Partneriai versle ir gyvenime

Dviejų jaunų žmonių verslas „12 O'Clock Box“ sukasi aplink maisto gamybą ir pristatymą. Tačiau tai toli gražu nuo to, ką siūlo įprasti lietuviški restoranai ir maisto išvežiojimo paslaugas teikiančios platformos. Prieš beveik pusmetį gimusi įmonė vilniečiams siūlo tvarių pietų dėžučių prenumeratas.

Tai reiškia, kad užsisakę paslaugą klientai už maistą sumoka mėnesiui į priekį, o įmonė įsipareigoja kas vakarą penkias dienas per savaitę maistą pristatyti prie namų ar biuro durų. Prenumeratoriams kitą dieną belieka pasišildyti daugkartinio naudojimo dėžutėse atvežtą maistą ir palikti ją prie durų, mat joje ir vėl kitą dieną atkeliaus pietūs. Idėjos sumanytojai pasakoja, kad gaminama nuo meksikietiškų iki tailandietiškų patiekalų.

Tiesa, maisto prenumeratos Lietuvoje nėra naujiena. Tokią paslaugą siūlo dar bent kelios įmonės. Tačiau priešingai nei jos, „12 O'Clock Box“ teikia tik natūralių produktų maisto prenumeratas ir jį pristato iš vakaro.

„Mūsų sėkmė – galime aptarnauti dešimtis, tūkstančius, milijonus žmonių, nes maistą pristatome iš vakaro. Kai veži maistą dieną, visi jo nori vienu metu ir šilto. Tuo metu mes į viską žiūrime kitaip – mūsų dėžutės skirtos maisto pasišildymui. Jį gaminame gyventojams ir biurų darbuotojams, daugiausiai dirbame su „B2B“ (liet. verslas verslui) segmentu. Tiesa, tokiu atveju maistas atkeliauja tą pačią dieną, tarkime, iki 11 val.“, – pasakoja sveiko maisto startuolio įkūrėja Eglė.

Eglė su Juliumi – partneriai ir versle, ir gyvenime, tačiau, panašu, kad jiems tai tikrai netrukdo.

„100 proc. tai yra abiejų žmonių interesai, abu norime, kad būtų labai gerai. Kai verslo partneriai kartu negyvena, jiems reikia ir pasiskambinti, susitikti, o mes bet kuriuo metu, kai šauna nauja idėja, ją galime išdiskutuoti.

Dirbame kartu nuolatos, 16 val. per dieną. Gal iš pradžių buvo sunkiau, bet dabar įpratome, jau neįsivaizduojame gyvenimo, jei kartu neturėtume verslo. Kadangi vienas kitą jaučiame ir suprantame tiek gyvenime, tiek versle labai džiaugiamės, kad viską darome kartu, o ne su kitais žmonėmis“, – šypsosi Eglė.

Verslas gimė namų virtuvėje

Iki „12 O'Clock Box“ gimimo Eglė apie 10 metų dirbo viešbučių maitinimo srityje, buvo vienos įmonės maitinimo padalinio vadove Europos šalims, tad jos gyvenimas aplink maistą sukosi beveik nuolatos. Tuo metu jos partneris J. Valančiauskas yra profesionalus muzikantas, grojęs su daug žinomų Lietuvos atlikėjų. Pernai užklupus pandemijai, abu liko be darbo ir pajamų.

„Pusę metų atostogavome, norėjome pailsėti, nes visada dirbdavome tarsi užburtame rate. Artėjant rudeniui, kai pradėjo baigtis pinigai, pradėjome galvoti, ką daryti. Aš tuomet jau žinojau, kad tikrai nenoriu grįžti kažkam dirbti, o Julius neturėjo pasirinkimo, nes koncertų nevyko“, – prisimena Eglė.

Ilgai ieškoti verslo idėjos netruko. Dar dirbdama sostinėje ji kasdien dėžutėse pietums į darbą nešdavosi namuose ruoštą maistą, jos pavyzdžiu pasekė ir kiti kolegos. Be to, ji nuo mažens valgydavo tik sveiką maistą, mat jos šeima turi natūralų ūkį. Sujungus šiuos du dalykus gimė sveikų pietų dėžučių prenumeratos idėja. Pernai gruodį vilniečiai ją ir įgyvendino, verslą pora pradėjo savo namų virtuvėje.

Rasti pirmųjų klientų taip pat nebuvo sunku. Užteko vienos žinutės feisbuke ir draugų rekomendacijų – taip pirmą savaitę jie surinko pirmuosius 10 prenumeratorių. Dar labiau įsivažiuoti padėjo kelių Lietuvos influencerių geri atsiliepimai ir žinutės feisbuke, vėliau žinia apie „12 O'Clock Box“ dėžutes pradėjo sklisti iš klientų lūpų. Šiuo metu verslininkai skaičiuoja jų turintys apie šimtą, o tikslas – suburti 500 prenumeratorių.

Eglė ir Julius su Justinu Jaručiu

Laukia naujų investicijų

„Atsirado pirmieji prenumeratoriai, pirmą mėnesį galėjome aptarnauti 20 žmonių, nes tik tiek pagal įstatymą galima su verslo liudijimu ir dirbant iš namų. Taigi pamatę, kad jau visai gerai įsivažiavome ir jau nebeužtenka verslo liudijimo, nusprendėme, kad reikia įmonės.

Tuomet pagalvojome, kad tikriausiai reikia ir investicijų. Kadangi sugalvojome, kaip šią idėją išvystyti ir išvežti į užsienį, ją nunešėme į „70V“ fondą, kurie investavo pirmuosius 10 tūkst. Eur.

Dabar jau turime kelis investuotojus eilėje. Šiandien sukirtome rankomis su atlikėju Justinu Jaručiu, kuris taps ne tik investuotoju, bet ir mūsų prekės ženklo ambasadoriumi. Turime dar du didelius susidomėjusius investuotojus, tikimės per gegužę su jais jau susitarti iki galo“, – džiaugiasi Eglė.

Patiems vilniečiams reikėjo minimalių pradinių investicijų, siekiančių kelis šimtus eurų. Eglei ir Juliui teko tik nusipirkti maisto dėžučių, o jau produktus jiedu įsigijo už klientų pinigus. Ji pažymi, kad įstatinis įmonės kapitalas yra surinktas iš prenumeratorių pinigų.

Pašnekovė pasakoja, kad pirmosios rizikos kapitalo fondo investicijos – 10 tūkst. Eur – buvo skirtos tik bandymui. Kitos artimiausios investicijos bus skirtos rinkodarai ir augimui. O tolesniems planams į užsienį prireiks šimtatūkstantinių sumų.

„Jau dabar galėtume „outsourcinti“ (pirkti – Delfi) paslaugą ir išeiti iš virtuvės, bet tai mums nėra finansiškai naudinga, todėl viską reikia daryti patiems ar samdyti žmogų. Gavę investicijų galėsime šiek tiek atsipalaiduoti, bandyti ir žiūrėti, ar tai tinka. Jeigu viskas veikia taip, kaip planuojame, darysime antrą didelį investicijų raundą – ateityje žengiant į užsienio rinkas, reikės apie 200-400 tūkst. eurų“, – nurodo verslininkė.

Šiuo metu įmonė viską daro pati: nuo rinkodaros, maisto gaminimo ir išvežiojimo. Eglė ir Julius jau turi pasisamdę darbuotoją, tad 100 klientų aptarnauja trise. Iš namų virtuvės jie persikėlė į erdvesnę, bet ir čia jau greitai nebetilps.

Jų ateities vizija – tapti virtuve be virtuvės. Tai reiškia, kad „12 O'Clock Box“ patys nebegamins maisto, o tik pirks šią paslaugą iš kitų gamintojų, liks tik tarpininku tarp jų ir prenumeratorių.

Eglė ir Julius

Planuose – plėtra į užsienį

Eglė pasakoja, kad kai kurie žmonės stebisi, kaip maistą gaminanti įmonė gali vadintis startuoliu. Ji atkreipia dėmesį, kad tapusi platforma įmonė ketina sparčiai plėstis užsienyje, tad Vilnius – tik apšilimas.

„Į mus iš pradžių labai skeptiškai žiūrėjo – kaip mes išvis galime būti startuoliu, jeigu gaminame maistą. Tačiau mūsų ateitis – technologijų įmonė, visa esmė – tapti platforma. To žmonės nesuprato.

Turime didelį planą eiti į užsienio rinkas. Kitos panašios įmonės 2 milijonus maisto pakuočių išvežioja per savaitę, mes norime daryti tą patį. Startuojame Vilniuje, jei čia viskas pavyks, iškart žengiame į kitas rinkas. Lietuvoje net neplanuojame plėtros, nes visi miestai mums – per maži.

O šis verslas priklauso nuo dydžio: iš vienos dėžutės uždirbi labai mažai. Tu galbūt uždirbi tik eurą iš vieno žmogaus. Kai jų yra 100, tai per dieną tiek ir uždirbi, bet pagalvokime, kiek bus, kai turėsime 10 tūkst. prenumeratų. Taigi verslą įsivaizduojame tik didžiausiuose miestuose. Kitas žingsnis bus Vokietija arba Skandinavijos šalys, galbūt Varšuva, o Vilniuje tik testuojamės“, – pasakoja startuolio įkūrėja.

„Jei nepasiseks išeiti į užsienį, manau, tai bus stiprus ir solidus vietinis lietuviškas verslas – pelninga įmonė nuo pat pirmos dienos, nes puikiai galime save išsilaikyti. Kol kas nesimato jokių blogų scenarijų“, – priduria ji.

Kas išaugina prenumeratos kainą

Pietų prenumeratos paslauga nėra pigi. Savaitei (5 dienoms) ji kainuoja 45 Eur, vėliau mėnesis – 179 Eur. Eglė pažymi, kad tokias kainas daugiausiai lemia ekologiški ir sveiki produktai.

„Jeigu mieste už 6 eurus valgai dienos pietus, kurių savikaina yra 1,4 euro, mums už tiek neužtektų net mėsos įdėti. Mūsų produktai daug brangesni nei kitų restoranų. Žmonėms sutaupome maisto gamybos ir jo paieškos laiko, iš to ir atsiranda ir kainos“, – sako Eglė.

Pašnekovė pasakoja, kad jų tiksliniai klientai – nuo aukštesnes pajamas gaunančių, daug dirbančių vilniečių, kuriems trūksta laiko gaminimui, iki neseniai mamomis tapusių moterų, kurios neturi pakankamai laiko gaminti sau maisto. Iš verslo segmento įmonė daugiausiai orientuojasi į IT ir finansų įmones, kurios maisto dėžutes užsako savo darbuotojams.

Tiesa, pandemija turi ir neigiamos įtakos šiam verslui, ypač tai juntama „B2B“ (liet. verslas verslui) segmente, su kuriuo daugiausiai ir dirbama.

„Per karantiną padidėjo įmonių skaičius, kurios perka savo darbuotojams maistą. Kadangi daug kas apmoka pietus, mums ir patogu savo paslaugą siūlyti. Tačiau biuruose dar nedaug darbuotojų. Tai mums labai trukdo, nes iš ten ir ateis mūsų didžioji prenumeratorių dalis ir didžiausios pajamos. Manome, kad po pandemijos bus tik geriau, o ne blogiau“, – tikina Eglė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)