Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, „GetJet Airlines“ teigimu, sutartį nutraukusi kelionių agentūra bando nesąžiningai išvengti ilgalaikių sutartinių įsipareigojimų.

2018 metais „GetJet Airlines“ ir „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę užsakomųjų skrydžių paslaugų teikimo sutartį, pagal kurią bendradarbiavimas turėjo tęstis iki 2022 m. pabaigos, su galimybe sutartį pratęsti dar 2 metams.

COVID-19 pandemijos metu, 2020 m. birželio mėn. „Novaturas“ užsakomųjų skrydžių bendrovę informavo, kad po sutarties termino pabaigos neketina jos pratęsti. Vis dėlto, praėjus 6 mėn., kelionių agentūra, kaip teigia „GetJet Airlines“, nelaukdama sutarties termino pabaigos, vienašališkai nutraukė sutartį nuo 2020 m. pabaigos bei kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą, prašydama laikinai uždrausti „GetJet Airlines“ išieškoti netesybas, tačiau teismas tokį kelionių agentūros prašymą atmetė.

„GetJet Airlines“ teismui pateikė priešieškinį, kuriuo siekia prisiteisti kompensaciją už „Novaturo“ iki šios dienos neįvykdytus įsipareigojimus, taip pat kompensaciją „Novaturui“ nevykdant sutartyje nurodytų būsimųjų įsipareigojimų.

„Patys veikdami aviacijos sektoriuje, kuris vienas pirmųjų pajuto pilną pandemijos jėgą, puikiai suprantame situacijos sudėtingumą. Todėl net ir tokiu įtemptu metu kvietėme kalbėtis savo partnerius ir ieškoti abiems pusėms tinkamų sprendimų. Iki tol ši praktika buvo pasiteisinusi ir neturėjome nei vieno teisminio ginčo – pavyzdžiui radome bendrą sprendimą su kitu Lietuvos rinkoje veikiančiu kelionių organizatoriumi „Tez Tour“, tačiau „Novaturas“ nusprendė vienašališkai nusimesti ilgalaikius įsipareigojimus. Mums neliko kito kelio, kaip tik apsaugoti savo interesus teisiniu būdu“, – teigia Darius Viltrakis, „GetJet Airlines“ generalinis direktorius.

Anot D. Viltrakio, be nutraukimo teisės pasirašyta sutartis užsakomųjų skrydžių bendrovei garantavo itin didelį skraidymo valandų kiekį, todėl buvo papildomai įsigyti trys „Airbus A320“ orlaiviai.

„Mūsų įsipareigojimai prieš tiekėjus ir klientus niekur nedingo, juos toliau vykdome. Jeigu aviacijos sektoriaus dalyviai dėl pandemijos tiesiog imtų grąžinti lėktuvus, susigrąžintų investicijas ir atsisakytų visų įsipareigojimų, tai sukeltų pasaulinę krizę. Tikime, kad sutartys pasirašomos tam, kad remiantis jomis vyktų suplanuoti darbai ir jos negali būti vienašališkai nutraukiamos vien dėl vienos iš šalių pageidavimo. Patys savo versle vadovaujamės būtent tokia filosofija“, – pažymi D. Viltrakis.