Tai rodo verslumo ir eksporto plėtros agentūros „Versli Lietuva“ užsakymu atliktas kasmetinis klientų pasitenkinimo tyrimas, kurį 2020 m. gruodį – 2021 m. sausį vykdė tyrimų bendrovė „RAIT“.

„Vertindami apklausos rezultatus, galime teigti, kad pandemijos poveikis eksportui nėra toks dramatiškas, kokio buvo galima tikėtis. Sudėtingas laikotarpis privertė verslą į situaciją pažiūrėti kūrybiškai, lanksčiai ir greitai suktis iš padėties. Eksportuojančios įmonės elgiasi brandžiai ir ieško naujų verslo partnerių, dairosi į naujas rinkas ir plečia eksporto geografiją.

Apklausos duomenimis, net 6 iš dešimties eksportuojančių „Verslios Lietuvos“ klientų pernai pradėjo dirbti su naujomis rinkomis. Taip mažinama rizika dėl galimo ekonominio sulėtėjimo tam tikrose valstybėse. Kartu šie sėkmingi ėjimai rodo, kad auga lietuviškų įmonių konkurencingumas tarptautinėse rinkose“, – sako „Verslios Lietuvos“ eksporto departamento direktorė Rasa Uždavinytė.

Remiantis apklausa, įmonės geriau nei vidutiniškai – 2,9 balo iš 5 galimų – įvertino pasaulinės pandemijos poveikį eksporto apimčiai 2020-aisiais. Net 52 proc. tyrimo respondentų šiuo laikotarpiu esminių skirtumų nepajuto, 26 proc. tikino, kad pandemija jų įmonės eksporto apimtį paveikė neigiamai, tačiau 22 proc. apklaustųjų vertino, kad pandemija turėjo teigiamą įtaką jų eksporto apimties augimui.

2020 m. tarp populiariausių naujų eksporto krypčių buvo Prancūzija (13 proc.), Vokietija (11 proc.), Suomija (10 proc.), Danija (10 proc.), Italija (8 proc.), Belgija (8 proc.), Japonija (7 proc.). Tarp labiausiai geidžiamų rinkų išlieka Vokietija (20 proc. apklaustųjų norėtų pradėti eksportuoti), Švedija (15 proc.), JAV (12 proc.), Norvegija (12 proc.), Danija (12 proc.), Jungtinė Karalystė (10 proc.).