Nacionalinį paviljoną už 218 tūkst. eurų (su PVM) sukurs Honkongo bendrovė „Web2Asia Limited“, laimėjusi verslumo ir eksporto skatinimo agentūros „Versli Lietuva“ skelbtą konkursą.

„Verslios Lietuvos“ vadovė Daina Kleponė BNS teigė, kad taip norima pristatyti Lietuvos verslą, padėti Lietuvos įmonėms atverti naujus eksporto kanalus.

„Kinijos e. komercijos rinka yra didžiausia pasaulyje, ji turi daugiau pirkėjų nei ES ir JAV e. komercijos rinkos kartu sudėjus“, – sakė D. Kleponė.

Pasak jos, siekiant ilgalaikės vertės, pasirinkta didžiausia tarpvalstybinei prekybai skirta e. komercijos platforma Kinijoje „Tmall Global“ – joje nacionalinius paviljonus turi Prancūzija, Italija, Vokietija, Belgija. Nors ši e. platforma veikia Kinijoje, joje perka visos Pietryčių Azijos valstybės.

„Numatoma, kad pirmaisiais paviljono veikimo metais savo e. parduotuves ten turės ir produkciją galės parduoti iki 20 Lietuvos įmonių. Paviljone taip pat bus galima sužinoti apie Lietuvos kultūrą bei tradicijas“, – aiškino D. Kleponė.

Anot jos, pandemija smarkiai apribojo verslo galimybes eksportuoti, sutrikdė tiekimo grandines ir e. prekyba, pamažu išstumdama tradicinius būdus, tampa vienu svarbiausių prekybos įrankių.

Agentūros duomenimis, per 2020 metų dešimt mėnesių lietuviškos kilmės prekių į Kiniją eksportuota už 213 mln. eurų – 24 proc. daugiau nei tuo pat metu 2019 metais, tačiau palyginti su kitomis ES šalimis, Lietuvos eksportas į šią antrą pagal dydį rinką pasaulyje yra menkas.

Planuojama, kad skaitmeninis prekybos paviljonas startuos balandžio pradžioje. Centriniame viešųjų pirkimų portale nurodoma, kad sutartis su „Web2Asia Limited“ pasirašyta pernai gruodį, o ji galioja iki šių metų pabaigos.

Honkongo bendrovė internete save pristato kaip skaitmeninės rinkodaros agentūrą ir technologijų kompaniją. Ji veikia nuo 2006 metų ir yra bendradarbiavusi su daugeliu tarptautinių kompanijų, tarp kurių „Marks & Spencer“, „Logitech“, „Bosch“, „Swarovski“, „Nestle“ ir kitos.