Atlyginimams didinti numatė 8 mln. Eur

Prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė teigė, kad 2020-ieji prekybai buvo kovos su COVID-19 pandemija metai.

„Pagrindinis 2020 metų prioritetas buvo užtikrinti saugią aplinką darbuotojams ir saugų apsipirkimą klientams. Net neabejoju, kad šis klausimas aktualus išliks ir 2021-ųjų darbotvarkėje“, – teigė ji.

Kalbėdama apie darbuotojus direktorė sakė, kad nors jų 2020-aisiais mažėjo, darbo užmokesčio fondas išliko toks pat kaip ir 2019-aisiais.

„Vidutiniškai darbo užmokestis kas mėnesį augo po daugiau nei 10 proc., o tai reiškia, kad šįmet darbuotojai jau yra užsidirbę po daugiau nei vieną papildomą mėnesinį atlygį lyginant su pernai.

2021-uosius pradėsime peržiūrėdami „Maximos“ darbuotojų bazinius atlyginimus, kuriems didinti esame numatę beveik 8 mln. eurų. Tai palies didžiąją dalį parduotuvių, gamybos bei logistikos padalinių darbuotojų.

Taip pat papildomai toliau bus mokamos skatinamosios premijos pagal motyvacinę sistemą, kuri šįmet buvo išplėsta, kad darbuotojai galėtų dar daugiau užsidirbti“, – sakė J. Bivainytė ir tikino, kad esminių pokyčių dėl darbuotojų skaičiaus 2021 metais prekybos tinklas numatęs nėra.

Anot J. Bivainytės, 2020-aisiais tinklo plėtra vyko nuosaikiai, tačiau pavasarį užklupusi pandemija planus vertė ir koreguoti, mat karantino metu sulėtėjo tiek projektų derinimas, tiek statybų leidimų gavimas.

Foto: Organizacijos nuotr.

„Taip pat atsiradus neapibrėžtumui, 2020 metų planuotas investicijas peržiūrėjome ieškodami efektyvesnių sprendimų, todėl šiais metais atnaujinome mažiau parduotuvių nei planavome.

Per 2020 metus buvo atidarytos 7 naujos parduotuvės: dvi Vilniuje ir po vieną Kaune, Klaipėdoje, Šventojoje, Lentvaryje ir Skaidiškėse. Taip pat šįmet 6 parduotuvės buvo atnaujintos.

Iš viso į esamų „Maxima“ parduotuvių atnaujinimą bei naujų įrengimą investuota per 10,3 mln. Eur.“, – sakė ji.

Detalesnių 2021-ųjų planų „Maxima“ generalinė direktorė teigė atskleisti negalinti, kadangi „Maximos grupės“, kuriai priklauso ir prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“, išleistos obligacijos yra kotiruojamos NASDAQ Vilniaus bei kitose tarptautinėse biržose.

„Todėl informacija apie 2021 metų investicijų planus pirmiausiai turi būti atskleista per biržą, šiuo metu ateinančių metų planais pasidalinti negalime“, – sakė ji, tačiau prasitarė apie planus plėsti savitarnos kasas.

„2020-uosius užbaigėme su nežinomybe ir neapibrėžtumu, tačiau šiais metais išmokome gyventi planuodami tik mėnesį į priekį. Tai pravers ir 2021 metais“, – kalbėjo J. Bivainytė.

Planuoja atidaryti ir atnaujinti 15 parduotuvių

Kaip informavo „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis 2020-uosius „Norfa“ baigė valdydama 150 prekybos centrų visoje Lietuvoje. Jo teigimu, per 2020-uosius bendrovė iš viso atidarė 8 naujus prekybos centrus: iš jų – 3 Vilniuje ir Vilniaus rajone, po 1 Panevėžyje, Joniškyje, Marijampolėje, Lentvaryje ir Šiaulių rajone.

Tiesa, 2020-aisiais tinklas ne tik atidarinėjo naujas parduotuves, tačiau vieną parduotuvę uždarė ir dar 9 renovavo. D. Ryliškis teigė, kad buvo atnaujinamos labiausiai nusidėvėjusios parduotuvės, kurios pritraukia didžiausius pirkėjų srautus.

„Investicijos į parduotuvių tinklo plėtrą 2020 metais sudarė daugiau nei 20 mln. eurų“, – teigė jis ir pridūrė, kad koronaviruso krizė 2020-aisiais nepaveikė „Norfos“ plėtros planų.

„Norfos“ prekybos tinklas 2021 m. planuoja 15 naujų ar atnaujintų parduotuvių, į kurias ketina investuoti apie 15 mln. eurų“, – apie 2021-ųjų planus teigė D. Ryliškis.

Tiesa, kiek naujų darbuotojų 2021-aisiais prekybos tinklas priims, kaip teigė, priklausys nuo tinklo plėtros spartos, o jų atlyginimo kilimas – nuo įmonės veiklos rezultatų ir nuo bendros ekonominės situacijos šalyje.

Kels atlyginimus darbuotojams

Palink“ valdanti prekybos tinklą „Iki“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė teigė, kad 2020-ieji metai buvo išties išskirtiniai dėl netikėtai smogusios pandemijos, tačiau, kaip pridūrė, didžiausia šio tinklo stiprybė buvo greitas persiorientavimas. Jos teigimu, „Iki“ tinklas pradėjo dirbti tokiomis sąlygomis, kokiomis iki šiol niekada anksčiau nebuvo dirbęs.

„Pradedant nuo itin griežtų saugumo priemonių įgyvendinimo, srautų reguliavimo iki papildomo reguliaraus asortimento įtraukimo, tokio kaip dezinfekciniai skysčiai, vienkartinės kaukės, respiratoriai.

Darėme viską, kad mūsų pirkėjai nepajustų nei maisto produktų, nei kitų prekių trūkumo“, – sakė ji ir aiškino, kad nepaisant pandemijos, tinklas nestabdė nei savo parduotuvių atnaujinimų, nei technologinių sprendimų diegimo.

Naujoje parduotuvėje būtina dezinfekcija ir bus griežtai prižiūrimi srautai.
Foto: Iki

„Atidarėme dvi naujas parduotuves – Vilniuje ir Šiauliuose – ir atnaujinome daugiau nei 20 parduotuvių. Bendros investicijos į plėtrą ir rekonstrukcijas siekė beveik 20 mln. eurų“, – kalbėjo ji.

Anot N. Kvietkauskaitės, 2020-aisiais prekybos tinklas taip pat pradėjo diegti automatizuotą Darbo išteklių planavimo sistemą, taip pat plėtė savitarnos kasų tinklą bei buvo tas, kuris vienintelis atsisakė prekiauti „Grigeo“ produkcija.

Paklausta apie 2021-uosius ji tikino, kad šiais metais planuojama pasivyti rinkos plėtros tempą bei tęsti savitarnos kasų plėtrą.

„Tikrai neplanuojami atleidimai. Atvirkščiai, ketiname intensyviai plėstis, stiprinti savo komandas, todėl ieškosime naujų darbuotojų“, – sakė ji bei užsiminė ir apie darbuotojams planuojamus kelti atlyginimus.

„Planuojame kelti. Šiuo metu ruošiame planus, kiek tiksliai užmokesčio fondas kils“, – sakė vadovė.

Planuoja priimti 400 naujų darbuotojų

„Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius teigė, kad didžiausias iššūkis tinklui 2020-aisiais buvo pandemija bei darbuotojų ir pirkėjų saugumo užtikrinimas, taip pat pokyčiai ilgo galiojimo, higienos ir apsaugos prekių, vėliau – šviežio maisto prekių paklausoje.

„Vienu ryškiausiu pasikeitimu tapo ir šiuo metu lieka – apsipirkimų dažnio ir pirkinių krepšelio – pokyčiai. Nors jau aišku, kad pirkėjai dėl poreikio apsipirkti saugiai, parduotuvėse lankosi rečiau ir perka daugiau, turime suprasti, kokią įtaką ši nauja pirkėjų elgsena turės šviežio maisto kategorijai, jau pagamintiems produktams. Laikydamiesi labai aukštų kokybės standartų, ateityje privalėsime peržiūrėti savo asortimento valdymą.

Itin sparti el. prekybos plėtra „Rimi Lietuva“ atveju tapo dideliu šių metų laimėjimu. Sugebėjome mobilizuotis, itin operatyviai priimti sprendimus, paleisti e. parduotuvę „Rimi.lt“ su pirmojo karantino paskelbimu. Plėtros tempas ir dėmesys šiai sričiai nei akimirkai per 2020 metus nebuvo nuslūgęs – dėjome visas pastangas, kad pirkėjams suteiktume galimybes patogiai ir saugiai apsipirkti. Per pusę metų padarėme tiek, kiek pradiniuose „Rimi.lt“ plėtros planuose buvo numatyta ilgesniam nei dviejų metų laikotarpiui“, – sakė G. Bandzevičius.

Foto: Bendrovės nuotr.

Kalbėdamas apie 2021-uosius direktorius teigė, kad iš viso prekybos tinklas planuoja atidaryti mažiausiai 12 naujų parduotuvių.

„Vieną dabartinę super formato parduotuvę rekonstruosime, išplėsime ir atidarysime jau hyper formato prekybos centrą. Į naujų prekybos centrų atidarymą ir esamų atnaujinimą kitais metais iš viso planuojama investuoti 16,7 mln. eurų“, – teigė jis ir tikino, kad 2021 metais daugiau dėmesio planuojama skirti e. komercijos stiprinimui ir plėtrai.

„Be plečiamų prekių pristatymo teritorijų ir prekių atsiėmimo punktų tinklo, e. parduotuvės „Rimi.lt“ pirkėjai galės formuoti krepšelį, vadovaudamiesi planuojamų gaminti patiekalų receptūromis, taip pat integruosime ir pirkėjus kviesime apsiperkant internetu tuo pačiu remti socialines iniciatyvas“, – sakė vadovas.

Paklaustas apie darbuotojus, direktorius tikino, kad kitais metais planuojama didinti jų skaičių.

„Per 2021-uosius planuojame priimti daugiau nei 400 naujų darbuotojų“, – teigė jis.

Didins savitarnos kasų skaičių

Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta taip pat teigė, kad 2020-ieji buvo išties išskirtiniai ir iššūkių kupini metai.

„Pačioje pradžioje turėjome užtikrinti pakankamus produktų kiekius, kai prieš prasidedant pirmajam karantinui, pirkėjai pradėjo gausiai pirkti ilgam saugojimui tinkamų prekių.

Taip pat turėjome greitai ir dinamiškai reaguoti į pokyčius ir įvairius naujus reikalavimus, kad užtikrintume kuo didesnį tiek mūsų darbuotojų, tiek pirkėjų saugumą“, – sakė jis.

Nemažai lankstumo, kaip teigė, pareikalavo ir tokie iššūkiai, kaip perėjimas nuo darbo biure prie darbo namuose ar tinklo plėtra naujomis sąlygomis.

„Vis dėlto, pandemija plėtros planų beveik nepakeitė, per 2020 metus plėtėmės pagal planą ir atidarėme iš viso 6 naujas parduotuves, o metus baigiame jau turėdami iš viso 53 parduotuves visoje Lietuvoje.

Nuoseklią plėtrą planuojame ir ateityje, tačiau konkrečių veiklos planų neatskleidžiame. Taip pat šiemet dviejose parduotuvėse įrengėme savitarnos kasas, jų skaičius kitais metais irgi didės“, – sakė V. Lopeta.

Čepkauskas: laukia įdomūs metai

Kokie 2021-ieji bus Lietuvoje veikiantiems prekybos tinklams, „Delfi“ sutiko pakomentuoti ir Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas. Jo teigimu, turėsime išties įdomią situaciją.

Kaip pasakojo, šiuo metu vartotojai turi pakankamai pinigų, kurių dar 2020-aisiais negalėjo išleisti kelionėms ir viešajam maitinimui, o taip pat šalyje liko ir įprastai Lenkijoje išleidžiami pinigai. Anot P. Čepkausko, būtent šie pinigai 2021-ųjų pradžioje bus skiriami vietos žaidėjams.

„Tačiau atskiriems rinkos žaidėjams lengva nebus dėl kelių priežasčių, – įspėjo jis. – Vartotojai keičia pirkimo įpročius – jie perka rečiau, todėl vieno apsipirkimo metu išleidžia daugiau pinigų.

Beje tarpkarantininiu periodu šis įprotis išliko pas nemažą kiekį pirkėjų, o antrasis karantinas jį įtvirtins, taigi su tokiu elgsenos įpročiu mes ateisime į 2021 metus“, – teigė jis ir pridūrė, kad pirkėjai dėl saugumo ir pandemijos taip pat mažino vietų, kuriuose apsiperka, skaičių.

„Visi šitie pokyčiai spaus antrinio pasirinkimo, blogai savo asortimentą ir jo komunikaciją valdančius tinklus. Mūsiškiai nesigiria apie tai, kaip jiems sekasi, bet pasižiūrėjus į Lenkiją matome, kad didžiausią dalį rinkos augimo pasiima žemų kainų parduotuvės – „diskaunteriai“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie tai, kas prekybos tinklų laukia 2021-aisiais, P. Čepkauskas išskyrė atskirus prekybos tinklus.

Jo teigimu, daugiausia problemų turės „Rimi Lietuva“. Kaip teigė, prekybos tinklas praradinės rinkos dalį, o prekybos centrų patrauklumo mažėjimas mažins įmonės efektyvumą.

„Internetinė prekyba tikrai bus nuostolinga – taigi „Rimi Lietuva“ tikrai bus nepelninga įmonė“, – prognozavo P. Čepkauskas.

Prekybos tinklas „Iki“, anot jo, 2021-aisiais taip pat neaugs.

„Nors 2020 metais mes matėme juos karts nuo karto mažinant kainas, bet tie momentai labai greitai pasibaigdavo“, – teigė jis, o užsimindamas apie „Norfą“ tikino, kad 2020-ieji jiems buvo gana sėkmingi.

„Vienas dalykas – „Lidl“ jiems nekėlė pavojaus, nes „Norfa“ kiek kitoje nišoje, o „Lidl“ strategija yra ne muštis su žemesnį kainų lygį siūlančiais tinklais, o „kibti į gerklę“ didesnę pridėtinę vertę siūlantiems tinklams. Pandemijos metu „Norfai“ padėjo tinklo, prekiaujančio baziniais produktais, įvaizdis todėl jis buvo pasirinktas, kaip vieta, kur galima gana saugiai pasipildyti atsargas.

Būtent 2020 sėkmė ir gali sąlygoti mažesnį tinklo augimą ar net stagnaciją 2021. Nors D. Dundulis įvairiuose pranešimuose ir interviu pateikia labai teisingus tinklo investicijų akcentus – šviežios prekės – vaisiai daržovės, mėsa, mėsos gaminiai, pienas, pieno produktai, tačiau to komunikacija vartotojui nėra užtikrinta ir klausimas kaip tai bus įgyvendinta ir kas realiai pateks į tinklo lentynas“, – sakė P. Čepkauskas.

Galiausiai, kaip tikino, „Maxima“ 2021-aisiais yra pasiruošusi išlaikyti savo rinkos dalį ir augti.

„Aišku, kol kas tai matome, kad reakcija į konkurentus vyksta tik per kainas, o kažkokių idėjų nėra. Tai reiškia kad rinkos dalis bus išlaikoma mažinant pelningumą. Vis tik mes dar tikimės, kad sulauksime kažkokių įdomesnių „Maxima“ sprendimų, ginat rinką“, – tikino jis.

Bet kokiu atveju, anot P. Čepkausko, 2021-aisiais gyventojų laukia tikrai įdomūs pokyčiai maisto prekių mažmeninėje rinkoje.