Ypač nesėkmingas įmonei buvo ketvirtasis 2001 metų ketvirtis, kai "Klasco" patyrė 1,703 mln. litų nuostolių. Pasak įmonės atstovės spaudai Vidos Bortelienės, gruodžio mėnesį krovinių apyvarta buvo 488 tūkst. tonų - 100 tūkst. tonų mažesnė už įprastą vidurkį, ir tai buvo pagrindinė nuostolingos veiklos priežastis.

"Planuotos krovinių apyvartos nepavyko pasiekti Rusijai nuo rugpjūčio 1 dienos pakeitus krovinių gabenimo geležinkeliu tarifus. "Klasco" neteko Rusijos metalų ir kitų krovinių, nes juos eksportuoti per Rusijos uostus tapo keliskart pigiau", - BNS sakė V.Bortelienė.

Pasak jos, bendrovė neplanuoja mokėti dividendų už 2001 metus, nes turės padengti 1999 metais patirtų daugiau nei 19 mln. litų nuostolių likučius (5,435 mln. litų). Juos padengus 2001 metų pelnu, liks dar 1,877 mln. litų neapmokėtų nuostolių.

"Klasco" pernai gavo 96,482 mln. litų pajamų iš krovos darbų (33,3 proc. mažiau nei 2000 metais), o bendra įmonės apyvarta buvo 102,794 mln. litų (31,4 proc. mažesnė nei 2000-aisiais, kai ji siekė 149,896 mln.).

Apie 80 proc. "Klasco" akcijų turi B.Lubio valdomos įmonės "Achema", "Achemos grupė" ir "Vialogas". Pastarasis, 1999 metų kovą už 200 mln. litų įsigijęs kontrolinį "Klasco" akcijų paketą, 2001 metų gruodžio pradžioje valdė tik 16,6 proc. "Klasco" įstatinio kapitalo, kuris yra 126,7 mln. litų.

"Klasco" akcijos kotiruojamos Nacionalinės vertybinių popierių biržos Einamajame prekybos sąraše. Pirmadienį bendrovės kapitalizacija biržoje buvo 57 mln. litų.

Balandžio 19 dieną šaukiamas "Klasco" akcininkų susirinkimas, kuriame, be kitų klausimų, bus prašoma suteikti įgaliojimus valdyba disponuoti įmonės turtu, kurio suminė metinė vertė būtų ne didesnė kaip 1/20 įstatinio kapitalo.

Pernai "Klasco" perkrovė 6,66 mln. tonų krovinių - 21 proc. mažiau nei 2000 metais.