„Džiugu girdėti, kad Lietuvos politikos padangėje matysime daugiau moterų nei iki šiol, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad moterų trūksta ir verslo srityje. Moterys vadovės kol kas smarkiai atsilieka nuo vyrų vadovų skaičiaus“, – sako dr. Gerda Jurkonienė, atvirų duomenų startuolio „Abalt“ direktorė.

Tarp švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų ar socialines paslaugas teikiančių įmonių vadovų moterų yra 60 proc. , o apgyvendinimo ir paslaugų versle jos vadovauja kas antrai įmonei. Tuo tarpu mažiausiai įmonėms moterys vadovauja statybų bei žemės ūkio sektoriuose – čia jos atitinkamai vadovauja 12 bei 14 proc. sektoriaus įmonių.

Aiški tendencija ir ta, kad moterys dažniau vadovauja mažesnėms įmonėms. Įmonėse iki 0,5 mln. apyvartos moterų vadovių yra tarp 20 -30 proc., priklausomai nuo įmonės dydžio. Tuo tarpu didesnių apyvartų įmonėse moterų vadovavimas jau nukrenta žemiau 20 proc. Tik 15 proc. įmonių virš 100 mln. Eur apyvartos vadovauja moterys – iš 132 didžiausių Lietuvos įmonių moterų vadovių yra 16.

„Nors per kelis dešimtmečius tapo įprasta, kad tolygiau pasiskirsto vidutinės grandies vadovai pagal lytis, tačiau įmonėms Lietuvoje vis dar tradiciškai vadovauja vyrai – ir moterų vadovavimo procentas mažėja augant įmonių apyvartoms, – sako G.Jurkonienė. – Tyrimai rodo, kad moterų valdomos įmonės uždirba 18 proc. daugiau pajamų vienam darbuotojui nei vyrų valdomos įmonės, o tokių įmonių grąža akcininkams yra iki trijų kartų didesnė“.

Šarūnė Smalakytė, finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centro „Rockit“ vadovė, sako, kad fintech įmonių vadovės moterys taip pat vis dar yra labiau išimtis nei taisyklė.

„Apie 40 proc. fintech kompanijų Lietuvoje vis dar neturi moterų darbuotojų arba jos sudaro tik trečdalį komandos. Tačiau galime pasidžiaugti, kad bent pusė įmonių savo vadovaujančias roles jau yra patikėję moterims, kurios yra savo srities ekspertės ir lyderės, – komentuoja Š.Smalakytė. – Reikia pripažinti, kad kompanijų, kurios turi įvairiapusiškas komandas, darbo kultūra, santykiai ir netgi produkto ar paslaugos kūrimas yra daug efektyvesni, o sprendimų priėmimas – kokybiškesnis. Visa tai yra grįsta abipusiu požiūriu ir įgūdžiais, o tolygus vyrų ir moterų pasiskirstymas lemia kompanijos sėkmę.“