Išmanių sprendimų prekybai kūrėjo „StrongPoint“ specialistai pastebi, kad tokius skirtumus internetinėje prekyboje lemia ne tik veiklai vykdyti pasirinkti įrankiai, bet ir tai, kaip jie yra valdomi.

Kruopštus likučių kiekio sekimas

Martynas Gudaitis, „StrongPoint“ pardavimų direktorius Baltijos šalims teigia, kad dažniausia problema, kodėl internetinė prekyba nebūna sėkminga – netinkamas likučių valdymas. Nekyla nė abejonių, kad klientų aptarnavimas ir jų patirtis apsiperkant turi didelę įtaką ne tik verslo sėkmei, bet ir pardavimų skaičiui bei įmonės finansiniams rezultatams. Jei klientų pasitenkinimas nėra užtikrinamas, gali kilti įvairių nesusipratimų.

„Dažniausia problema, su kuria susiduriama – prastas likučių valdymas. Jei klientas internetinėje parduotuvėje randa informaciją, kad prekė yra parduotuvėje, tačiau įvykdžius užsakymą paaiškėja, kad jos pristatymo teks palaukti ilgiau, nes vis tik jos sandėlyje nėra, tai kelia kliento nepasitenkinimą. Patirtis tampa dar prastesnė, kai paaiškėja, jog prekės apskritai pristatyti nepavyks. Būtent dėl to labai svarbu, kad likučiai būtų nuolat tikrinami, o duomenys atnaujinami. Žinoma, tai reikalauja nemažai laiko, todėl prekybininkai šiuos darbus stengiasi automatizuoti“, – aiškina M. Gudaitis.

Martynas Gudaitis

Pašnekovas pastebi, kad išvengti kritinių klaidų tiek vykdant internetinę, tiek mažmeninę prekybą gali padėti įvairios verslo valdymo sistemos. Anot jo, automatizuotas pirkėjų poreikių įvertinimas bei prekybos ir likučių valdymas padeda ne tik užtikrinti sklandesnį apsipirkimą klientams, tačiau ir reikalauja mažiau žmogiškųjų išteklių. Tokiais atvejais turima darbo jėga nuo likučių tikrinimo gali būti perskirstyta kitoms užduotims, o automatizuota sistema tiek prekybininkui, tiek pirkėjui leidžia gauti informaciją realiuoju laiku.

Sėkmės receptas – lojalumas ir motyvacija

Automatinis užsakymo patvirtinimas, pinigų priėmimas ir galimybė realiuoju laiku sekti užsakymo vykdymą kuria didesnį klientų pasitikėjimą, o kartu ir pasitenkinimą įmonės teikiamomis paslaugomis. Negana to, automatizuotas sprendimų valdymas itin daug naudos atneša ne tik internetinių, bet ir fizinių parduotuvių savininkams, darbuotojams bei klientams.

M. Gudaitis atkreipia dėmesį, kad viena iš svarbių sėkmingo verslo vykdymo sudedamųjų dalių – klientų ir darbuotojų lojalumas. Įmonės atstovas aiškina, kad tokios priemonės, kaip lojalumo kortelės, bonusai ir dovanos už užsakymus ar apsipirkimus paskatina pirkėjus sugrįžti, todėl į tai iš tiesų verta investuoti. Tam, kad pardavimų, o kartu ir finansiniai, rodikliai būtų aukštesni, verta dėmesį skirti ir darbuotojų motyvacijai.

„Nustačius pardavimų tikslą, darbuotojams bus nesunku orientuotis, koks jų indėlis atneš daugiau naudos ir jiems patiems, o turint galimybę realiuoju laiku stebėti pardavimų apimtis, darbuotojų motyvacija būna kur kas didesnė, kai matoma riba iki tikslo ženkliai mažėja. Tokiais atvejais darbuotojai patys imasi iniciatyvos planuoti ne tik mėnesio, bet ir savaitės ar dienos darbus bei pardavimų apimtis, kad tikslas būtų pasiektas“, – aiškina „StrongPoint“ atstovas.

Patikimi ir išbandyti sprendimai

Tiesa, M. Gudaitis teigia, kad prieš renkantis darbą optimizuoti padedančias sistemas yra itin svarbu įvertinti, kokias tiksliai galimybes jos suteikia, mat yra išskiriamos dvi jų rūšys – skirtos centriniam biurui, sandėlio ir elektroninės prekybos valdymui bei kasos sistemos diegiamos fizinėse parduotuvėse ar restoranuose. Anot jo, ne ką mažiau svarbu įvertinti ir sistemų patikimumą bei inovatyvumą, mat pasenusios sistemos gali neatitikti lūkesčių.

„Reikėtų rinktis patikimas ir išbandytas sistemas. Šiuo metu pasaulyje itin populiarios yra gerai žinomo „Microsoft“ gamintojo sukurtos verslo valdymo sistemos, suteikiančios galimybę vienoje vietoje gauti visą informaciją apie skirtingų padalinių veiklą, finansinius rodiklius ir kitus svarbius duomenis. Atitinkamos versijos suteikia sąlygas lengviau kontroliuoti darbuotojų užimtumą, sumažinti išlaidas, dirbtinio intelekto pagalba numatyti pirkėjų poreikius bei jiems pasiūlyti papildomas naudas“, – aiškina M. Gudaitis.

„StrongPoint“ atstovas pabrėžia, kad klientai vis labiau vertina greitą ir sklandų aptarnavimą bei prekių pristatymą, todėl tiek sėkmingai internetinei, tiek sklandžiai mažmeninei prekybai yra labai svarbus tikslingas ir teisingas darbų paskirstymas bei optimizavimas, kuris net ir turint mažesnius žmogiškuosius išteklius atneša reikšmingos naudos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)