Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad kol kas vežėjų veikla stabili, o pasitaikantys trikdžiai būna nesunkiai išsprendžiami.

„Gauname signalų, kad kažkur su pravažiavimu sunkiau, kažko tranzitu pravažiuot nepraleidžia, bet pamokos yra išmoktos, kad techniškai netrukdytų logistikos grandinių funkcionavimo“, – BNS sakė T. Garuolis.

Vis dėlto jis baiminasi, kad augantis pandemijos mastas paveiks šalių ekonomikas ir sumažins vartojimą, o tai paveiktų ir transporto sektorių.

„Jei prasidės vėl gamyklų, pramonės uždarymas Europoje, kris vartojimas, ekonomiškai transporto sektorius pats pirmas pajaučia tuos dalykus. Dabar būtina stebėti, kaip pramonė plėtojasi industrinėse valstybėse – Vokietijoje, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje“, – sakė T. Garuolis.

„Pavyzdys, kai užsidarė viešbučiai – į juos neatkeliauja turistai, tad nebereikia autobusų tiems turistams atvežti, tai mūsų autobusai ir stovi. Investicijos padarytos, bankams reikia mokėti, o dabar viena ūkio šaka sustojo, tai iš paskos ritasi ir visos kitos“, – kalbėjo jis.

Jo teigimu, tikimasi, kad Vyriausybė galės paruošti gelbėjimo priemones, kurios padėtų sektoriui išgyventi antrąją bangą, – ypač aktualios subsidijos darbo vietų išlaikymui bei lengvatinės paskolos.

„Linavos“ duomenimis, nuo karantino pradžios pavasarį Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, kuriame yra apie 5 tūkst. licencijas turinčių įmonių, prarado 87 transporto įmones ir 534 darbo vietas.

Anot T. Garuolio, tam įtakos turėjo ne tik pandemija, bet ir mokestinė aplinka bei Mobilumo paketas.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)