Pandemija paspartino pradžią

Šaldytų, atvėsintų ir kitų maisto produktų el. platforma „Foodnet“ veiklą Lietuvoje pradėjo pavasarį pirmojo karantino metu. Kaip pasakoja įmonės vadovė Audronė Vaišvilė, pandemija ir dėl jos išaugęs e. prekybos poreikis paspartino startuolio įkūrimo pradžią.

„Ruošėmės parduotuvę pasileisti vėliau, bet prasidėjus karantinui, suskubome ir pradėjome anksčiau“, – sako ji.

Iš pradžių savo veiklą planavę pradėti nuo maitinimo ir apgyvendinimo verslo, dėl karantino šiems užsidarius, įmonė ją perorientavo į paprastus vartotojus. Pradėję tik nuo šaldytų gaminių ir didmeninių pakuočių po keliasdešimt produktų vienetų, šiandien „Foodnet“ išplėtė asortimentą ir prisitaikė prie paprasto vartotojo poreikių. Šiuo metu „Foodnet“ pagrindinis pirkėjas – gyventojai.

„Dabar jau galima nusipirkti Kijevo kotletų ar cepelinų pakuotėse po keturis. Turime itin kokybiškų paruoštukų, kuriuos paprastai perka ir gamina restoranai. Žmonėms suteikiame galimybę namuose produktus pasigaminti lengvai, kuriuos paprastai valgydavo tik restoranuose“, – pažymi pašnekovė.

Sėkmingai konkuruoja su kitomis platformomis

„Foodnet“ šiuo metu veikia kaip prekybos centras internete, panašiu principu kaip kitos maisto e. prekybos platformos „Barbora“ ar „LastMile“. A. Vaišvilės teigimu, startuolis gali sėkmingai konkuruoti su šiomis bendrovėmis, mat užsakymus pristato visoje Lietuvoje – į bet kurį kaimą, mažą miestelį ar Neringą.

„Iki „Barboros“ mums dar toli, nesame tokie dideli. Su „Barbora“ nekonkuruojame asortimento platumu. Nors turime ir didžiųjų gamintojų produktų, orientuojamės į unikalius, nedidelius, bet įdomius vietinius gamintojus ir jų produkciją.

Kitaip nei „LastMile“, kur produktus reikia rinktis parduotuvės principu, suteikiame galimybę klientui suformuoti vieną krepšelį iš viso asortimento.

Skirtingai nei šios platformos, prekes pristatome visoje Lietuvoje, ne tik didžiuosiuose miestuose. Šioje vietoje esame kur kas lankstesni. Taip pat produktus pristatome tiesiai iš gamintojų sandėlių, o ne per parduotuves“, – pasakoja ji ir priduria, kad šiuo metu įmonė turi apie 1000 klientų.

Paklausta, kokiu būdu nedidelė įmonė sugeba užtikrinti prekių pristatymą visoje Lietuvoje, A. Vaišvilė sako, kad tuo užsiima logistikos bendrovė.

„Bendradarbiaujame su logistikos kompanija, kuri turi daug kitų maršrutų. Esame vienas iš klientų, mus prijungia prie savo maršrutų. Visus produktus surenka ir išvežioja partnerio samdomi darbuotojai“, – paaiškina ji.

Pavasarį staigiai išaugus užsakymų skaičiui, pagrindinės maisto el. platformos susidūrė su pristatymo problemomis, užsakymų tekdavo laukti savaitę ar net ilgiau. Su tokia problema, kaip tikina pašnekovė, startuolis nesusiduria.

„Turime labai lankstų logistikos partnerį, todėl neturime problemų su pristatymo laikais. Šiuo metu užsakymo pristatymą galima pasirinkti kitai dienai“, – sako „Foodnet“ vadovė.

Audronė Vaišvilė
Foto: Asm. albumas

Bendradarbiauja su smulkiaisias

Įmonė turi apie 30 gamintojų, pradedant tokiais dideliais kaip „Mantinga“, „Krekenava“, „Klaipėdos pienas“ iki mažai žinomų smulkių gamintojų, pavyzdžiui, „Alkepa“, gaminanti veganiškus šaldytus desertus. El. parduotuvėje – daugiau nei 500 skirtingų gamintojų produktų.

„Labai džiaugiamės Lietuvos nedideliais gamintojais, jų unikaliais produktais. Nuolat ieškome Lietuvos nedidelių, unikalių gamintojų, kurių produktų galbūt negalima įsigyti bet kuriame prekybos centre. Kas savaitę prisijungia po vieną ar du naujus tiekėjus“, – pasakoja ji.

Tiesa, e. parduotuvė mažiesiems gamintojams tapo galimybę realizuoti savo produkciją, tad startuolis gelbsti smulkų sunkumų patiriantį verslą.

„Gamintojai, kurie anksčiau parduodavo kavinėms, restoranams, į mus kreipiasi. Situacija šiuo metu maisto produktų gamintojams sudėtinga, ypač tiems, kurie daugiau dirbdavo su kavinėmis ir restoranais“, – pasakoja A. Vaišvilė.

Pardavimai keliais kartais didesni, nei tikėjosi

Konkrečių veiklos rezultatų vadovė neatskleidžia, tačiau pažymi, kad pardavimai keliais kartais didesni, nei planavo prieš pradėdami veiklą: „Vasarą buvo sumažėję, bet dabar vėl pastebime labai didelį aktyvumą ir susidomėjimą. Šiuo metu jaučiamas pats pikas.“

Apie papildomas išorės investicijas kol kas startuolis negalvoja: „Turime pakankamai savų lėšų, bet šio klausimo neatmetame.“

A. Vaišvilė įsitikinusi, kad visas pasaulis juda prekybos internetu link, o pandemija tik paspartino neišvengiamą procesą, todėl atslūgus pandemijai žmonės neturėtų pamiršti naujų įpročių.

„Žmonės, kurie buvo nebandę, dabar pabandė ir suprato, kad tai patogus būdas apsipirkti. Pandemijai pasibaigus, kažkiek jų sumažės, bet įgiję patirties žmonės visada žinos, kad turi tokią galimybę, kad tai lengva ir patogu“, – sako „Foodnet“ vadovė.