonė pardavė ne vieną automobilį, kurių vertės yra didesnės nei keli šimtai tūkstančių eurų. Yra užsakyta ir iš pirkėjų gauti avansai. Šis automobilis yra neeksploatuojamas, stovi trumpalaikiame turte ir užsakytas buvo 2019 metų pabaigoje, pirmi mokėjimai padaryti 2020 sausį ar vasarį“, – sakė N. Dagilis.

„Ferrari Portofino“ savininkas nuo 2020 metų rugpjūčio 14 dienos yra įmonė „Alteus“. Toks automobilis Lietuvoje kainuoja nuo 165 iki 221 tūkst. eurų. Kosmetikos ir tualeto reikmenų mažmenine prekyba specializuotose parduotuvėse užsiimanti įmonė turi 76 darbuotojus, buvo paskelbusi apie prastovas.

75–166 tūkst. eurų kainuojančio „Ferrari California“ savininkas nuo 2019 metų spalio 8 dienos yra įmonė „Bulius“.

Įmonė užsiima restoranų ir pagaminto valgio teikimo veikla, turi 44 darbuotojus ir 771 euro skolą „Sodrai“. Per pandemiją „Bulius“ gavo 18 tūkst. eurų subsidijų darbo užmokesčiui, 77 tūkst. eurų darbo vietų išsaugojimui, buvo paskelbęs prastovas.

„Buliaus“ akcininkai – Artūras Jomantas ir Pietro Buttazo. P. Buttazo „Delfi“ sakė, kad „Ferrari California“ nusipirko savo klubo „Rumor Lounge“ reklamai.

„Darėme reklamą, kad matytų mūsų pavadinimą. Šita mašina pirkta prieš karantiną. Tada apie Covid-19 dar nieko nežinojome“, – sakė jis.

Pašnekovas patikslino, kad automobilį įsigijo spalį ir tai padarė be lizingo.

„Buvau pirkti pigiau iš Lenkijos, buvo šiek tiek daužta mašina. Aš gyvenu prie savo darbo, gyvenu Gedimino prospekte, važiuoju iki Vilniaus gatvės, pastoviu ten, kad pamatytų žmonės klubo pavadinimą“, – kalbėjo P. Buttazo.

„Bentley“ nuomoja kitiems

2020–2021 metais Lietuvos įmonės nusipirko 46 „Bentley“ automobilius.

Vienas brangiausių – „Flying Spur V8“, kurio kainos svyruoja nuo 195 iki 214 tūkst. eurų. Tokius automobilius įsigijo įmonės „Aspmedica“ ir „Baltijos autoparko valdymas“. Abi jos užsiima automobilių prekyba.

Dar vienas prabangus modelis – „Bentayga V8“. Jo kaina svyruoja tarp 144 ir 244 tūkst. eurų, o tokį įsigijo penkios įmonės.

Vieno jų valdytoju nuo 2020 metų lapkričio 12 dienos yra nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimu užsiimanti „Drobės“, turinti 9 darbuotojus ir 4 eurų skolą „Sodrai“. Įmonė yra gavusi 2061 euro subsidiją mikroįmonėms, 16 tūkst. eurų subsidiją darbo užmokesčiui, 7,7 tūkst. eurų subsidiją darbo vietų išsaugojimui.

„Drobių“ akcininkas yra Martynas Ugianskis. Jis paaiškino, kad „padėvėtą“ automobilį įsigijo lizingu.

„Padėvėta mašina naudojame nuomai kitoms įmonėms“, – sakė jis ir pridūrė, kad negali išduoti jų pavadinimų.

M. Ugianskis svarstė, kad iš valstybės gaunamos subsidijos skiriamos žmonių išlaikymui.

„Tie pinigai nebuvo naudojami mašinos įsigijimui, plius ta mašina uždirba pelną įmonei“, – sakė jis.

Kita „Bentayga V8“ savininkė nuo 2020 metų vasario 2 dienos yra „Tribe Payments“. Kompiuterių programavimo veikla užsiimanti įmonė turi 77 darbuotojus ir 195 euro skolą „Sodrai“. Jai išmokėtos subsidijos darbo vietų išsaugojimui dydis neskelbiamas.

Dar tris „Bentayga V8“ įsigijo įmonės „4ride“, „Rebel Financing“ ir „LM Auto“, prekiaujančios automobiliais.

Porsche 911 GTR 3
Foto: Creative Commons

Su „Porsche“ lenktyniauja

Aptariamu laikotarpiu įmonės Lietuvoje nusipirko 648 „Porsche“ markės automobilius. Bene brangiausi – 911 GTR 3 modeliai, kainuojantys nuo 76 tūkst. iki 197 tūkst. eurų.

Vieną tokių 2020 metų rugsėjo 12 dieną įsigijo „Kaivana“. Kitų maisto produktų, įskaitant žuvis, vėžiagyvius ir moliuskus, didmenine prekyba užsiimanti įmonė turi 45 darbuotojus. Per pandemiją įmonė gavo 80 tūkst. eurų subsidijų darbo užmokesčiui, 13 tūkst. eurų – darbo vietų išsaugojimui, buvo paskelbusi prastovas.

„Kaivana“ akcininkas yra Algirdas Gelžinis. Jis paaiškino, kad automobilį naudoja projekte „Tėvas Racing“.

„Ta mašina net su saugos lankais yra. Mes nuomojame sportinius automobilius, modifikuojame ir parduodame juos. Tai viena mūsų veiklos sričių“, – aiškino jis.

Pašnekovas pridūrė „Kaivana“ iš viso turi dešimt sportinių automobilių, kurie naudojami varžybose ir sportinio vairavimo mokymuose.

911 GTR RS balandžio 28 dieną nusipirko „Financo Group“. Elektros gamyba užsiimanti įmonė paramos iš valstybės negavo. Dar vieną GTR 3 gegužės 15 dieną įsigijo automobiliais prekiaujanti „In Project“.