„Lietuvos vežėjai prašo Vyriausybės sustiprinti trečiųjų šalių vežėjų kontrolę, kurios šiuo metu beveik nėra. Taip į mūsų šalies rinką patenka transportas, kuris nesilaiko techninių, ekologinių ir administracinių reikalavimų“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

„Tai yra nelygios konkurencinės sąlygos mūsų šalies vežėjams, kurie ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse laikosi visų nustatytų reikalavimų“, – pridūrė jis.

Pasak „Linavos“ viceprezidento Vyto Bučinsko, šalies vežėjams praradus konkurencinį pranašumą, dėl mažesnių užsakymų ir nesumokėtų mokesčių nukenčia ir valstybė.

„Esant tokioje situacijoje, Lietuvos įmonės netenka užsakymų ir pajamų, o dėl to surenkama mažiau mokesčių“, – spaudos konferencijoje sakė V. Bučinskas.

„Ne kartą pastebėjome, kuomet suaktyvinus kontrolę vežėjų iš trečiųjų šalių, ar susidarius situacijai, kuomet trečiųjų šalių vežėjams pritrūksta kelionės leidimų į Lietuvą, Lietuvos transporto sektorius iškart gauna daugiau užsakymų“, – sakė jis.

Pasak V. Bučinsko, sugriežtinus Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos ir kitų Rytų šalių vežėjų kontrolę, tikėtina, daugiau užsakymų gautų ir Lietuvos vilkikų servisai bei techninių apžiūrų stotys.

V. Bučinskas atkreipė dėmesį, kad trečiųjų šalių vežėjai dažnai turi prastesnius „Euro 3“ ar „Euro 4“ ekologinio standarto vilkikus, kai Lietuvos įmonių parke šio standarto vilkikų yra likusi mažoji dalis, o daugiausia – aukštesnių „Euro 5“ ar „Euro 6“ standarto vilkikai.

Lietuvos atstovai ir anksčiau kritikavo Susisiekimo ministeriją, kad ši nesprendžia vežėjų iš trečiųjų šalių kontrolės klausimo.

Tuo pat metu Lietuvos vežėjai tvirtina, kad jų galimybės tokiose šalyse kaip Kazachstanas, Rusija ar Turkija yra suvaržytos dėl nacionalinių įstatymų tose valstybėse.