Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad kol kas vežėjų veikla stabili, o pasitaikantys trikdžiai būna nesunkiai išsprendžiami.

„Gauname signalų, kad kažkur su pravažiavimu sunkiau, kažko tranzitu pravažiuot nepraleidžia, bet pamokos yra išmoktos, kad techniškai netrukdytų logistikos grandinių funkcionavimo“, – BNS sakė T. Garuolis.

Vis dėlto jis baiminasi, kad augantis pandemijos mastas paveiks šalių ekonomikas ir sumažins vartojimą, o tai paveiktų ir transporto sektorių.

„Jei prasidės vėl gamyklų, pramonės uždarymas Europoje, kris vartojimas, ekonomiškai transporto sektorius pats pirmas pajaučia tuos dalykus. Dabar būtina stebėti, kaip pramonė plėtojasi industrinėse valstybėse – Vokietijoje, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje“, – sakė T. Garuolis.

„Pavyzdys, kai užsidarė viešbučiai – į juos neatkeliauja turistai, tad nebereikia autobusų tiems turistams atvežti, tai mūsų autobusai ir stovi. Investicijos padarytos, bankams reikia mokėti, o dabar viena ūkio šaka sustojo, tai iš paskos ritasi ir visos kitos“, – kalbėjo jis.

Jo teigimu, tikimasi, kad Vyriausybė galės paruošti gelbėjimo priemones, kurios padėtų sektoriui išgyventi antrąją bangą, – ypač aktualios subsidijos darbo vietų išlaikymui bei lengvatinės paskolos.

„Linavos“ duomenimis, nuo karantino pradžios pavasarį Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, kuriame yra apie 5 tūkst. licencijas turinčių įmonių, prarado 87 transporto įmones ir 534 darbo vietas.

Anot T. Garuolio, tam įtakos turėjo ne tik pandemija, bet ir mokestinė aplinka bei Mobilumo paketas.