„Aš užpildžiau paraišką dėl maisto išvežiojimo tiek „Bolt“, tiek „Wolt“. Iš „Bolt“ dvi savaites negaunu jokio atsakymo, o iš „Wolt“ atėjo atsakymas, kad šiuo metu komanda užpildyta, labai ačiū, kad jūs domitės, kada bus vieta, mes susisieksime dėl mokymų ir dėl tolimesnių veiksmų“, – pasakoja kaunietis.

Jis teigia norėjęs pasidomėti, kokia iš tiesų situacija – ieškojo telefono numerių, kuriais galėtų pasiskambinti, tačiau tokių nerado.

„Elektroniniu paštu vadybininkai, ypač „Wolt“, labai greitai reaguoja, man davė tikrai išsamų atsakymą. Bet negavau jokio pasiūlymo, kad ateik, pasišnekam ar pildome dokumentus, ar tvarkome sutartį, ar dar kažką. To nebuvo“, – kalbėjo vyras.

Jis teigia pastebėjęs, kad iš tiesų šioje srityje dirba labai daug žmonių, kurjeriai išvežioja siuntinius ne tik dviračiais ar paspirtukais, bet ir automobiliais.

„Aš paklausinėjau tų žmonių, kurie su krepšiais, kaip ir kas. Jie sako, kad pelninga, galima užsidirbti, bet reikia dirbti ir daug dirbti. Kauno Laisvės alėjoje tokių žmonių yra pilna“, – kalbėjo vyras.

Jis patikina svarstęs įsidarbinti ir pavežėju, tačiau stabdo pandemijos baimė – galbūt bandys tuomet, kai gaus skiepą.

Abi platformos pripažįsta, kad kurjerių yra daug ir ne visuomet reikia papildomų rankų.

„Wolt“ penkiuose miestuose turi 2500 kurjerių ir 8000 anketų

Nuo 2017 metų „Wolt“ pradėjo veikti Vilniuje, o šiuo metu ši platforma veikia penkiuose miestuose.

„Šiuo metu Lietuvoje „Wolt“ bendradarbiauja su daugiau nei 2500 nuostabių žmonių, prisijungusių prie kurjerių – partnerių bendruomenės“, – skaičiuoja „Wolt“ vadovė Baltijos šalims Liis Ristal.

Ji patikina, kad jauna įmonė dar tik auga ir tikimasi, kad ateityje kurjerių-parnterių skaičius visuose miestuose, kuriuose teikiamos paslaugos, augs.

„Mes dėsime visas pastangas, kad galėtume dar didesniam žmonių skaičiui pasiūlyti lankstų veiklos modelį. Tačiau, žinoma, viskas priklauso nuo rinkos poreikių, paklausos ir kitų faktorių. Svarbu suprasti, kad siekiame išlaikyti konkurencingą kurjerių-partnerių gaunamas pajamas, todėl naujų kurjerių-partnerių įtraukimas į veiklą priklauso nuo mūsų teikiamos paslaugos poreikio“, – paaiškina vadovė.

„Wolt“ kurjerių skaičių didina tuomet, kai paslaugų paklausa auga. Taipogi vertinami atsiliepimai iš klientų, restoranų, kavinių, taip pat parduotuvių, kurios naudojasi paslaugomis.

Pinigai

„Kiekvienas asmuo, norintis tapti kurjeriu-partneriu, gali užpildyti anketą, kurią išsiuntęs iš karto gauna informaciją apie esamą situaciją ir galimus tolesnius žingsnius. Pavyzdžiui, jei šiuo metu negalime pasiūlyti prisijungti prie kurjerių-partnerių bendruomenės, padėkojame asmeniui už atsiųstą anketą ir informuojame, kad ateityje susisieksime, kai tokią galimybę turėsime“, – patikina L. Ristal.

Kurjeriai savarankiškai sprendžia dėl savo darbo laiko, toks veiklos modelis, pasak „Wolt“ atstovės, jiems patrauklus, nekeliami griežti išsilavinimo ar kiti reikalavimai.

„Tereikia turėti leidimą gyventi ir dirbti šalyje, o jei kurjeriai-partneriai ketina vairuoti automobilį – ir galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Šiuo metu turime beveik aštuonis tūkstančius anketų, kurias užpildė norintieji tapti kurjeriais-partneriais“, – sako L. Ristal.

Bolt Food“: eilę sudaro 100-200 žmonių

„Bolt Food“ maisto pristatymo plėtros vadovas Baltijos šalyse Ruslanas Savičius patikina, kad norintieji tapti kurjeriais stoja į eilę.

„Siekiame, kad savarankiškai su „Bolt Food“ programėle veiklą vykdantys kurjeriai turėtų pakankamą kiekį užsakymų ir galėtų gauti pakankamai pajamų. Naujų kurjerių poreikį peržiūrime kas savaitę ir visuose miestuose tai yra dinaminis procesas – vieną savaitę, atsižvelgiant į paklausą, gali reikėti šimto, kitą – vos dešimties naujų kurjerių. Pastaruosius metus norinčių tapti kurjeriais eilę sudaro nuo 100 iki 200 žmonių, tačiau kaip ši eilė „juda“, priklauso ir nuo miesto, ir nuo metų laiko, ir, žinoma, nuo užsakymų kiekio“, – paaiškina R. Savičius.

Jis patikina, kad visiems kandidatams galimybės vienodos – pirmiausia bendradarbiauti pakviečiami tie, kurie registracijos anketą užpildė anksčiau.

„Džiaugiamės, kad norinčių vykdyti veiklą su „Bolt Food“ daugėja. Miestuose, kur didesnio skaičiaus kurjerių poreikio šiuo metu nėra, kviečiame prisijungti prie „Bolt“ pavežėjų gretų“, – sako R. Savičius.

Jis patikina, kad maisto pristatymo paslaugas Lietuvoje įmonė teikia pusantrų metų.

„Per šį laiką išsiplėtėme dešimt kartų ir pastebėjome paklausos sezoniškumą – paslauga populiariausia šaltuoju metų laiku, o orams šylant gyventojai rečiau užsisako maisto į namus. Todėl ir kurjerių poreikis šiltuoju metų laiku yra mažesnis“, – patikina R. Savičius.

Kokį uždarbį platformos žada kurjeriams?

Dviejų kalbintų plaftormų atstovai nurodo gerokai besiskiriančius valandinius atlygius, kurių gali tikėtis kurjeriai. Tiesa, patys kurjeriai nurodo gerokai mažesnius dydžius.

„Kadangi kurjeriai-partneriai gali laisvai nuspręsti, kiek jie dirba – jei apskritai nusprendžia tą dieną prisijungti, tai reiškia, kad tinkamiausiai tokios veiklos pajamas atspindi vidutinis gaunamas valandinių pajamų skaičius, „Wolt“ jis mokamas už visą laiką, kada kurjeris-partneris yra pasirengęs pristatyti užsakymus. Šiuo metu jos siekia apie 9 eurus su mokesčiais už valandą. Siekiame jį ir toliau išlaikyti itin konkurencingu, kad kurjeriai-partneriai gautų stabilias pajamas, atskaičius privalomus mokesčius“, – patikina „Wolt“ atstovė L. Ristal.

O „Bolt Food“ atstovas nurodo intervalą.

„Su „Bolt Food“ programėle veikiančių kurjerių pajamos gali svyruoti nuo 5 iki 15 eurų per valandą, neatskaičius mokesčių. Kurjeriai veikia savarankiškai, todėl pajamos priklauso nuo to, kiek laiko bei kuriuo paros metu pasirenkama teikti paslaugą“, – sako R. Savičius.

Kurjerių asociacijos vadovas Vuc Vukotic patikina, kad šiuo metu kurjeriai kaip tik deklaruoja pajamas už praėjusius metus ir aktyviai skaičiuoja savo patirtas išlaidas, gautas pajamas.

„Manome, jog turime gan tikslus realius vidurkius (pakankamai sėkmingai ir stabiliai dirbančiam) kurjeriui“, – tikina V. Vukotic.

JIs vardija, kad „Bolt Food“ dirbant su nuosavu automobiliu, atskaičius mokesčius, išlaidas kurui, išlaikymui, draudimui, kurjeriui lieka apie 5 Eur per valandą, o „Wolt“, dirbant Vilniuje ir Kaune nuosavu automobiliu po mokesčių, kuro ar remonto išlaidų lieka apie 6,3 Eur per valandą. Dviračiu, anot jo, „Wolt“ galima užsidirbti nuo 4,3 iki 5 eurų per valandą po mokesčių ir remonto išlaidų.

„Į šias išlaidas neįtrauktos tokios papildomos išlaidos kaip išlaidos automobilio statymui, baudos, kurių deja, kartais tenka mokėti dėl skubos. „Bolt“, pateikdami tokius skaičius kaip 15 Eur/val., mūsų požiūriu, gudrauja ir nėra sąžiningi. Mūsų žiniomis, pačiomis geriausiomis valandomis kurjeris su automobiliu uždirba ne daugiau 10-12 Eur/val., bet reikia žiūrėti į realų savaitės vidurkį, o ne vien į kelias užimčiausias piko valandas“, – sako V. Vukotic.

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis pernai 9,3 tūkstančių gyventojų vykdė pasiuntinių ir kurjerių veiklą, po kuria patenka ir maisto išvežiojimas per įvairias platformas. Šis skaičius yra daugiau nei dvigubai didesnis nei prieš metus – 2019 m. šią veiklą vykdė 4 tūkst. gyventojų, kurie deklaravo 5,5 mln. eurų apmokestinamųjų pajamų bei 0,283 mln. eurų GPM. Vidutiniškai vienam asmeniui tuomet teko 1375 eurai pajamų ir 71,5 euro mokesčių.

„Wolt“ žada plėstis į kitas siuntas

„Wolt“ akiratyje yra ne tik maisto išvežiojimas, bet ir kitos siuntos.

„Be natūralaus augimo, kurio tikimės, plečiamės į maisto prekių ir mažmeninės prekybos prekių pristatymo sritį, o tai greičiausiai taip pat prisidės prie augančio paslaugos poreikio. Mūsų vizija – per pusvalandį pristatyti viską, ko gali prireikti, iki kliento namų durų. Pavyzdžiui, naudojantis programėle galime užsisakyti gėlių, elektronikos, kosmetikos ar maisto prekių. Tokiu būdu galime prisidėti ir prie įvairių mažesnių parduotuvėlių, kepyklėlių ir kitų krautuvėlių verslo sėkmės“, – patikina L. Ristal.

Tai, kad Lietuvoje gyventojai vis dažniau naudojasi prekių pristatymu, anot jos, yra ryški tendencija. Gyventojai sutaupo laiko, nes nebereikia vykti į parduotuvę ar stovėti eilėse.

„Žinoma, prie to prisidėjo ir pandemija. Tačiau neabejojame, kad nauji gyventojų lūkesčiai ir įpročiai išliks ir ateityje, o tai ir toliau prisidės prie mūsų veiklos augimo“, – sako L. Ristal.

Kurjeriams tai taipogi virs naujomis galimybėmis prisijungti.

„Remiantis mūsų ketvirtinių kurjerių-partnerių apklausų rezultatais, prisijungti juos labiausiai motyvuoja siūloma veiklos modelio laisvė. Kurjeriai-partneriai gali laisvai nuspręsti, kada, kiek ir kur atlieka pristatymus, yra laisvi pasirinkti jiems patinkančią transporto priemonę užsakymų pristatymui ir kt., tačiau jų pajamos išlieka konkurencingos. Mes kaip įmonė sau taip pat keliame aukštus reikalavimus, kad kurjeriai-partneriai būtų patenkinti savo veikla“, – patikina L. Ristal.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (258)