Kaip skelbė „Delfi“, A. Armonaitė ketvirtadienį po susitikimo prekybininkų prašė „sveiko proto“ ribose sumažinti siūlomus asortimentus, išimant nebūtinąsias prekes.

„Šiandien kaip ministrė pakviečiau apsiriboti pačius, nes girdime, kad situacija nesikeičia, matome užsikrėtimus naujus ir kitus dalykus. Neatmetu, kad sveikatos specialistai mums gali jau kaip Vyriausybei pasiūlyti apriboti. Tai man atrodo geriau savanoriškai apsiriboti nei laukti, kad iš viršaus nurodys“, – pridūrė ministrė.

Tačiau patys prekybininkai, kol nėra nurodymo, savo iniciatyva to nesiima – kalba, kad pirkėjų labai sumažėjo, o jų prioritetas – maistas.

„Maxima“: absoliuti dauguma pardavimų – maisto produktai

„Maximos“ atstovai patikina, kad atsakingai ir rimtai vertina situaciją, įgyvendino visus Vyriausybės reikalavimus ir ėmėsi papildomų prevencijos priemonių pirkėjų ir darbuotojų saugumui užtikrinti. Žadama palaikyti visus Vyriausybės reguliavimus. Tačiau „Maxima“ nepritaria A. Armonaitės siūlymui dėl prekių asortimento apribojimo

„Absoliučią dalį pardavimų „Maxima“ parduotuvėse sudaro maisto produktai. Mes patys pramoninių prekių ribojimui šiuo metu tinkamo sprendimo neturime – visi variantai įvestų tik dar daugiau sumaišties ir taip sudėtingoje situacijoje.

Trečiadienį, kai įsigaliojus Vyriausybės reikalavimui užsidarė didžioji dalis prekybos vietų, įvertinome pardavimus. Apskritai, pramoninių prekių pardavimai sudaro vos 10 proc. nuo bendros tinklo apyvartos“, – komentuoja „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Ji skaičiuoja, kad pardavimai yra sumažėję 23 procentų, lyginant su 2019 metais, o pirkėjų kvitai – 30 proc. mažesni.

„Nemanome, kad pramonių prekių pardavimų ribojimas prisidėtų prie pirkėjų srautų mažinimo. Pirkėjų srautas jau dabar yra sumažėjęs 40 proc., o rečiau į parduotuves atvykstantys žmonės perka maisto produktus ir reikalingas higienos priemones, bet ne pramonines prekes.

Parduotuvėse įvesti draudimai žmonėms įsigyti tam tikrų pramoninių prekių dar labiau apsunkintų darbą mūsų darbuotojams, kurie šiandien ne tik stovi priešakinėse linijose kovoje su COVID-19 pandemija, bet kasdien sulaukia priekaištų iš pirkėjų ir patenka į konfliktiškas situacijas, kai tenka klientų prašyti laikytis sugriežtintų karantino reikalavimų“, – sako E. Dapkienė.

Ji vertina, kad savarankiškai priimti skirtingi tinklų sprendimai, kuo neprekiauti, įvestų labai daug bereikalingos sumaišties pirkėjams, tai galėtų lemti ir papildomus vaikščiojimus po parduotuves.

„Saugumas yra mūsų pagrindinis prioritetas, todėl ir toliau reguliuosime pirkėjų srautus bei laikysimės sugriežtintų higienos reikalavimų parduotuvėse“, – sako didžiausio prekybos tinklo atstovė.

„Iki“ ir „Rimi“ apie konkrečias priemones nekalba

„Iki“ prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė tvirtina, kad prekybos tinklas pirmiausia skirtas maistui ir maisto produktai sudaro didžiąją dalį asortimento.

„Būtent didžiausias akcentą savo visoje veikloje teikiame maisto produktams, jų vartojimo kultūrai, šviežių produktų, įvairių kulinarijos gaminių įvairovei“, – komentavo V. Budrienė.

Tačiau į klausimą, ar asortimentas bus mažinamas, konkrečiai neatsakė.

„Mes dedame itin dideles pastangas, kad pirkėjai apsipirktų saugiai, eitų į parduotuves rečiau. Patys komunikuojame viešai, kada mažiausi pas mus srautai (jie stebimi darbo dienomis ir šeštadieniais nuo parduotuvės atidarymo iki 10 val., taip pat nuo 20 val. iki parduotuvės uždarymo bei sekmadieniais), kokių privalu saugumo priemonių laikytis patiems pirkėjams. Mes itin atsakingai vertiname situaciją šalyje ir siekiame visapusiškai prisidėti prie pandemijos suvaldymo“, – aptakiu komentaru pasidalino V. Budrienė.

Panašus ir Rimi komentaras – prioritetas yra saugumas, tačiau apie konkrečias priemones nekalbama.

„Šiuo metu svarbu pirkėjams suteikti galimybę apsipirkti saugiai. „Rimi“ pagrindinė veikla yra maisto prekyba. Pirkėjams irgi svarbiausia šiuo metu būti apsirūpinusiems būtent maisto prekėmis. Todėl mūsų visas dėmesys ir rūpestis buvo ir išlieka būtent pirkėjų aprūpinimu maistu. Taip, savo asortimente turime ir būtiniausių ne maisto prekių, ypač didesnio formato parduotuvėse. Todėl užsukę nusipirkti maisto, „Rimi“ tinklo parduotuvėse pirkėjai tuo pačiu gali rasti ir saugiai, laikantis saugių atstumų ir kitų saugumo reikalavimų, įsigyti būtiniausių higienos, namų apyvokos ar kitų kasdieninių ne maisto prekių“, – pakomentavo prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

„Norfa“ apsvarstys ministrės raginimą

„Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigia, kad prekybos tinklas apsvarstys raginimą, tačiau kažko konkretaus taipogi nepažadėjo – jau dabar vykdomi visi reikalavimai.

„Norėčiau pastebėti, kad „Norfa“ tinkamai vykdo visus Vyriausybės nustatytus saugumo reikalavimus. Pirkėjų srautas yra kontroliuojamas. Jų skaičius parduotuvėse yra ir taip sumažėjęs, nes žmonės, atsižvelgdami į prekybos tinklo ir valdžios atstovų raginimus (saugodami save), karantino metu sąmoningai apsipirkinėja rečiau, bet perka daugiau prekių (per karantiną prekių krepšelis vieno apsipirkimo metu yra bemaž dvigubai didesnis nei įprastai). Kažkokių prekių pašalinimas iš prekybos vargu ar galėtų įtakoti pirkėjų srauto mažėjimą ar didėjimą“, – teigia D. Ryliškis.

„Lidl“ atstovai teparašė, kad ministrės pasiūlymą išgirdo: „jis bus svarstomas, tačiau kol kas detaliau komentuoti dar negalime“.