„Viena vertus, mūsų nuolatiniai užsakovai iš Vakarų šalių mažina savo gamybos apimtis, sudarydami planus ateinantiems 6-7 mėnesiams. Jeigu išvestume vidurkį, užsakymų sumažėjo apie 10 proc. Taip įvyko dėl sumažėjusios paklausos, COVID-19 proveržio (...). Tad ateinantiems pusei metų užsakymų kiekiai dirbamojoje pramonėje traukiasi.

Kita vertus, atsiranda naujų užsakovų, kurie ateina į Lietuvą ir į kitas ES šalis ieškodami trumpesnių tiekimo grandinių (...). Todėl nemažai įmonių ieško naujų darbuotojų. Taip pat užsieniečiai, kurie iki koronaviruso dirbo pas mus, grįžo į savo šalis. Tai daugiausia – ukrainiečiai. Dėl to susidarė tas vakuumas, niekada nebuvo tokio didelio darbuotojų poreikio, koks jis yra dabar. Šiuo metu, berods, yra apie 30-40 tūkst. laisvų darbo vietų“, – Eltai sakė LPK prezidentas.

Visgi jis pridūrė, kad kol kas apie užsakovų iš užsienio gamybos grandinių perkėlimą į Lietuvą kalbėti dar anksti, ir tenka džiaugtis tik šių įmonių užsakymais.

Anot V. Janulevičiaus, pramonės sektorius vis dar nesijaučia tvirtai, taip pat teigė, kad itin sunku subalansuoti naujus sektoriaus poreikius su tinkamomis žmonių specialybėmis.

„Neaiškumas (dėl ateities – ELTA) ir toliau figūruoja. Kai kurie sektoriai labai užversti darbu, kiti mato paklausos mažėjimą, bet bendras vidurkis kol kas neatrodo labai blogai (...). Mes nesijaučiame tvirtai, nes iš vienos pusės matome (užsakymų – ELTA) mažėjimą, iš kitos pusės – augimą. Ir jį subalansuoti su tinkamomis žmonių specialybėmis yra labai sudėtinga. Nes žmonių poreikis išlieka, o nedarbas auga“, – kalbėjo jis.

V. Janulevičius teigė, kad paklausiausios šiuo metu yra galutinius produktus gaminančios ir joms komponentus tiekiančios pramonės šakos. Tuo tarpu, anot eksperto, sunkiau pandemiją išgyvena automobilių gamybos sektorius.

„Manyčiau, labiausiai paklausios šiuo metu yra tos pramonės šakos, kurios gamina galutinį produktą arba yra kitų šalių subtiekėjos. Dalies komponentų gamyba užsiimantys regionai Vakarų šalyse atsigauna. Tuo tarpu atsigavimas automobilių sektoriuje toks ženklus nėra, nes kol kas to tokio didelio (automobilių – ELTA) perkamumo Vakarų Europoje nematyti“, – Eltai teigė LPK prezidentas.

Jis taip pat pridūrė, kad panašios tendencijos matyti ir Lietuvoje.

„Tų įmonių, kurios dirba komponentų gamyboje, naujų klientų ratas plečiasi. Sunkiau atsigauti, mano akimis žiūrint, yra daliai automobilių komponentų gamintojų, kadangi mažėja (pačių automobilių – ELTA) paklausa“, – sakė V. Janulevičius.

Kalbėdamas apie pramones šakas, kuriose šiuo metu labiausiai trūksta darbuotojų, V. Janulevičius įvardijo medicininių prietaisų gamybos, fotonikos lazerių, biotechnologijos sričių bei atsinaujinančios energetikos įmones.