Trečiadienį Vyriausybė išleido naują rekomendaciją visoms parduotuvėms, prekybos centrams, turgavietėms ir kitoms prekybos vietoms.

„Nenaudoti trumpalaikių pardavimų skatinimo priemonių (išpardavimų, nuolaidų valandų, degustacijų ir kt.), kurios didina pirkėjų ir lankytojų srautus tam tikru itin trumpu laiku ir tam tikroje vietoje (išskyrus prekybą internetu)“, – rekomenduoja Vyriausybė.

Taip pat uždrausta visose prekybos vietose prekiauti iš laikinų prekybos vietų, išskyrus maistu, pirotechnika ir egzistuojančias prekybines saleles.

Akcijų medžiotojai galės atsipūsti, tačiau prekybininkai žada, kad dėl rekomendacijos daugiau mokėti neteks – ilgalaikės nuolaidos vis tiek liks.

Prekybos tinklų atstovai teigia, kad jau atšaukiamos anksčiau planuotos akcijos, bus mažiau reklamuojama. Pirkėjai ilgalaikių nuolaidų, kainų leidinių ir toliau gali tikėtis.

„Rimi“ tradicinę akciją kelia į internetą, bet kainų leidinius leis

„Rimi“ kitą savaitę buvo suplanavusi tradicinę akciją „Nuolaidų nuolaidos“, tačiau dabar, Vyriausybei priėmus naujas rekomendacijas, šios akcijos atsisako.

„Ji perkeliama į internetą – nuolaidos įvairioms prekių kategorijoms visą ateinantį ketvirtadienį bus taikomos e. parduotuvėje „Rimi.lt“, – papildo tinklo viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

Tačiau prekybos tinklas vertina, kad pirkėjams svarbu šiuo metu iš anksti žinoti kainų pasiūlymus perkant kasdienio vartojimo prekes ar artėjančioms šventėms reikalingas prekes.

„Juos „Rimi“ tradiciškai pateiks savaitiniame leidinyje, taip pat rūpinsis, kad jie kartą per savaitę pasiektų ir lojalumo kortelių savininkus. Iš anksto turėdami šią informaciją, pirkėjai gali planuotis savo apsipirkimus ir įsigyti prekių iš pateiktų pasiūlymų sąrašo kartu su kitomis kasdienio vartojimo prekėmis“, – sako R. Keršienė.

Patvirtinus draudimą, „Rimi Lietuva“ jos valdomuose prekybos centruose vykdomą prekybą salelėse, lauko aikštelėse vertino individualiai.

„Draudimas nėra labai konkretus, todėl kiekvienu atveju atskirai sprendėme, ar tęsiant prekybą išlaikomi saugūs atstumai, užtikrinami visi saugumo reikalavimai. Atitinkamai, sustabdėme prie „Rimi“ prekybos centro Mažeikiuose vykdytą mugės tipo prekybą įvairiomis prekėmis“, – paaiškina R. Keršienė.

„Maxima“ paliks ilgalaikes akcijas

Maxima“ ketina nevykdyti trumpalaikių akcijų, kurios vyktų tik konkrečią dieną, ar valandomis, ar kitokių panašių veiksmų, kurie skatintų žmones dažniau vykti į parduotuves“, – teigia „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Atsakingai vertiname šalies epidemiologinę situaciją ir atsižvelgdami į Vyriausybės rekomendaciją, koreguosime strateginius rinkodaros veiksmus bei sumažinsime savo ilgalaikių veiksmų viešinimą“, – patvirtina E. Dapkienė.

Tačiau ilgalaikių nuolaidų, trunkančių savaitę ar keturias dienas, nuėjus į parduotuves pirkėjai ras, tik apie jas nebus viešinama.

„Gerų kainų, šventinių pasiūlymų lojalūs mūsų pirkėjai „Maximose“ tikrai ras. Mūsų akcijos, kurių metu pirkėjai pigiau gali nusipirkti tiek kasdienių maisto produktų, tiek kitų prekių, nėra trumpalaikės. Jos įprastai trunka arba savaitę ir taikomos visose prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse, arba keturias dienas ir taikomos daugelyje mūsų parduotuvių. (…) Tačiau, atsižvelgdami į Vyriausybės rekomendacijas, šių veiksmų viešinimą sumažinsime“, – paaiškina E. Dapkienė.

Ji patikina, kad tokios ilgalaikės akcijos nelemia papildomų klientų srautų – jie tiek per pavasario karantiną, tiek šiuo metu yra apie 20 proc. mažesni, mat žmonės įprato apsipirkti rečiau ir iš anksto planuojasi savo pirkinius.

Dėl naujo draudimo prekyba laikinose vietose, kai „Maximos“ parduotuvėse įsikurdavo rankdarbių ir kitų smulkių suvenyrų prekybininkai, šiemet nevyks.

„Tie, kas jau iš ankščiau buvo pradėję tokią prekybą, šiandien ją baigia. Laikinose prekybos vietose, kaip leidžia priimtas Vyriausybės nutarimas, bus pardavinėjama tik pirotechnika. Tačiau tokių laikinų pirotechnikos prekybos vietų šįmet „Maximos“ parduotuvėse bus gerokai mažiau nei ankstesniais metais, nes keliame reikalavimą pirotechnikos pardavinėtojams užtikrinti maksimaliai saugius atstumus“, – paaiškina E. Dapkienė.

„Iki“ palieka kainų leidinius, peržiūri trumpalaikes akcijas

„Iki“ šiuo metu peržiūri savo taikomas priemones ir veiksmus, kad įvykdytų rekomendaciją, patikina „Palink“, valdančios prekybos tinklą „Iki“, komunikacijos vadovė Vaida Budrienė. Prekybos tinkle neturėtų likti nuolaidų tik tam tikrą valandą ir trunkančių itin trumpą laikotarpį.

Tačiau kainų leidiniai turėtų likti.

„Reikia pabrėžti, kad nemaža dalis Lietuvos žmonių maistą perka per akcijas, todėl jas absoliučiai panaikinti būtų ne tik itin socialiai neteisinga, tačiau to nereikalauja ir rekomendacija. Taip pat, jeigu nebeliktų savaitės pasiūlymų leidinių, dar daugiau pirkėjų ateitų į parduotuves, nes tai būtų bene vienintelis likęs informacijos kanalas, kam yra taikoma palankesnė kaina“, – sako V. Budrienė.

Vaida Budrienė

„Lidl“ sakosi, kad trumpalaikių akcijų nevykdo

Lidl“ komentare patikina, kad ir taip nevykdo jokių trumpalaikių akcijų, kurios skatintų pirkėjus ateiti tam tikru metu.

„Situaciją vertiname rimtai ir atsižvelgiame į rekomendacijas prekybininkams. Šiuo atveju norime akcentuoti, jog rekomenduojama susilaikyti nuo trumpalaikio pardavimų skatinimo priemonių, kurios didina pirkėjų ir lankytojų srautus tam tikru itin trumpu laiku ir tam tikroje vietoje. Mes nevykdome degustacijų, tokių trumpalaikių skatinimo veiksmų, kaip laimės valandos, ir pan. Siekiame, kad pirkėjai turėtų pakankamai laiko susiplanuoti pirkinius ir apsipirkti išvengiant būriavimosi. Be to, parduotuvėse vykdoma pirkėjų srautų kontrolė ir taikoma daug įvairių prevencinių priemonių“, – sako Komentuoja „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

„Lidl“ parduotuvė

O „Norfa“ tepakomentavo, kad bendrovės administracija išnagrinės Vyriausybės nutarimą ir priims sprendimus.

Vienam pirkėjui – 10 kvadratinių metrų

Prekybos tinklai patikina, kad atidžiai kontroliuoja, jog į parduotuves vienu metu nesilankytų daug pirkėjų, daug investuota į apsaugos priemones ir dezinfekciją.

„Ir toliau visoje Lietuvoje atidžiai stebėsime į parduotuves įeinančių pirkėjų srautą ir laikysimės Vyriausybės reikalavimo, kad vienam pirkėjui būtų užtikrintas ne mažesnis nei 10 kv. m. plotas. Parduotuvėse yra taikomi itin sugriežtinti higienos reikalavimai: reguliariai dezinfekuojami pirkinių vežimėliai ir krepšeliai bei kiti įvairūs paviršiai, parduotuvių vėdinimui yra padidinta šviežio oro cirkuliacija. Pirkėjams yra galimybė dezinfekuoti rankas, naudotis vienkartinėmis pirštinėmis bei nemokamai gauti apsauginę veido kaukę. Saugius atstumus prie kasų ir vitrinų žymi specialios linijos“, – rašo „Maxima“ atstovė.

„Iki“ atstovai skaičiuoja, kad jau 8 mėnesius dirba itin specifinėmis sąlygomis, ir taikomos itin griežtos saugumo priemonės.

„Kontaktas tarp pirkėjo ir pardavėjo vidutiniškai trunka apie kelias minutes. Prie parduotuvės „Iki“ įėjimų yra įrengti bekontakčiai dozatoriai su dezinfekcijos skysčiu. Prie kasų sužymėti saugūs atstumai, taip pat kasose įrengtos organinio stiklo pertvaros. Būtina pabrėžti, kad parduotuvėse nuolatos vyksta reguliarus paviršių, pirkinių bei krepšelių dezinfekcija. Srautams reguliuoti įleidžiame pirkėjus tik su prekybiniais vežimėliais arba krepšeliais“, – vardijo V. Budrienė.

„Rimi“ taipogi žada, kad pirkėjų skaičius neviršija leistino saugaus, laikomasi atstumų ir taikomos įprastos apsaugos priemonės, kaip kaukės, dezinfekcijai skirtos stotelės, apsauginės sienelės ir kt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)