Neaišku ir tai, kaip toks BNK žingsnis paveiks baltarusiškus naftos produktus gabenančios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ verslą. Pastarosios trejų metų sutartis su BNK baigiasi gruodžio pabaigoje, tačiau geležinkeliai neatskleidžia, ar pasirašys naują sutartį.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS nekomentavo, ar deramasi dėl naujos sutarties su BNK. Pasak jo, tai yra komercinė paslaptis. Jis tepasakė, kad BNK nafta ir jos produktai šiemet sudarė apie 3,7 proc. viso bendrovės pervežamų krovinių portfelio.

Su BNK atstovais BNS susisiekti nepavyko.

„Lietuvos geležinkelių“ akcininkės Susisiekimo ministerijos vadovas Marius Skuodis sako, jog geležinkeliams keliamas tikslas diversifikuoti savo pajamų šaltinius.

„Turime įverčius, ką tai reikštų, jei naftos produktų transportavimas nutrūksta, – tiek geležinkeliams, tiek visam sektoriui. Taip, tai yra praradimai, todėl natūralu, kad geležinkeliams keliamas tikslas diversifikuoti savo pajamų šaltinius kuo labiau, tiek kalbant apie šalis, tiek apie produktus, kuriuos jie veža“, – BNS sakė M. Skuodis.

„Skaičiai rodo, kad tų pačių naftos produktų vežimas, toks, koks buvo, visoms pusėms naudingiausias. Galiu apgailestauti, kad sprendimai sąlygojami ne skaičių, o tam tikros politinės logikos, ir dėl to kenčia pirmiausia Baltarusijos ekonomika“, – pridūrė jis.

BNK antrinė įmonė Jungtinėje Karalystėje šią savaitę pranešė, kad laikinai stabdo eksportą per „Klaipėdos naftos“ terminalą pagal naujas sutartis su pirkėjais. Produktai, parduoti ankstesniais sandoriais, toliau bus kraunami Klaipėdoje.

Valstybės valdoma Klaipėdos įmonė teigė, kad neapibrėžtumui užsitęsus, tai gali turėti įtakos kitų metų rezultatams.

„Klaipėdos naftos“ komercijos direktoriaus Mindaugo Naviko teigimu, kol BNK neatnaujins įprastų eksporto per Klaipėdą apimčių, esama realios tikimybės, jog baltarusiški kroviniai nebus vežami į Lietuvą, todėl būtina ruoštis įvairiems scenarijams.

Pasak M. Naviko, bendrovė ieško naujų alternatyvų, ji pradėjo teikti naftos produktų saugojimo paslaugas, planuoja plėsti ir laivas-laivas krovos operacijų apimtis.

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka ne katą grasino sankcijomis Lietuvai ir tikino, kad Minskas atsisakys naudotis Klaipėdos uostu, per kurį daugiausiai išvežama baltarusiškų kalio trąšų ir naftos produktų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)