Skambučiai netyla visą dieną

Vilnietis Dovydas į kirpyklą užsirašė sekmadienį, kai dar nebuvo pranešta apie griežtojo karantino apribojimus. Dieną ir laiką jis galėjo rinktis bet kokį – buvo daug pasirinkimų. Vyras užsiregistravo pirmadienio vidurdienį.

„Kadangi taikomi ploto ribojimai, grožio salone dirbo tik dvi kirpėjos, nors galėtų dirbti šešios. Kol mane kirpo, salone netilo telefonas – žmonės skambino ir skambino, norėdami rezervuoti vietą. Tačiau laisvų vietų jau pirmadienio vidurdienį nebuvo – kirpėja pasakojo, kad skambučiai netyla nuo 11 val., kai salonas atvėrė duris, bet salonas nieko nebegali pasiūlyti, nes visos vietos užimtos.

Ji taip pat prisipažino, kad panaši situacija buvo ir per karantiną pavasarį, tačiau šįkart žmonių antplūdis yra gerokai didesnis, nes dauguma klientų iš anksto buvo rezervavę vietas prieš pat Kalėdas, o supratę, kad taip ir negalės apsilankyti, bandė keisti rezervacijos datą“, – pasakoja Dovydas.

Tiesa, vyras kirpykloje praleido kaip ir įprastai – apie 45 min., kirpėja nebandė aptarnauti kuo daugiau žmonių.

Kirpykla „Egoistas“ Panevėžyje
Foto: Ū.Jasiulevičiūtės nuotr.

Baisiau nei konvejeris

Vilnietis Rokas, sekmadienį išgirdęs apie naują nutarimą, iškart užsiregistravo į kirpyklą per programėlę „Treatwell“, nes kitaip būtų neįmanoma. Sekmadienį, anot jo, buvo dar pilna laisvų vietų.

„Buvau du mėnesius nesikirpęs, todėl būtinai reikėjo nueiti. Kitą dieną pasiskambinau į kirpyklą, ar tikrai mane priims. Administratorės patikino, kad priims, tik vietoje valandos, galės man skirti iki pusvalandžio“, – sako jis.

Eilės prie durų, pasak Roko, nebuvo, visi klientai susigrūdo į vidų, kur virė tikras chaosas.

„Atėjau ir negaliu užeiti į vidų, nes viduje pilna moterų – stovi penkios moterys, viena atėjusi su vaiku, o vietos prie administratorės – apie 5 kv. m.

Kirpėjos nespėja, vėluoja priimti klientus, moterys piktos stovi eilėje, kitos, neturėdamos ką veikti, renkasi šampūnus, nesivargina ant nosies užsitraukti kaukę. Suskaičiavau, kad, be kirpėjų, vienu metu kirpykloje buvo 12 klientų, nors kėdžių – vos penkios“, – pasakoja vilnietis.

Rokas, kaip tikina, pajuto nuotaiką, kurios nepajustum niekada – nei prieš šventes ar dideles vestuves, nes nepatenkintos kirpėjos stengiasi aptarnauti kaip įmanoma daugiau klientų.

„Su mane priėmusia kirpėja beveik nekalbėjome, nes susipykome. Ji nenorėjo man plauti galvos, bet ją išplovė, norėjau vienaip apsikirpti, bet padarė kitaip. Norint išplauti galvą, reikėjo prasibraukti pro žmones. Iškart prašiau, kad duotų man vietą toliau nuo visų“, – pažymi jis.

Po apsilankymo salone klientė neliko patenkinta.
Foto: Shutterstock

Roko kirpimas truko iki 20 minučių, nors įprastai trunka dvigubai ilgiau. „Baisiau nei konvejeriu dirba, tai – užsikišęs konvejeris: priimta klientų ir dar krūva laukia eilėje, stringa“, – pridūrė jis.

Roko teigimu, Žvėryne įsikūrusi kirpykla paprastai dirba iki 20 val., tačiau vakare apie pusę dešimtos vedžiodamas šunį jis praėjo pro šalį, o kirpėjos vis dar plušo.

Nugirdo pokalbį tarp administratorės ir kirpėjų

Vilnietė Simona iš savo kirpyklos sulaukė skambučio dar prieš sekmadienio Vyriausybės nutarimą. Pas kirpėją šiam trečiadieniui ji buvo užsirezervavusi vietą prieš keletą savaičių.

„Administratorės pirmas klausimas buvo, ar norėčiau, kad mane perkeltų į sekmadienį. Iš pradžių sakiau, kad nelabai galiu. Tuomet man pranešė turinti žinių, kad viskas nuo kitos savaitės užsidarys. Sutikau, nes pagalvojau, gal tik jie planuoja užsidaryti, – pasakoja Simona. – Kirpyklos administratorė nepadėjo ragelio ir kirpėjoms sako: viskas, užsidedat pampersus ir visas dienas neatsisėdę, nenuėję į tualetą, nevalgę dirbsit nuo ryto iki vidurnakčio.“

Apsilankius sekmadienį vakare Simona prisimena, kad žmonių viduje buvo neįtikėtinai daug, klientai kirpėjų kėdėse keitėsi konvejeriu. Pati ji salone praleido porą valandų, mat teko dažyti plaukus.

„Šalia kita kirpėja per tas dvi valandas apkirpo gal keturis vyrus, per dvi valandas ji nebuvo nuėjusi nuo savo stalo. Vienas atsistoja, šiek tiek pravalo, papurškia dezifekanto, ir kitas sėda. Tokio vaizdo dar nebuvau mačiusi“, – pripažįsta Simona.

Besėdint kirpėjo kėdėje, pasirodė žinia iš Vyriausybės apie nuo kitos savaitės uždaromas parduotuves, kirpyklas. Nuo tos akimirkos grožio saloną užplūdo klientų skambučiai. Tiesa, moters kirpėjas pats prisipažino bijantis užsikrėsti.

„Man kirpėjas pats sako: čia koronos irštva, tose kirpyklose tik užsikrėsti ir gali, pasižiūrėk, kiek čia tų žmonių eina. Jis iš dalies teisus – kontaktas tarp kirpėjo ir kliento – artimas. Milžiniškas srautas žmonių“, – pasakoja ji ir priduria, kad visgi kirpykla saugumo priemonių ėmėsi: kirpėjai dirbo su kaukėmis ir pirštinėmis, o visi klientai dėvėjo kaukes.

Kirpykla
Foto: Shutterstock

Kirpėjos aptarnauja po kelis klientus vienu metu

Grožio paslaugų platformos „Treatwell“ vadovė Marija Antanaitytė pastebi, kad daug grožio salonų pastarosiomis dienoms stengiasi priimti kiek galima daugiau žmonių, todėl daug kas prailgino savo darbo valandas arba laisvadienius turintys meistrai grįžo į darbą.

Jos teigimu, palyginus su praeita savaite, užsakymų skaičius platformoje šiomis dienomis padidėjo nežymiai – 17 proc. Anot pašnekovės, šiuo metu nėra didelio grožio paslaugų poreikio ir salonai negali priimti daug klientų.

„Iki pietų – keli šimtai atliktų užsakymų, paprastai per dieną būna keli tūkstančiai. Bet tai nebūtinai reiškia, kad žmonės registruojasi antradieniui, galbūt ir po karantino.

Skaičiai nėra dideli, nes tai tik keletas dienų, salonai neturi tiek daug vietų, kad priimtų visus. Didelė dalis žmonių negrįžta į salonus, nes negali dėl izoliacijos, kiti serga, bijo, treti nebeina, nes salonai nebeatlieka tam tikrų paslaugų. Žmonės daug laiko praleidžia namie, todėl jiems nereikia daug paslaugų“, – tikina M. Antanaitytė ir priduria, kad dar ir šiandien butų galima rasti laisvų vietų, tačiau pasirinkimas nėra itin didelis.

Anot jos, šiuo metu teikiamos pačios būtiniausios paslaugos: kirpimas, plaukų dažymas ir manikiūras. Pedikiūro paslaugų nebeliko, nes moterys dažniausiai jų pageidauja prieš atostogas, o dabar niekur nebevyksta.

Be kita ko, „Treatwell“ vadovė pasakoja, kad kai kuriose grožio salonuose kirpėjos aptarnauja kelis klientus vienu metu, pavyzdžiui, vienam uždeda dažus ir laukia, tuo pačiu metu kerpa kitą klientą.

„Priklauso nuo salono, kokio jis dydžio, kiek gali priimti klientų ir išlaikyti saugius atstumus. Kiek man žinoma, salonai griežtai laikosi reikalavimų, atstumų laikosi: priima klientus konkrečiu laiku, neleidžia laukti salone, kai kur tenka laukti eilėse lauke“, – pasakoja M. Antanaitytė.

Paklausta, ar girdėjusi apie galimą kirpyklų ir grožio salonų uždarymą prieš sekmadienio Vyriausybė nutarimą, pašnekovė tikina sureagavusi tik po jo.

„Klientų asmeniškai neįspėjome apie uždarymą, reagavome tik po Vyriausybės nutarimo, nebent patys salonai girdėjo, kad taip bus. Iš kai kurių salonų girdėjau, kad jiems tai buvo netikėta, iš Vyriausybės nebuvo girdėti kalbų, kad bus įtraukti grožio salonai.

Net ir paskelbus Vyriausybės nutarimą, nebuvo labai aiškiai iškomunikuota, kad nebus grožio salonams leista dirbti. Vakar sulaukėme salonų klausimų, iš kur žinome, kad jie negalės dirbti. Ne visi salonai žinojo apie būsimus uždarymus ir trūko komunikacijos“, – pažymi ji.