„Ikea Lietuva“ Rinkos vadovė Jolita Juodzevičienė Eltai teigė, kad šio prekybos tinklo pernai atliktas tyrimas „Gyvenimas namuose“ parodė, jog kone kas antras gyventojas pandemijos metu investavo į gyvenamosios vietos aplinką.

„Mūsų šalyje kone kas antras respondentas (40 proc.) investavo į savo namų pagerinimą ir ėmėsi mažesnių ar didesnių pokyčių gyvenamojoje erdvėje. Tai matome ir pagal pirkėjų elgseną: daugiausia dėmesio sulaukė virtuvės, gyvenamieji kambariai, namų biuras, taip pat visos erdvės, kurios leidžia mėgautis grynu oru ir gamta – nuo balkono iki sodo namelio ar vasarnamio“, – teigė ji.

Anot J. Juodzevičienės, ypač populiarūs pernai buvo namų biurui bei sodui skirti baldai bei priemonės.

„Namų biurui skirtų baldų ir aksesuarų kategorija praėjusiais metais augo beveik 20 proc., dar ženkliau augo lauko baldų pardavimai. Taip pat Lietuvos gyventojai dažniau įsigydavo ir buitinę techniką (labiausiai augo kaitlenčių, šaldytuvų, orkaičių pardavimai), miegamuosius baldus, čiužinius. (...) Praėjusiais metais ryškėjo tendencija, jog pirkėjai daugiau negu bet kada anksčiau siekė įsigyti išbaigtus baldų sprendimus“, – sakė J. Juodzevičienė.

„Šiuo metu stebime panašias tendencijas – populiariausios yra virtuvės, spintos bei lentynos, namų biuro baldai, čiužiniai, patalynė ir viskas, ko reikia geram miegui“, – pridūrė ji.

J. Juodzevičienės teigimu, auga „Ikea“ klientų susidomėjimas augalais – jų pardavimai pernai kone dvigubėjo.

„Vardindami namų erdves, kurias norėtų pagerinti, Lietuvos gyventojai išskiria: privatus gamtos kampelis (41 proc.), vieta pomėgiams ir hobiams (38 proc.), namų biuras (37 proc.), virtuvė (28 proc.). Siekis turėti daugiau žalumos namuose darė įtakos ir „Ikea“ gyvų augalų pardavimams – jų augimas praėjusiais metais kone dvigubas“, – sakė ji.

Įsigaliojus ribojimui ne maisto prekių centrams vystyti prekybą fizinėse parduotuvėse ir siekiant padėti klientams išsirinkti prekes nuotoliniu būdu, buvo imtasi naujų paslaugų kūrimo, sakė „Ikea Lietuva“ atstovė.

„Praėjusiais metais, uždarius fizinę „Ikea“ parduotuvę, siekiant aptarnauti pirkėjus namuose, „Ikea“ pristatė naujas nuotolines paslaugas, pavyzdžiui, interjero, baldų sistemų planavimą ir konsultacijas, taip pat skaitmeninius baldų planuoklius virtuvėms, spintoms“, – teigė J. Juodzevičienė.

Tuo tarpu „Kesko Senukai“ atstovė Elona Uckutė išskyrė, jog pandemijos metu šalies gyventojai daugiausia pirko stambiosios buitinės technikos ir statybos prekių.

„Prasidėjus karantinui šalyje, augo statybinių ir apdailos prekių pardavimai. Taip pat ūgtelėjo stambios buitinės technikos pardavimai, ypač išsiskyrė įmontuojama virtuvės technika, indaplovės, šaldymo įranga. Tarp smulkios buitinės technikos dominavo dulkių siurbliai, kavos ruošimo įranga. Augo ir namų robotų paklausa – vejapjovės, siurbliai“, – sakė ji.

Anot E. Uckutės, „Kesko Senukų“ klientai taip pat domėjosi lauko aplinkos tvarkymu.

„Šiltojo sezono metu klientai daug dėmesio skyrė aplinkos tvarkymui, įsirenginėjo terasas, leido laiką sode, gamtoje – tai rodo sodo technikos, baldų, turizmo, laisvalaikio prekių paklausa „Senukuose“, – teigė ji.

Darbas ir mokymasis namuose paskatino pasirūpinti patogesnėmis darbo vietomis, sakė „Senukų“ atstovė.

„Nuotolinis darbas ir virtualios pamokos taip pat prisidėjo prie vartotojų pirkinių krepšelių pokyčių. Išaugę kompiuterinės technikos bei baldų pardavimai internetu rodo, kad lietuviai pasirūpino patogiomis darbo vietomis bei mokymosi erdvėmis savo namuose“, – Eltai teigė ji.

Visgi E. Uckutė pabrėžė, kad prekybos tinklui karantino metu teko susidurti su nelygiavertėmis konkurencinėmis sąlygomis.

„Vyriausybei apribojus „Senukų“ ir kitų „pasidaryk pats“ sektoriaus parduotuvių veiklą, šia situacija pasinaudojo be ribojimų veikiantys didieji maisto prekybininkai, skubėdami siūlyti pirkėjams visas įmanomas prekes namams ir remontui“, – tikino ji.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)