Kaip šeštadienį pranešė uosto direkcija, pirmiausiai bus tvarkomas pietinis bangolaužis, tad Melnragėje esantis šiaurinis molas šiemet gyventojams liks atviras.

Anot direkcijos, nuo pietinio molo bus nuimami ten esantys tetrapodai, vėliau, įvertinus jų būklę, dalis tetrapodų bus pergabenti ant šiaurinio molo.

„Prie pietinio bangolaužio dirbs rangovų atplukdyta technika – laivas „Albatrosas“ su hidrauliniu kranu bei specialus pontonas“, – rašoma direkcijos pranešime.

Taip pat teigiama, kad rekonstruojant molus dirbs bene dešimt įvairios technikos vienetų, didžioji dalis kurių jau yra pasiekusi Klaipėdą. Pagrindinės rekonstrukcijos medžiagos – plieniniai įlaidai, vamzdiniai poliai, akmenys ir kitos, yra atgabenamos laivais ir sandėliuojamos bendrovės „Klasco“ aikštelėj. Iš čia jos akvatorija bus plukdomos prie pietinio molo.

Pirmajame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Jie abu bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstravus bangolaužius, planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 104 ir 284 laipsniais, laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės.

Bangolaužius rekonstruos konkursą laimėjusių Vokietijos bendrovės „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO. KG“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere“ konsorciumas. Darbų vertė – apie 49 mln. eurų (su PVM), jiems bus panaudotos ir Europos Sąjungos lėšos.

Atnaujinus bangolaužius ir išgilinus laivybos kanalą iki 17 metrų gylio, Klaipėdos uostas atsivers didžiausiems laivams, galintiems įplaukti į Baltijos jūrą. Projektą ketinama užbaigti 2023 metais.

Nuo bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1374 metrai, o šiaurinio – 733 metrai. Jie pastatyti iš akmenų, supiltų tarp medinių polių.