Juodasis penktadienis – lapkričio 27-oji, tačiau daugelis prekės ženklų ir parduotuvių išpardavimus paprastai skelbia visą savaitę.

Remdamasi tv2.dk ir yourdanishlife.dk Skandinavija.today rašo, kad šiemet dauguma danų teigia apsipirkinėsiantys internetu. Na, o didžiausios Danijos internetinės parduotuvės pastarosiomis savaitėmis taip pat ruošėsi Juodajam penktadieniui. Daugelis jų tą darė pakeldamos kainas.

Bent jau taip galima spręsti remiantis kainų palyginimo paslaugą teikiančia svetaine „Pricerunner“, išanalizavusia 50 didžiausių šalies internetinių parduotuvių kainas.

Jeigu pirkėjas prekę įsigyja tokia pat kaina ar netgi pigiau nei didžiąją dalį laiko iki Juodojo penktadienio, vadinasi, juodojo penktadienio nuolaida yra melaginga, pažymi Danijos vartotojų teisių organizacijos Forbrugerombudsmand atstovė Christina Toftegaard Nielsen.

„Pricerunner“ surinkti duomenys rodo, kad septynios iš dešimties parduotuvių nuo rugsėjo 11 d. – tada „Pricerunner“ pradėjo šią analizę – pakėlė prekių kainas. Įvertinant ir kainų kilimą, ir kritimą, galutinis rezultatas yra kainų išaugimas – jos vidutiniškai padidėjo 2 procentais.

Pasak „Pricerunner“ Danijos skyriaus vadovo Martino Anderseno, tai rodo, kad parduotuvės pakėlė kainas tam, jog Juodojo penktadienio pasiūlymai atrodytų patrauklesni, nei yra iš tiesų. „Pricerunner“ juos vadina „melagingais pasiūlymais“.

Išpardavimai užsienyje

„Pricerunner“ teigimu, praėjusiais metais kas ketvirtas Juodojo penktadienio pasiūlymas buvo vadinamasis melagingas pasiūlymas, kai kaina iki išpardavimo dienos išaugdavo daugiau nei 10 procentų.

Pasak M. Anderseno, pats faktas, kad parduotuvės didina kainas, dar nereiškia nieko blogo. Taip gali būti daroma dėl, tarkime, paklausos, pasiūlos, tiekėjo kainos ar parduotuvės eksploatacinių išlaidų pokyčių.

O kaip konkrečiai atrodė „Pricerunner“ analizė? „Pricerunner“ iš esmės atrinko 1000 populiariausių prekių, parduodamų 50 didžiausių Danijos elektroninių parduotuvių, ir suskaičiavo, kiek kainuotų jas įsigyti.

Tada „Pricerunner“ nuo rugsėjo 11 iki lapkričio 19 dienos kasdien tikrino šių prekių kainas. Kad užtikrintų duomenų patikimumą, „Pricerunner“ galiausiai kai kuriuos produktus atmetė.

„Kai kuriose kategorijose buvo matyti neproporcingai augančios kainos. Galima įtarti, kad kai kurios iš šių prekių yra vadinamieji melagingi juodojo penktadienio pasiūlymai“, – aiškina M. Andersenas.

„Pricerunner“ nenurodė, kurių konkrečiai parduotuvių siūlomas prekes analizavo. Kainų palyginimo svetainė pabrėžia, kad analizė tyrė bendrą kainų lygio tendenciją, o ne konkrečias parduotuves.

Šiuo metu galiojantys įstatymai numato, kad prekės nuolaida skaičiuojama nuo kainos, kuri iki skelbiamos nuolaidos nekito mažiausiai šešias savaites. Vadinasi, jei likus septynioms savaitėms iki Juodojo penktadienio prekės kaina nuo 1000 kronų pakyla iki 1500 kronų, parduotuvė turi nuorodyti, kad 1500 kronų yra ta kaina, nuo kurios skaičiuojama Juodojo penktadienio nuolaida.

Ir jūs pastebėjote kainų neatitikimą Lietuvoje? Gal norėta prekė nuolaidų metu kainavo daugiau nei prieš išpardavimą? Papasakokite apie savo patirtį – jūsų laiškų lauksime pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Šis straipsnis yra iš portalo skandinavija.today. Be leidimo kopijuoti draudžiama.
skandinavija.today
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)