Kaip informuojama pranešime, prioritetas teikiamas atjungimams įvykusiems naktį iš sausio 25 į sausio 26 dieną. Gedimai yra likę keliose linijose Alytaus regione (Varėnos bei Druskininkų teritorijos). Vežami generatoriai, siekiant prijungti bent atskiras linijų atkarpas. Tačiau tikėtina, kad keli šimtai vartotojų be elektros gali likti ir rytoj.

Yra atkarpų kur linijos nutrūkusios keliasdešimtyje taškų, ant jų skirtingose vietose yra užkritę po keliolika medžių, atstačius linijas vienose vietose medžiai lūžta kitose – formuojasi nauji gedimai. Kartais tą pačią liniją atstatinėti tenka net po keturis kartus. Nesutvarkyti liko tik patys sudėtingiausi ruožai. Bandant pasiekti atokiausias gedimo vietas technika ir net padedančių ugniagesių automobiliai klimpsta, seniūnijų duoti traktoriai – taip pat.

Lygiagretus prioritetas yra kitų regionų elektros tinklo oro linijoms pagal atsijungimo trukmes ir atsijungusių klientų skaičių.

Gedimų atstatymas tebevyksta. Naujausiais, sausio 28 d. 19-20 val., „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) duomenimis, dėl ant elektros oro linijų nuo gausaus sniego nuvirtusių medžių visoje Lietuvoje be elektros yra apie 11 tūkst. namų ūkių.

Vartotojų be elektros regionuose skaičius:

Vilniaus regione apie 5,7 tūkst.
Utenos regione apie 2,6 tūkst.
Alytaus regione apie 2,5 tūkst.
Kauno regione apie 350

Iš viso elektros energijos tiekimas, kuris buvo nutrūkęs ilgiau nei 3 minutes, atnaujintas apie 250 tūkst. klientų (įskaitant pasikartojančius gedimus). Likusi dalis gedimų, apie 40 proc., sutvarkomi automatikos veikimo pagalba.

Primename, kad elektros energijos tiekimo sutrikimų priežastis – šlapio sniego apdraba, kuri susikaupė ant medžių. Neatlaikę sniego svorio medžiai ar jų šakos lūžo ir virto ant skirstomojo elektros tinklo oro linijų.

ESO specialistai dirba dieną ir naktį, kad elektros tiekimas būtų atkurtas kuo operatyviau. Mobilizuotos tiek operatyvinės brigados, tiek kiti padaliniai, kurie gali vykdyti darbus. Gedimus taiso apie 200 brigadų.

Atsižvelgiant į situaciją smarkiai sustiprintas klientus telefonu aptarnaujančių specialistų kiekis. Klientų aptarnavimas telefonu vyksta visą parą.

Dingus elektrai vartotojams gedimą rekomenduojame registruoti specialioje formoje arba prisijungus ESO savitarnoje.