„Šiandien uostas dirba įprasta tvarka, išskyrus tai, kad NBK pristabdė savo siuntimą (...). Kada ji galėtų atsinaujinti, yra sunku pasakyti, bet nėra pasakyta, kad ji visai nutraukta. Kiti Baltarusijos kroviniai, kurių Klaipėdoje yra nemažai, daugiau kaip 14 mln. t, važiuoja įprasta vaga. Ir mes tikrai tikimės, kad, matyt, artimiausioje ateityje taip ir liks“, – Eltai sakė jis.

Vertindamas, ar pamatuoti nuogąstavimai, kad kroviniai iš Baltarusijos netolimoje ateityje nebebus gabenami per Klaipėdos uostą, A. Latakas teigė, kad tokia rizika visuomet išlieka.

„Žinoma, visada tokių galimybių yra, ar tai lemtų kokia politinė, ar ekonominė situacija. Uostuose kroviniai keičiasi. Bet pirmiausia reikia atsižvelgti į tai, kokios yra galimybės krovinius nukreipti į kitus uostus“, – Eltai sakė jis.

A. Latakas teigė, kad nors Baltarusija ir turi galimybę nukreipti naftos produktų gabenimą per šiauriau Klaipėdos esančius uostus, tai jai būtų ekonomiškai nenaudinga.

„Kalbant apie (Baltarusijos – ELTA) naftos produktų nukreipimą, tokia galimybė egzistuoja: uostai, esantys į Šiaurę nuo Klaipėdos, turi gan daug rezervų, nors bet kokiu atveju ekonomiškai į šiuos uostus vežti krovinius būtų žymiai brangiau, vien jų transportavimas iš Baltarusijos, sakykime, į Rusijos uostus. Bet toks pavojus visada yra“, – tikino jis.

Kalbėdamas apie birių krovinių gabenimą A. Latakas pažymėjo, kad Baltarusijai norint nukreipti šių produktų krovą į kitus uostus prireiktų ilgo laiko ir pasiruošimo, o procesas būtų nuostolingas krovinių siuntėjui.

„Su biriais kroviniais situacija kiek kitokia, nes perteklinių galimybių, terminalų priimti birius krovinius nėra tiek daug. Nors gali atsitikti, kad ir birūs kroviniai iš Baltarusijos būtų nukreipiami į kitus uostus, tam jau reikalingas ilgas laikas. Bet visais šiais atvejais tai nuostolinga krovinių siuntėjui ar savininkui, nes žiūrint į visą logistinę grandinę, Klaipėda yra patogiausia Baltarusijai“, – tvirtino jis.
A. Latakas pabrėžė, kad Klaipėdos uostas nuolatos ieško naujų galimybių uosto veiklai vystyti, tad net Baltarusijai nustojus gabenti krovinius per Klaipėdą, darbas uoste neturėtų sustoti.

„Uoste dirbančios įmonės vykdo rinkodarą, visuomet yra aktyviai ieškomos ir išnaudojamos naujos galimybės. Normalu, kad kroviniai uostuose keičiasi. Aišku, tai įvyksta labai retai. Visada akcentuoju, kad krovinių perskirstymas į kitus uostus (...), lygiai kaip ir jų sugrąžinimas yra nepaprastai sudėtingas procesas, trunkantis daug metų ir reikalaujantis daug pastangų“, – sakė jis.
„Net neįsivaizduoju, kad toks uostas kaip Klaipėdos, būdamas tokios geografinės padėties, turėdamas tokių galimybių, tiek investicijų, galėtų sustoti“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad „BNK (UK) Limited“ antradienį informavo „Klaipėdos naftą“ apie laikiną naftos produktų prekybos, vykdant krovą per Klaipėdą, sustabdymą sudarant naujus kontraktus tarp BNK ir jų klientų. Visos sutartys tarp BNK ir „Klaipėdos naftos“ galioja ir toliau, tačiau įsipareigojimai pagal sutartis pristabdomi neapibrėžtam laikotarpiui.

Kroviniai, pasak bendrovės, nors ir mažesniais kiekiais, šiuo metu siunčiami į Klaipėdą ir perkraunami naftos terminale tolesniam eksportui.

„BNK (UK) Limited“ priklauso didžiausiai Baltarusijos naftos produktų eksportuotojai – ZAT „Belaruskaja neftenaja kampanija“.