Centro viršininkas Eugenijus Valikovas sako, kad laivai bei Lietuvos kariuomenės sraigtasparnis antradienį neaptiko naftos dėmių ar jos likučių. Tokiu būdu, anot jo, laikoma, teršalų dėmes sunaikino pati gamta.

„Išplėstas paieškos rajonas iki galimo maksimalaus dreifavimo atstumo, dėmė neaptikta“, – BNS antradienį sakė E. Valikovas.

„Ji (dėmė – BNS) dėl oro sąlygų – vėjo ir bangų – išsklaidyta į mažesnius gabaliukus, o šalta oro ir vandens temperatūra ją sukoaguliavo į gumulėlius ir šita dėmė pati savaime nyksta, tai yra skęsta“, – pabrėžė centro vadovas.

Pirmadienį skelbta, kad dėmės ilgis siekė apie 4 kilometrus, plotis – apie 100 metrų. Aplinkos ministerijos teigimu, į aplinką išsiliejo iki 2 tonų žaliavinės naftos.

„Čia ne katastrofa, ne avarija, čia yra teršalų vienkartinio išsiliejimo incidentas. Kiekis nėra didelis, nesukeliantis katastrofinio arba avaringo poveikio gamtai“, – sakė E. Valikovas.

Aplinkos ministerija skelbė, kad preliminari žala aplinkai siekia apie 12 tūkst. eurų, ją turės atlyginti terminalo valdytoja – Lenkijos koncerno „Orlen“ įmonė „Orlen Lietuva“.

Bendrovė dar pirmadienio vakarą teigė patikrinusi Baltijos jūros pakrantę nuo Šventosios iki Liepojos bei taršos nepastebėjusi.

Aplinkos apsaugos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Arūnas Malinovskis BNS teigė, kad žala kol kas skaičiuojama, ją nustatys Aplinkos apsaugos agentūros laboratorija.

Per Būtingės terminalą „Orlen Lietuva“ naftą importuoja nuo 2006 metų, kai Lenkijos koncernas „Orlen“ įsigijo tuometinę „Mažeikių naftą“.

Nuo 1998 metų veikiančiame Būtingės terminale 1999–2008 metais yra įvykę keturi didesni ar mažesni incidentai.