Palangos turizmo rinkodaros strategija parengta Europos Bendrijos lėšomis Palangos turizmo informacijos centrui įgyvendinant projektą "Palangos kurorto įvaizdžio formavimas ir sezoniškumo problemų sprendimas rinkodaros priemonių pagalba".

Pagrindinis Palangos rinkodaros strategijos uždavinys - sezoniškumo įtakos mažinimas Palangos kurorte, todėl numatomos priemonės orientuotos į Palangos kurorto lankytojų srauto didinimą ne vasaros metu. "Strategijoje numatytoje ateities vizijoje Palanga sieks tapti ištisus metus aktyviai veikiančiu kurortu su gerai išvystyta viešojo turizmo infrastruktūra įvairiems kultūros, pasilinksminimo, sporto renginiams, išplėtota konferencinio turizmo, sporto, reabilitacijos bazių, SPA, sanatorinio gydymo infrastruktūra, dideliu aktyvaus poilsio galimybių bei gausiu įvairaus pobūdžio kultūrinių bei pramoginių renginių pasirinkimu bet kuriuo metų laiku", - sako Palangos kurorto rinkodaros strategiją rengusios EKT Grupės partneris Darius Dulskis.

"Šiuo metu pagrindinio turistų srauto Palanga sulaukia birželio, liepos, rugpjūčio mėnesiais, todėl pirmiausia bus siekiama mažinti kurorto sezoniškumo poveikį pavasarį ir rudenį, o vėliau - žiemą", - sako Palangos turizmo informacijos centro vadovė Alla Valužienė. Pajūrio kurorto rinkodaros strategijoje numatyta ženkliai didinti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio turistų srautą. „Kelių, oro ir jūros transportu į Palangą patogu atvykti svečiams iš kaimyninių Baltijos regiono valstybių, o taip pat ir kitų šalių", - teigia A. Valužienė.

Poilsio sostine siekianti tapti Palanga ir šiuo metu pirmauja pagal apgyvendintų svečių skaičių, lyginant su kitais Lietuvos kurortais. 2004 m. Palangoje buvo apgyvendinta 157 tūkstančiai svečių, nakvynių suteikta 774 tūkstančiams. Atvykstančių į Palangą skaičius kasmet didėja. EKT Grupė, parengusi Palangos rinkodaros strategiją, savo iniciatyva atliko ir Lietuvos gyventojų apklausą, kurioje dalyvavo per tūkstantį šalies gyventojų nuo 16 iki 74 metų.

Tyrimo rezultatai rodo, jog Palanga itin populiari. Vasaros atostogas šiame kurorte praleidžia 19,8 proc. šalies gyventojų. Tik šiek tiek daugiau - 24,7 proc. Lietuvos gyventojų važiuoja atostogauti į kaimą ar kaimo sodybas, o atostogas užsienyje renkasi 5,4 proc. Palangoje atostogauja apie 29 proc. 16 - 34 metų amžiaus, apie 17 proc. 35 - 44 metų amžiaus žmonių. Vyresnieji Palangoje atostogauja šiek tiek rečiau. 23,6 proc. į šį kurortą atvažiuoja savaitgaliui. Ateityje Palangoje atostogauti ketina apie 29 proc. apklaustųjų, o 22 proc. respondentų mano, kad Palangai labai tinka aktyvaus poilsio bet kuriuo metų laiku kurorto vardas bei sanatorinio gydymo kurorto statusas.

"Svarbu aktyviai dalyvauti įsisavinant ES struktūrinių fondų lėšas, gerinti turizmo paslaugas teikiančių darbuotojų kompetenciją ir kvalifikaciją bei turizmo reikšmės suvokimą Palangos bendruomenės tarpe, stiprinti bendradarbiavimą tarp regione veikiančių savivaldos institucijų ir verslo organizacijų, populiarinti Palangą reklamos bei viešųjų ryšių pagalba", - Palangos rinkodaros priemones vardija D. Dulskis.

Artimiausiu metu - iki 2006 m. I ketvirčio pabaigos kurorto rinkodaros strategijoje numatyta suformuluoti aktyvaus poilsio paslaugų bei renginių portfelį pavasario - rudens sezonui bei sudaryti jų kalendorinį planą. Šalia naujų renginių, Palangoje tradicijas tęs ir jau populiarūs ne vasaros sezonu Palangoje organizuojami renginiai Žuvies šventė "Palangos stinta 2006”, Sveikuolių šventė "Palangos ruoniai 2006” bei daugelis kitų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją