Pasak „MV GROUP Production“ generalinio direktoriaus Algirdo Čiburio, poreikį investicijai lėmė ypač sparti „Anykščių vyno“ gamybos plėtra.

„Vien per 2020-uosius metus „Anykščių vyno“ gamybos apimtys išaugo 36 proc. palyginus su ankstesniais metais. Didžiausią gamybos šuolį fiksuojame vynų kategorijoje – 85 proc., taip pat sidro (57 proc.) ir natūralių sulčių (20 proc.)“, – sako A. Čiburys.

Algirdas Čiburys
Foto: Įmonės nuotr.

Bendrovės „Nielsen“ duomenimis, prekės ženklui „Voruta“ natūralios fermentacijos vyno kategorijoje Lietuvoje tenka 7 proc. rinkos dalies pardavimais kiekiu. Šiuo metu tai yra nr. 1 vyno prekės ženklas šalyje pardavimais, verte ir kiekiu, remiantis 2020 m. „Nielsen“ modernios prekybos tinklų duomenimis.

Vadovo teigimu, gamybos apimčių plėtrą dalinai lėmė stiprėjančios pozicijos užsienio rinkose. Per praėjusius metus „Anykščių vynas“ atvėrė tris naujas eksporto kryptis – lietuviška produkcija imta prekiauti Japonijoje, Honkonge ir Olandijoje.

Bendras „MV GROUP Production“ eksporto pardavimo pajamų augimas viršija 30 proc.

„Be to, gamykloje įdiegus daugiau nei 0,6 mln. Eur kainavusią modernią gamybos liniją, smarkiai išplėtėme gaminamų produktų krepšelį – per pastaruosius dvejus metus „Anykščių vynas“ vartotojams pateikė daugiausia produktinių naujienų iš visų „MV GROUP Production“ valdomų gamyklų. Pavyzdžiui, nealkoholinis žiemos vynas „Voruta Winterspice“ už inovacijas produkto pakuotėje pernai pelnė „NAPA Packaging Design Awards“ dizaino apdovanojimą. Produktų portfelis išsiplėtė kartais, todėl pasiekėme tašką, kai esame priversti iš esmės padidinti savo technines galimybes“, – sako A. Čiburys.

Didžiają šiems metams numatytų investicijų į „Anykščių vyną“ dalį „MV GROUP Production“ skirs šaltajam rūsiui išplėsti – daugiau nei 400 tūkst. Eur. Planuojama, kad įgyvendinus projektą rūsio plotas padidės 800 kv. m, 28-iose naujose nerūdijančio plieno talpyklose papildomai galės būti laikoma per 350 tūkst. litrų produkcijos.

„Pagaminę šimtus tūkstančių litrų produkcijos skirtingais gamybos etapais, prieš supilant į tarą, ją turime sandėliuoti – duoti laiko fermentacijos, brandinimo, kitiems gamybos metu aktualiems procesams. Be to, rūsyje taip pat saugomos žaliavos produktams gaminti. Šaltojo rūsio plėtros darbai gamykloje jau yra pradėti, projektą įgyvendinti ketinama etapais. Investicijos į šaltąjį rūsį apima ne tik sudėtingus statybos darbus, bet ir modernios įrangos, skirtos specifiniam mikroklimatui rūsyje užtikrinti, diegimą, taip pat sandėliavimo talpas“, – sako „MV GROUP Production“ generalinis direktorius.

Dar daugiau nei 200 tūkst. Eur investuojama į „Anykščių vyno“ laboratorijos atnaujinimą.

„Laboratorija – viena kertinių dalių gamyklos struktūroje, iš esmės dalyvaujanti visuose produktų gamybos procesuose, pradedant pirminių žaliavų tyrimais, tęsiant tarpiniais ir galutiniais gaminių kokybės patikrinimais. Smarkiai išaugus gamybos apimtims, turimi pajėgumai nebetenkina, todėl laboratoriją atnaujinsime iš esmės, taikydami naujausius standartus ir diegdami moderniausias technologijas“, – sako A. Čiburys.

Tuo tarpu likusią planuojamų investicijų sumą ketinama paskirti einamiesiems „Anykščių vyno“ technologinių procesų patobulinimams.

Vadovo teigimu, tokios investicijos į „Anykščių vyną“ diktuoja ir naujų specialistų poreikį. Šiuo metu 92 darbuotojus turinti gamykla aktyviai ieško jaunesniojo meistro gamybos bare, tuo tarpu prasidėjus vaisių ir uogų perdirbimo sezonui skelbs aktyvią laikinų specialistų paiešką (gamybos operatorių, produktų paruošėjų).