Vilniaus apygardos teismas gegužės 18 dieną vienos potencialių jo dalyvių – Čekijos bendrovių „Škoda Transportation“ ir „Škoda vagonka“ prašymu – pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, rodo teismų informacinės sistemos „Liteko“ duomenys.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, „Škoda“ teismui tvirtina, kad pernai gruodį paskelbtos konkurso sąlygos yra netikslios, neaiškios, riboja jos dalyvavimą. Tuo metu „LTG Link“ tvirtina, kad elektrovežių pirkimo sąlygos yra aiškios, parengtos taip, kad galėtų dalyvauti kuo daugiau tiekėjų, be to, jos remiasi kitų Europos šalių gerąja praktika.

Pasak „LTG Link“ vadovo Lino Baužio, ieškinys gali būti motyvuotas noru konkurse dalyvauti pasiūlant „Škodos“ jau gaminamus traukinius, kurie neatitinka lūkesčių.

„Tiek jų pretenzijos dėl pirkime esančio reikalavimo pasiūlyti traukinius be vidinių laiptelių, tiek galbūt noras mums parduoti pigesnius ir triukšmingesnius, mažiau komfortiškus traukinius mūsų netenkina“, – pranešime sakė L. Baužys.

Pasak „LTG Link“, „Škoda“ skundžia reikalavimus dėl sėdynių išdėstymo, laiptelių bei ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų.

Lietuvai ruošiantis iki 2024-ųjų visiškai elektrifikuoti ruožą Vilnius–Klaipėda, „LTG Link“ reikės 30-ies naujų traukinių, dalis kurių bus elektriniai, dalis hibridiniai – jie iki 100 kilometrų neelektrifikuoto ruožo galės važiuoti varomi iš anksto pakrautomis baterijomis.

Preliminariai skaičiuojama, kad traukinių pirkimo konkurso vertė sieks apie 200 mln. eurų. Jis turėtų trukti iki 2022 metų sausio.