Ketvirtadienį grupė paskelbė, kad dėl nuoseklaus vartotojų perėjimo prie internetinio apsipirkinėjimo, maždaug 500 iš jos 2 400 Europoje veikiančių parduotuvių – daugiausia pietinėje Europoje – bus uždaryta iki 2022 metų rudens. Iš visų uždaromų parduotuvių, apie 60 bus uždaryta Vokietijoje, kur „Douglas“ turi apytikriai 430 parduotuvių.

„Delfi“ susisiekus su įmonės atstovais Lietuvoje buvo teigiama, kad įmonės tinklas įdėmiai analizavo visą Europos parduotuvių situaciją pandemijos metu, todėl buvo nuspręsta verslą optimizuoti, dalį fizinių parduotuvių perkeliant į internetinę prekybą ar stiprinant kitų fizinių parduotuvių pajėgumus.

„2020 metais tarptautinio kosmetikos ir parfumerijos tinklo „Douglas“ internetinės prekybos lankomumas pakilo 50 proc., rekordiniai elektroninių pardavimų skaičiai išaugo 40,6 proc. Pasiekėme 1 milijardą eurų. Nepaisant kelis mėnesius trukusio parduotuvių uždarymo dėl COVID situacijos, „Douglas“ grupės pardavimai sudarė 3,2 milijardo eurų – vos 6,4 proc. mažiau nei praėjusiais metais, kuomet pardavimai siekė 3,5 mlrd. eurų sumą. Pandeminė situacija smarkiai pagreitino bendrą tendenciją pirkti internetu. <...>

Šiais metais Lietuvoje veikiantis „Douglas“ tinklas planuoja uždaryti tik vieną parduotuvę, įsikūrusią Vilniuje, prekybos centre „CUP“. Darbuotojams bus suteiktos naujos darbo vietos kitose parduotuvėse, o jau rudenį planuojama atidaryti naują „Douglas“ parduotuvę šiuo metu statomame prekybos centre „Vilnius OUTLET“.

„Kaip ir pasauliniame „Douglas“ tinkle, taip ir Lietuvoje pastebimas ženklus internetinės prekybos pardavimų augimas“, – teigė įmonės atstovai.

Tuo tarpu parduotuvės, kaip buvo aiškinama, ir toliau bus integruojamos į skaitmeninę „Douglas“ platformą.

„Mes taip pat turime ambicingų planų artimiausiais mėnesiais: be būtino mūsų parduotuvių tinklo karpymo, bus investuojamos lėšos į pagrindines parduotuves strategiškai geriausiose vietose, į garsiausius tarptautinius prekės ženklus ir į nuoseklią skaitmeninės mažmeninės prekybos plėtrą visoje Europoje“, – savo pareiškime teigė „Douglas Group“ generalinė direktorė Tina Müller.

Atsižvelgus į parduotuvių uždarymus ir kitas priemones, „Douglas“ veiklos pelnas, pradedant nuo kitų grupės fiskalinių metų, turėtų siekti apie 120 mln. eurų per metus.

Per 2019-2020 fiskalinius metus „Douglas“ veiklos pelnas smuko 16,7 proc. iki 292 mln. eurų, – tam didžiausios įtakos turėjo fizinių parduotuvių veiklos sulėtėjimas, tiesiogiai susijęs su COVID-19 pandemija bei dėl jos įvestais karantinais, ir investicijos į grupės elektroninės prekybos plėtrą.

„Douglas“ elektroninės prekybos pardavimai per fiskalinius metus šoktelėjo 40,6 proc. iki 822 mln. eurų. Per 2020 kalendorinius metus grupė pirmą kartą generavo daugiau nei milijardą eurų pajamų iš elektroninės prekybos.

Ketvirtąjį „Douglas“ fiskalinių metų ketvirtį grupės elektroninės prekybo pardavimai paspartėjo, pakilę 44,5 procento; pietvakarinėje ir rytinėje Europoje užfiksuotas stiprus internetinių pardavimų augimas – per 80 procentų.

Praėjusiais metais „Douglas“ rinkos dalis internetiniame grožio priežiūros sektoriuje sudarė 25,4 proc. Europos mastu, o vien Vokietijoje – 39,9 proc., rodo „NPD Group“ duomenys.

Per pastaruosius fiskalinius metus „Douglas“ pritraukė per 40 proc. naujų internetu apsiperkančių klientų.Per kalendorinius 2020 metus apsilankymai mažmenininkės internetinėje parduotuvėje išaugo daugiau nei 50 procentų.

„Douglas“ grožio priežiūros prekybos platformos, kurioje bendrovės- partnerės parduoda savo produkciją, dėka, mažmenininkės asortimentas viršijo 100000 produktų. „Douglas“ prekybos platforma dabar veikia Vokietijoje, Austrijoje ir Prancūzijoje.

„Po rekordinių pardavimų 2018-2019 metų laikotarpiu, mums smarkiai pagelbėjo mūsų investicijos į elektroninę prekybą – tai buvo dalis mūsų „#ForwardBeauty“ strategijos, vykdomos COVID-19 pandeminiais metais“, – sakė T. Müller, turėdama galvoje iniciatyvą apskritai suskaitmeninti „Douglas“. – Mes labai gerai suvokiame savo klientų poreikius, suprantame jų apsipirkimo taktikas ir ketiname toliau skatinti perėjimą prie elektroninės prekybos, inicijuotą 2018 metais.“

Remiantis Strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ duomenimis, 2020 m. „Douglas“ užėmė 2 proc. Lietuvos rinkos dalį sveikatos ir grožio prekių mažmeninėje rinkoje ir buvo 7 vietoje tarp top 10 didžiausių pardavėjų šioje rinkoje.