Brangiausią žuvį – 208 kg sveriantį tuną, kuris buvo pagautas Japonijos šiauriniame Aomorio regione, – įsigijo kitas pirkėjas už 20,84 mln. jenų (202 tūkst. dolerių, 165 tūkst. eurų).

„Tuno karaliumi“ pasivadinęs Kiyoshi Kimura pastaraisiais metais dažnai sumokėdavo didžiausią kainą už tuną per pirmąjį metų aukcioną, kuris rengiamas Japonijos sostinės pagrindiniame žuvų turguje.

Pernai jis sumokėjo 193 mln. jenų (1,6 mln. eurų, 1,8 mln. JAV dolerių) už 276 kg sveriantį tuną, o 2019-aisiais – rekordinius 333,6 mln. jenų (2,7 mln. eurų tuometiniu kursu) už 278 kg tuną.

Tačiau K. Kimura teigė norėjęs šiais metais būti santūrus, nes restoranai ir kiti verslai smarkiai nukentėjo nuo koronaviruso pandemijos.

„Šiemet nesiūliau aukščiausios kainos, nes tai yra savikontrolės metas“, – sakė K. Kimura žurnalistams, susirinkusiems auštant vykusiame aukcione žuvies turguje Tojosu rajone.

„Nemaniau, kad dera šiuo metu pasinerti į itin šventišką“ nuotaiką, kalbėjo jis.

K. Kimura paprastai savo pirkiniais žuvies aukcione pasinaudoja, kad užsitikrintų nacionalinės žiniasklaidos dėmesio sau ir savo sėkmingam sušių restoranų tinklui.

Paprastai, laimėjęs kasmetinį aukcioną ir parsivežęs brangų pirkinį į vieną iš savo restoranų, jis išdoroja žuvį kardo pavidalo peiliu, iš jos pagamina sušių ir patiekia jų klientams be jokio papildomo mokesčio, o visa tai filmuoja gausybė televizijos kamerų.

Brangiausią šių metų tuną įsigijo garsus didmenininkas Yukitaka Yamaguchi, dažnas televizijos laidų svečias, geriausių sušių restoranų tiekėjas, skelbia vietos žiniasklaida.

Šių metų aukcione žuvų didmenininkai, tyrinėję šviežio ir šaldyto tuno mėsos tekstūrą liesdami, uostydami ir kartais ragaudami jos gabalėlius, turėjo dėvėti kaukes ir dezinfekuoti rankas.

Žiūrovams nebuvo leista dalyvauti renginyje, kuris dabar vyksta Tokijo naujajame žuvies turguje Tojosu rajone, 2018 metų pabaigoje pakeitusiame visame pasaulyje garsėjusį Cukidžio turgų.

1935 metais atidarytas Cukidžio turgus buvo geriausiai žinomas paryčiais rengiamomis varžytinėmis, per kurias buvo parduodami tunai iš visų pasaulio kampelių. Šiuose aukcionuose galėjo dalyvauti visi – nuo „Michelin“ žvaigždučių pelniusių sušių šefų iki paprastų maisto prekių parduotuvių atstovų.

Už didžiausias ir geriausias žuvis didmenininkai ir sušių magnatai neretai mokėdavo didžiulius pinigus, ypač per Naujųjų metų aukcionus.

Nors turgavietė buvo perkelta, varžytinių ritualas nepakito.

Japonijoje suvartojama didelė dalis visame pasaulyje sugaunamų Ramiojo vandenyno tunų – jų mėsa yra itin vertinamas sušių ingredientas, žinomas kaip „kuro maguro“ (juodasis tunas), dėl savo retumo sušių žinovų priminta „juoduoju deimantu“.