2019 metų trečiojo ketvirčio pabaigoje šalyje buvo 213 bankų skyrių, o tuo pačiu metu šiemet – 196. Bankomatų skaičius per tą patį laikotarpį susitraukė 25, iki 1046.

Kaip „Delfi“ sakė Lietuvos bankų asociacijos prezidentė Eivilė Čipkutė, pagrindinės šio sumažėjimo priežastys yra pasikeitę bankų klientų įpročiai ir finansinių paslaugų transformacija.

„Asociacijos užsakymu šiemet rugsėjį atliktos reprezentatyvios gyventojų apklausos duomenimis, tarp populiariausių bankinių paslaugų vyrauja elektroninės: apie 80 proc. apklaustų gyventojų nurodė reguliariai besinaudojantys elektronine bankininkyste, 47 proc. respondentų – išmaniąją banko programėlę, tuo metu vizitus į fizinį padalinį paminėjo tik 5 proc. apklaustųjų.

Finansinių paslaugų teikėjų veiklai įtakos turi ir demografinė padėtis, mažėjantis gyventojų skaičius regionuose ir technologijų plėtra. Šalies finansų rinkos dalyviai ir valdžios institucijos sutaria, kad, plėtojant finansų infrastruktūrą, prioritetas teikiamas negryniesiems pinigams ir modernioms mokėjimų bei paslaugų sistemoms. Dėl visų šių veiksnių pastaraisiais metais klientų aptarnavimas aktyviai kėlėsi į elektroninę erdvę.

Kita vertus, finansų paslaugų rinkos dalyviai savo veikloje vadovaujasi skirtingomis strategijomis: rinkoje yra ir tokių įmonių, kurios sėkmingai bendradarbiauja su klientais, neturėdamos ne vieno fizinio padalinio, ir tokių, kurios puoselėja bei stiprina turimą jų tinklą, drauge diegdamos modernius skaitmeninius sprendimus“, – pasakojo ji.

Per metus darbuotojų skaičius išliko nepakitęs – 2020 metų trečiojo ketvirčio pabaigoje bankuose dirbo 7529 asmenys.

Tuo metu mokėjimo kortelių skaitytuvų padaugėjo 3668, iki beveik 62,5 tūkst.

„Augantis kortelių skaitytuvų skaičius iliustruoja jau minėtą skaitmeninių technologijų plėtrą. Skaitmeninės paslaugos tampa vis labiau įprastos ir populiarios dėl patogumo, greičio, saugumo, tad infrastruktūros, reikalingos atsiskaitymais negrynaisiais pinigais, plėtra tampa vis paklausesnė. Dėsningas elektroninių įrankių populiarumo tendencijas šiemet sustiprino vartotojų įpročius įvairiose srityse pakoregavusi koronaviruso pandemija“, – pastebėjo E. Čipkutė.

Per metus klientų skaičius šalies bankuose susitraukė 146,5 tūkst., iki 3,036 mln. (asmuo gali būti kelių bankų klientu), o mokėjimo kortelių skaičius padidėjo 780 tūkst., iki 3,149 mln., rodo LBA duomenys.

„Dėl reguliacinių pokyčių bankams ir vartotojams atsirado papildomų paskatų uždaryti neaktyvias sąskaitas ir atsisakyti nebenaudojamų banko kortelių. Šis reiškinys labiausiai pastebimas didžiųjų bankų statistikoje.

Be to, aptariamą tendenciją galima sieti ir su finansų paslaugų rinkoje vykstančia konkurencija. LBA vertinimu, mokėjimo kortelių rinka yra prisotinta, todėl, mažėjant gyventojų Lietuvoje, kortelių skaičiaus augimas yra mažai tikėtinas“, – komentavo E. Čipkutė.

Dirba kartą per savaitę

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius nurodė, kad gruodį Lietuvoje veikė 54 banko klientų aptarnavimo padaliniai.

„Mažėjant klientų poreikiui fiziškai lankytis banko padaliniuose, jų skaičius optimizuojamas. Šiais metais buvo uždaryti padaliniai Zarasuose ir prekybos centre „Panorama“ Vilniuje. Kalvarijoje banko padalinio veikla reorganizuota tokiu būdu, jog kartą per savaitę į padalinį atvyksta banko darbuotojas, jei toks poreikis yra.

Reikia pasakyti, kad esantys padaliniai yra nuolat atnaujinami, modernizuojami, klientams siūlome įvairių naujovių. Šių metų spalio mėnesį į naujas modernias patalpas perkeltas banko padalinys Savanorių prospekte Vilniuje. Jis įrengtas pagal naujausias klientų aptarnavimo kultūros gaires. Daug dėmesio skyrėme klientų komfortui, siekėme užtikrinti, kad gyventojams būtų pasiūlytos išmanios savitarnos priemonės, ir jie būtų aptarnaujami dar greičiau, patogiau ir lanksčiau. Kitų metų pradžioje į visiškai atnaujintą padalinį pakviesime klientus Panevėžyje“, – „Delfi“ dėstė S. Abraškevičius.

„Swedbank“ Savanorių pr.
Foto: Swedbank

Atidarė naują būstinę

SEB banko valdybos narė ir SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė nurodė, kad šiuo metu Lietuvoje turi 23 finansinių konsultacijų skyrius, kai 2019 metų pabaigoje turėjo 27.

„Vasaros pabaigoje naujoje banko būstinėje Vilniuje atidarėme moderniausią paslaugų teikimo padalinį šalyje. Čia daug dėmesio skiriame klientų konsultavimui ir edukavimui, kaip naudotis technologijomis ir banko paslaugomis elektroninėje erdvėje, aptarnaujame privačius ir verslo klientus, daug dėmesio skiriame vaikams ir jaunimui.

Atsižvelgiant į tai, kad šis skyrius, kuriame sutelkėme svarbiausių sričių klientus konsultuojančius ekspertus, buvo geografiškai arti kitų panašioje lokacijoje įsikūrusių banko skyrių, greta įsikūrusius skyrius Vilniuje prijungėme prie naujojo Klientų konsultavimo centro, kuriame klientams gyvai konsultuotis yra patogiau“, – sakė ji.

SEB Konstitucijos pr.

Pašnekovė pridūrė, kad klientų elgsena ypač stipriai pasikeitė pandemijos metu – ir gyventojai, ir verslas ėmė dar labiau naudotis technologijomis ir nuotolinėmis (skaitmeninėmis) paslaugomis, kurios prieinamos 24 valandas per parą, daug rečiau užsuka į banko skyrius, vidutinis vizitų banko skyriuose skaičius per šiuos metus sumenko daugiau negu 50 proc.

Atsidarė Paupyje

Banko „Luminor“ Lietuvos pardavimų vadovė Giedrė Blazgienė sakė, kad per metus fizinių padalinių skaičius sumažėjo vienu.

„2019 metų trečiojo ketvirčio pabaigoje bankas valdė 15 skyrių ir 2 susitikimų erdves (skyriai, kuriuose klientai gali naudotis elektroninės bankininkystės terminalais ir susitikti su banko darbuotoju iš anksto suderinus laiką). Taigi, turėjo 17 fizinių padalinių.

Trečiajame šių metų ketvirtyje bankas valdė 12 skyrių ir 4 susitikimų erdves Pasvalyje, Telšiuose, Ukmergėje ir Marijampolėje. Taigi – 16 fizinių padalinių“, – dėstė ji.

G. Blazgienė priminė, kad šiemet „Luminor“ atidarė vieną naują skyrių – Vilniaus Paupio kvartale.

„Luminor“ Paupyje
Foto: Luminor

„Kalbant apie ateities planus, reikia pasakyti, kad „Luminor“ labai didelių pokyčių artimiausiu metu neplanuoja ir toliau ieškos efektyviausių ir klientams patogių sprendimų juos aptarnauti“, – pridūrė ji.