Iš trijų kirpėjų darbo turi tik vieną

Vieno tinklinio grožio salono kirpėja Sandra pasakoja, kad šiuo metu turi itin mažai darbo, palyginus su situacija vasario viduryje, kai darbą atnaujino grožio specialistai.

Kai tik atsidarėme, nuo vasario vidurio iki kovo buvo didelė klientų banga, dvi savaites kaip išprotėję dirbome, o paskui nurimo, viskas taip nuslūgo, kad jau nosį krapštėme.

Dabar jaučiame, kad vėl po truputį kyla banga. Gal pradėjo daugiau skiepyti žmones, gal daugiau atsipalaidavo“, – svarsto kirpėja.

Anot jos, šiuo metu iš trijų grožio salone dirbančių kirpėjų darbo turi tik viena, todėl esą labiau apsimoka eiti į prastovas. Kaip pažymi, dalis vasario viduryje į darbą grįžusių specialistų vėl išėjo į prastovas, kita dalis dar dirba.

„Artėja vasara, šventės, jau tikėkimės greitai sugrįš klientai“, – viliasi Sandra.

Aidos Garastaitės nuotr.

Daug laisvų vietų

El. grožio paslaugų platformoje „Treatwell“, per kurią gyventojai gali užsiregistruoti grožio paslaugoms visoje Lietuvoje, šiuo metu pasižvalgius po atskirų grožio salono rezervacijų laiką, galima pastebėti, kad užimtumas nėra didelis. Jei prieš du mėnesius tą pačią savaitę buvo neįmanoma užsirašyti kirpimui, tai šiuo metu tai galima padaryti tą pačią ar kitą dieną.

Štai pavyzdžiui, sostinės Vasario 16-osios g. įsikūrusiuose grožio namuose „Sfinksas“ šią savaitę kirpimo paslaugą galima užsirezervuoti kas pusvalandį.

Gedimino pr. įsikūręs vienas iš „Figaro“ grožio salonų moteriškam kirpimui šią savaitę nuo trečiadienio iki ketvirtadienio klientus priima kas pusvalandį – nuo ankstaus ryto iki 19 val. Penktadienį vakariniai laikai užimti, dar galima rezervuotis vietą iki 15 val.

Kaune įsikūrusiame grožio salone „High Care“ taip pat šią savaitę nemažai laisvų laikų. Nuo ketvirtadienio kirpėjai priima klientus kas pusvalandį iki 19 val.

Kai kurie darbuotojai vis dar prastovose

Septynių Vilniuje veikiančių grožio salonų „Figaro“ rinkodaros vadovė Julija Šalč Delfi pasakoja, kad pirmosios savaitės buvo kaip „ilgai lauktas pasimatymas“ – džiaugsmo emocijos tiek klientams, tiek meistrams, tačiau su daug atsargumo.

„Vėliau antplūdis pradėjo slūgti. Vargu ar galime lyginti esamą srautą su priešpandeminiu. Netektis (30–40 proc.) velkasi jau po pirmojo karantino“, – sako ji.

Anot pašnekovės, sumažėjusį klientų skaičių lemia keli faktoriai.

„Pirma, pasikeitė klientų apsilankymo dažnis. Klientai renkasi kirpimus ir dažymus, kurie leidžia kuo rečiau lankytis grožio salone. Antra, kartais klientams tenka atšaukti vizitą – visi mes vienaip ar kitaip susiduriame su COVID-19. Tenka karantinuotis, laukti testų rezultatų, saugoti savo aplinką nuo tolesnio plitimo. Trečia, tikrai yra klientų, kurie negrįžo į salonus. Tai lemia suprastėjusi arba nestabili finansinė padėtis, kadangi teikiame ne pirmo būtinumo paslaugas, kai kurie atrado šias paslaugas namie“, – komentuoja J. Šalc.

Grožio salono rinkodaros vadovės teigimu, dalis grožio specialistų – vis dar prastovose: „Prastovos – neišvengiama nūdienų realybė. Grožio salonai yra „surišti“ ploto reikalavimais, tad kai kuriems darbuotojams tenka prastovos.“

Ilgalaikis manikiūras

Paslaugų kainų nekeičia

Kaip pažymi „Figaro“ atstovė, visos grožio paslaugos šiuo metu yra aktualios, pasikeitė tik jų kryptys: „Padidėjo paklausa natūralioms spalvoms, dažymams, kurie leidžia ilgai nesikreipti į kirpėją, paprastam higieniniam manikiūrui. Žmonės prarado saugumo jausmą, situacija nėra stabili, todėl niekas nenori užstrigti su ilgalaikiu nebauginančiai ryškiu manikiūru dar viename karantine.“

Dėl sumažėjusio klientų srauto, kaip tikina, grožio salonų tinklas kol kas paslaugų kainodaros nekeičia. Pašnekovė viliasi, kad klientai sugrįš, kai jausis saugūs.

„Žiūrint į didelį paveikslą, klientai grįš, kai jausis saugūs ne tik dėl COVID-19, bet ir dėl finansų. Žiūrint čia ir dabar, artėjanti vasara, be abejonės, padidins klientų srautą. Visi tikisi atostogų, saulės, jūros ir geros nuotaikos, todėl sezoninės paslaugos, tokios kaip depiliacija ir pedikiūras tampa vis populiaresnės“, – sako J. Šalc.

Kai kurie meistrai dėl apribojimų turi klientų eilę

Profesionalios itališkos plaukų priežiūros linijos „Davines Lithuania“ vadovas Gytautas Čilinskas pasakoja, kad situacija grožio srityje yra pakankamai pasikeitusi.

„Jei anksčiau žmonės viską labai planavo, tai dabar planuoja, baimindamiesi, kad uždarys (salonus – Delfi), kad spėtų susitvarkyti. Pastebime tokią tendenciją, kad klientai patys namuose pradėjo tvarkytis, nes kai nebuvo galima lankytis salonuose, iš savo kirpėjų gaudavo rinkinukus su produktais, dažais“, – pasakoja partnerių visoje Lietuvoje turinčios produktų linijos vadovas.

G. Čilinsko teigimu, klientų srautas, palyginus su vasariu, apmažėjęs, tačiau priduria, kad jis itin priklauso nuo meistro. Kaip tikina, pas vienus meistrus tikrai yra klientų, pas kitus – mažiau. Kaip sako, meistras, kuris aktyvus socialinėje erdvėje ir kuris daug metų profesionaliai atsakingai dirba, visada turės klientų.

„Nėra, kad veržtųsi ir bėgtų klientai, yra apmažėjęs srautas. Jei meistras visada turėjo klientų, jei jis aktyvus ir socialinėje erdvėje, jis visada turės klientų. Yra daug mano pažįstamų, kurie – stiprūs ir turi savo vardą, pas juos – klientų eilės didesnės. O didesnės dėl kvadratūros reikalavimų, jei pamainos didelės ir netelpa į savo plotą.

Pavyzdžiui, vienas salonas dirba trimis pamainomis, yra devyni meistrai, pagal savo kvadratūrą vienoje pamainoje gali dirbti tik trys meistrai. Jeigu, tarkime, dirbu pirmadienį, antradienį ir trečiadienį negaliu dirbti, tai išeinu tik ketvirtadienį dirbti. Galima įsivaizduoti: jei turiu daug klientų, tai kai anksčiau natūraliai dirbdavau nuo pirmadienio iki penktadienio, per savo dabartinį grafiką galiu maksimum priimti tik pirmadienį, ketvirtadienį ir sekmadienį. Kai kurie salonai dirba visą savaitę, nes grafikai neleidžia jiems kitaip užsipildyti“, – pasakoja „Davines Lithuania“ vadovas.

Kirpykla „Egoistas“ Panevėžyje

Situacija – ant ribos

G. Čilinskas pažymi, kad grožio specialistų situacija – ribinė. Jis taip pat pastebi, kad salonai „įjungę“ saugumo režimą – jei anksčiau užsisakydavo pakankamai nemažus kosmetikos kiekius, tai dabar užsisako tik tai, kas būtina šiuo metu. Įsijungęs saugumas bendroje aplinkoje.

„Situacija – ant ribos: nei paleisti, nei pagauti, kiekvienas bijo dėl savo ateities, kas toliau bus, planuotis toli negali, kiekvienas stengiasi uždirbti pinigėlį, kad kažką turėtų. Mes, kaip kosmetikos tiekėjai, pas visus savo partnerius pastebėjome tendenciją, kad jie žiūri ir užsako tai, kas reikalinga. Jei anksčiau grožio salonas daugiau kosmetikos užsisakydavo, lentynas užsipildydavo į ateitį, kai ateis klientai ir nupirks, tai dabar stengiasi laikyti patį minimaliausią likutį – tai, ką užsisakė klientai ir tikrai pirks“, – priduria pašnekovas.

Kai kurie grožio specialistai, kaip pastebi, sumažėjus srautams nusprendžia pakeisti darbo sritį: „Žinau vieną profesionalią manikiūrininkę, ji emigravo per karantiną į Turkiją ir pakeitė savo profilį – iš manikiūrininkės tapo jogos meistre, nes per karantiną tuo pradėjo domėtis. Kai ji grįžo atgal po atlaisvinimų, nelabai daug sugrįžo klientų. Žmogus turėjo nuomoti darbo vietą, tad nusprendė baigti savo karjerą ir išvažiuoti.“

Daugiau sunkumų – prekybos centrų salonams

Pašnekovo teigimu, priklausomai nuo vietos, daugiau sunkumų gali turėti tinkliniai grožio salonai. Anot jo, prekybos centruose įsikūrusiems salonams šiuo metu turėtų būti sudėtingiausia.

„Sutikčiau, kad tinkliniai salonai turi nemažas prastovas. Jie galbūt neturi tokių stiprių nuolatinių klientų srautų, nes pas juos užsuka momentinis klientas – ėjau, pamačiau ir užbėgau, kur yra vieta. O jei prekybos centrai buvo uždaryti, veikė tik maisto parduotuvės, jei neturi atskiro įėjimo iš lauko, tai reiškia, kad toks salonas išvis negalėjo dirbti oficialiai ir legaliai.

Prekybos centruose esantys salonai išvis labai sudėtingai gyvena. Kai kurie ir dėl nuomos nesusiderinę, kiti – netekę patalpų. Vienas salonas atsisakė patalpų, nes nuomininkas niekaip nemažino nuomos kainos, ir kai jiems leido dirbti po antros bangos, savininkė pasakė, kad pakelia nuomos kainą. Jie ir taip nedirbo, turėjo susimokėti ir dabar sugrįžo į darbą su pakeltomis kainomis. Neveikia žmogiškasis faktorius – daug metų nuomojiesi patalpas, vis tiek pakelia kainą, neatsižvelgiant į esamą situaciją, kurią visi supranta, žmonės išeina ir ieškosi kitų patalpų – pigesnių ir mažesnių“, – pasakoja „Davines Lithuania“ vadovas.

G. Čilinskas tikina, kad vienetai grožio meistrų padidino paslaugų kainas, didžioji dauguma išlaikė tokias pačias kainodaras, mat kiekvienas bando išlaikyti savo klientą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (179)