Mokamas zonas norima išplėsti miesto dalyje, kur dažniausia atvyksta ir vietos gyventojai, ir miesto svečiai. Tiesa, pasiūlytuose planuose išplėsti mokamas zonas nėra įtrauktas naujų automobilių aikštelių įrengimas.

Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vadovas Rimantas Mockus sako, kad rengiant pasiūlymus atsižvelgta ir į vietos bendruomenių lūkesčius, kurie tikisi, kad šalia jų namų pagaliau bus apriboti automobilių srautai.

Audros gatvės (automobilių stovėjimo aikštelė šalia Melnragėje šalia molo) ir Vitės bendruomenės (vaikų pramogų „Kar Kar“ parko prieigos) neslepia, kad šiltuoju metų laiku dūsta nuo automobilių srautų, atvykėliai trukdo pravažiuoti šalia namus turintiems žmonėms. Ne kartą diskutuota ir apie tai, kad maksimaliai pabranginus stovėjimo aikštelės populiariausiose vietose, žmonės bus priversti ieškoti sprendimų ir daugiau judės ne motorizuotomis transporto priemonės.

„Buvo sudaryta darbo grupė, kuri įvertino, kad vietinės rinkliavos už automobilių statymą tarifai nėra keisti jau dešimt metų, įvertinus rinkliavos misiją, kuri yra srautų sureguliavimas, ekologija, buvo parengusi siūlymą, kurį pateiksime trečiajame variante.

Atsižvelgiant į dabartinę situaciją mes parengėme dar du variantus. Siūlome peržiūrėti Žalią zoną, tai yra pajūrio zoną, ir pakeisti tos zonos spalvas. Mes siūlome naujai įrengtas aikšteles daryti pigiausia zona – Žalia, o pajūrio dabar esamą zoną daryti Geltoną zoną. Įvertinus vakarais automobilių vairuotojų susibūrimo vietą prie molo, siūloma šią vietą daryti brangiausią – Raudoną zoną“, – dėsto R. Mockus.

Brangiau mokėti turėtų ir senamiesčio lankytojai, čia norima ne tik didinti kainas ir įkurti Raudoną zoną, bet ir ilginti automobilio stovėjimo apmokestinamo laiką keturiomis valandomis.

„Šiuo metu senamiestyje automobilių aikštelių apmokėjimo laikas darbo dienomis yra nuo 8 valandų ryto iki 18-tos valandos vakaro. Siūlome ilginti laiką iki 22-tos valandos. Taip pat siūlome peržiūrėti Mėlynos zonos išsidėstymą ir perkelti ją tik prie stoties“, – kaip savivaldybės biudžetas surinktų papildomai lėšų pasakojo Transporto skyriaus vadovas.

Pasisakė prieš siūlymus, bet vis tiek brangtų

Visgi prieš brangiausius sprendimus, nors jų dėka, bent pirminiais skaičiavimais, daugiausia būtų papildytas biudžetas, pasisakė kone visi Kolegijos posėdžio dalyviai. Didžiausi siūlomi pakeitimai savivaldai atneštų apie 900 tūkst. eurų pajamų per metus, mažiausi – apie apie 200 tūkst. eurų. Tad kolegijos nariai nusprendė, kad geriausia miesto gyventojų ir svečių poreikius tenkintų „aukso vidurys“, – projektas, kuris savivaldą praturtintų apie 530 tūkst. eurų.

Visgi visuose siūlymuose Audros gatvės aikštelė ties Šiauriniu molu tampa brangiausiai apmokama automobilių stovėjimo aikštele. O štai senamiesčio aikštelėms siūlomi mokesčiai sukėlė aštrias diskusijas.

„Pasigendu logikos dėl mokesčių suskirstymo. Audros gatvė tikrai problemos yra, bet aikštelės prie jūros visos yra užpildytos. Net ir dabartiniu laiku pilnesnės aikštelės palei mišką. Klaidintume ir svečius, jei už penkių metrų jau būtų mokama kita kaina. Parko prieigos – jei kalbame apie tvarką, ne apie mokestį, tuomet Raudona zona sukeltų daugiau nepatogumų gyventojams.

Be to, senamiestyje siūlomas apmokėjimo laikas iki 22 valandos nesuprantamas, juk turėtume padėti smulkiesiems verslininkams, turime įvertinti, kad ir taip turime tuščią senamiestį, neskatinkime žmonių po darbo valandų rinktis „Akropolį“.

Senamiestyje turime dramos teatrą, yra Muzikinis teatras, kur žmonės atvažiuoja ne tik iš Klaipėdos. Jiems teatre kainuotų tos trys papildomos valandos prie bilieto. Geriau skatinkime žmones daugiau praleisti laiką senamiestyje, juk dar anksčiau buvo kalba su verslininkais, kad reikia palikti patogią aikštelę prie senamiesčio, kad žmonės galėtų ateiti“, – kritikavo mokesčių sprendimus Tarybos narys Saulius Budinas.

Nepritarimų dėl brangiausių pasiūlymų išsakė visi Kolegijos nariai.

Kazys Bagdonas sako, kad jei bus papildomai sukurtos mokamos automobilių stovėjimo vietos, reikia pagalvoti ir kur nukreipti automobilių srautus, kad žmonės turėtų galimybę rinktis mokėti brangiau, ar automobilį pastatyti toliau nuo savo tikslo vietos.

Naujai apmokestinamų zonų sąraše siūloma ir kurį laiką primiršta Kauno gatvė, kur prieš keletą metų įkurtas Klaipėdos policijos komisariatas. Visgi mokesčiai, kurie turėtų surenkami, abejojama, ar gali būti renkami, kol nėra specialių automobilių stovėjimo aikštelių.

„Rinkliavos mokesčio atsiradimas įveda tvarką. Tą rodo patirtis. Žmonės iš tokių zonų patraukia senus nevažiuojančius automobilius. Nors mokesčių įvedimai niekada nebūna populiarūs sprendimai, jie įveda tvarką“, – sako Klaipėdos administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Alvydas Šimkus tvirtina, kad mokesčiai labiau nepatiks vietos gyventojams, o atvykėliai iš kitų miestų 5 eurų už automobilio statymą nevadina problema.

Kada ir kokie pokyčiai bus įgyvendinti, taip pat pateikiamos skirtingos datos. Vienus pakitimus siūloma įgyvendinti jau nuo šių metų gegužės pirmos dienos. Visgi labiau Komiteto nariai pasisakė, kad realiau būtų naujus mokesčius įvesti nuo kitų metų sausio pirmos dienos.

Iki galutinio sprendimo, kur ir kaip bus branginamos atskiros zonos, svarstymai gali tęsti ne vieną mėnesį. Visgi jau dabar aiškėja, kad prie Šiaurinio molo didžiausias mokestis neišvengiamas.

Foto: Savivaldybės archyvas