„Pirmiausia problema yra ta, kaip tą krovinį pristatyti į Klaipėdą kuo mažiausiais kaštais – kaip pravažiuoti geležinkeliais Ukrainą, Baltarusiją“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete teigė A. Latakas.

Pasak jo, įsisavinus šią rinką, būtų galima krovinius gabenti ir iš Turkijos. Kol kas sunkiausia iš šios valstybės pasiekti Ukrainą – gabenimo jūra kainos yra apie du-tris kartus didesnės nei iš Klaipėdos į Vokietiją.

Klaipėdos uosto vadovas tikino, kad lietuviškų grūdų eksportas per Klaipėdos uostą nėra sumažėjęs, nors dalis šios produkcijos keliauja per Latvijos uostus.

„Dalis grūdų, kurie yra šiaurėje, regionuose palei Latvijos sieną, išeina per Liepoją ir Ventspilį“, – pripažino A. Latakas.

Jo teigimu, rekordiškai daug grūdų per Klaipėdos uostą išgabenta pernai kovą, o didžioji dalis išvežta metų pabaigoje. Šiemet grūdų eksportas yra kiek sumažėjęs – pirmąjį ketvirtį jų išvežta apie 910 tūkst. tonų.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis kaip vieną uosto tikslų nurodo veiklos ir krovinių diversifikavimą.

„Dabartinis diversifikacijos lygis yra mūsų privalumas, bet atsižvelgiant į visus iššūkius, faktas, kad šiai sričiai reikia dėmesio skirti daugiau“, – komitete tvirtino M. Skuodis.

Pasak jo, trijų šių metų mėnesių krovos rodikliai yra panašūs, kaip pernai: „Nepaisant rinkų svyravimų, sudėtingos geopolitinės situacijos ir kitų iššūkių, pirmą ketvirtį rezultatai tokie patys, kaip per pernai. Tai geros žinios.“

Baltarusijai ir Rusijai šiemet vasarį pasirašius susitarimą dėl baltarusiškų naftos produktų eksporto per Rusijos uostus Suomijos įlankoje, taip aplenkiant Klaipėdos uostą, M. Skuodis tuomet pripažino, kad toks Minsko žingsnis turės poveikį Klaipėdos jūrų uostui ir „Lietuvos geležinkeliams“.

Baltarusijos naftos produktų eksportuotoja „Belaruskaja neftianaja kampanija“ (BNK) nuo šių metų pradžios nebeveža krovinių per „Klaipėdos naftos“ terminalą. Be to, BNK nuo sausio nebepratęsė ilgalaikės sutarties su „Lietuvos geležinkelių“ bendrove „LTG Cargo“.

2020 metais „LTG Cargo“ pervežė maždaug 2 mln. tonų BNK naftos ir jos produktų, įskaitant ir iš Klaipėdos į Baltarusiją gabentą naftą.

Tačiau Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“ toliau eksportuoja produkciją per jos ir verslininko Igorio Udovickio valdomą vieną didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT).

Kaip anksčiau BNS sakė I. Udovickis, BKT pernai baltarusiškų kalio trąšų krovos apimtis padidino 800 tūkst. tonų ir šiemet žada toliau didinti krovą, be to, ji turi planų plėstis Klaipėdos uoste, metinius pajėgumus padidinant iki 16 mln. tonų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)