Pasigedo informacijos

Vilnietė Rima (vardas pakeistas, asmuo red. žinomas – „Delfi“) pasakojo, kad jos vaikas kurį laiką viename „Impuls“ sporto klubų lankė baseino plaukimo treniruotes, tačiau situacija pasikeitusi, kai iš sporto klubo kovo mėnesį buvo sulaukta pranešimo apie dėl COVID-19 situacijos stabdomą narystę.

„Buvo parašyta, kad narystė stabdoma, o mokestis už kovo mėnesį bus perskaičiuotas“, – teigė ji. Moteris aiškino, kad po šios žinutės jos vaikas daugiau baseino nelankė, tačiau rugsėjį buvo sulaukta staigmenos.

„Man paskambino mergina iš „Impuls“ ir sako, kad turi man pasiūlymą mokesčiui už liepos mėnesį, kadangi mes esame skoloje. Jie siūlo sumokėti pusę kainos, nors mes visą laikotarpį iki rugsėjo baseino nelankėme.

Pradėjau aiškintis situaciją. Man buvo pasakyta, kad jei būčiau parašiusi kokį atostogų prašymą, tuomet man mokestis nebūtų skaičiuojamas, bet kadangi prašymo neparašiau, o klubas atnaujino veiklą, tad automatiškai atsinaujino ir narystės, visi mokesčiai.

Pasiteiravau, kaip man reikėjo visa tai žinoti, tai man buvo pasakyta, kad apie tai galėjau pasiskaityti interneto svetainėje. Tuomet man buvo priminta, kad man treneris siuntė pranešimą. Patikrinau, galiu patvirtinti, kad jį gavau, tačiau nepamačiau, ji buvo anonimiška“, – aiškino ji.

Rima teigė, kad apie laikiną veiklos nutraukimą klubas informavo aiškiai, tačiau apie atnaujintą narystę – ne.

„Esmė, kad tas pusė kainos sumokėjimas už liepą nėra didelis, bet jie susimokėti pinigus mane spaudė labai nemaloniai.

Aš kreipiausi į vadybininkę, ji pradėjo aiškinti, kad viskas yra numatyta sutartyje. Tuomet pasiskaičiau, kad jei yra kažkokių pasikeitusių sąlygų, jie klientus turėtų informuoti prieš mėnesį raštu. Tai šių sąlygų jie tikrai neįvykdė.

Galiausiai, man pradėjo grasinti antstoliais, aš savo ruožtu pagrasinau Vartotojų teisių ir apsaugos tarnyba ir tuo viskas baigėsi. Aš nutraukiau sutartį“, – pasakojo ji.

„Impuls“: informavome visus

Redakcija kreipėsi prašydama „Impuls“ komentaro dėl situacijos. Sporto klubo tinklo marketingo vadovė Donata Visockaitė – Laurinčikienė teigė apgailestaujanti dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau patvirtino, kad visi klientai buvo informuoti tiek apie sporto klubų uždarymą, tiek apie atidarymą.

„Karantino metu, kai klubai nedirbo, įmokos, žinoma, nebuvo nuskaičiuojamos. Už kovo bei gegužės mėnesius, kai narystės galiojo klubams veikiant tik dalį mėnesio, narysčių kaina buvo proporcingai perskaičiuota.

Siuntėme klientams informaciją SMS žinutėmis bei elektroniniu paštu tiek klubams užsidarius, tiek atsidarius. Naujienlaiškyje bei interneto puslapyje teikėme informaciją, kaip elgtis su plaukimo sutartimis, jei neplanuojama tęsti plaukimo po karantino. Papildomai klientė buvo informuota ir paties trenerio, kaip ji pati ir paminėjo. Taip pat siuntėme SMS žinutes ir dėl susidariusių skolų. Jeigu klientas kreipiasi, gavęs žinutę, iškart spręndžiame situaciją pagal poreikį.

Kaip žinia, sporto klubus galėjome atidaryti gegužę, tačiau, suprasdami situaciją, nei gegužę, nei birželį plaukimo narysčių automatiškai neaktyvavome. Tuo laikotarpiu jos buvo nemokamai sustabdytos, kad tėvai turėtų daugiau laiko pateikti prašymus dėl stabdymo pagal kiekvieno individualų poreikį“, – komentavo ji.

Kalbėdama apie rugsėjo mėnesį, sporto klubo atstovė tikino, kad būtent tada kiekvienu konkrečiu atveju su klientais buvo ieškoma abipusiai tinkamiausių sprendimų.

„Dar kartą informavome apie skolas, kai kuriems klientams pritaikėme stabdymus atbuline data, kas klientams leido nemokėti už ateities laikotarpius.

Patiksliname, kad pertrauka atbuline data suteikiama tuo atveju, kai klientai sumoka susidariusią skolą, o už ateinantį atitinkamą laikotarpį jiems ateina 0 eurų sąskaita ir tuo metu galima laisvai sportuoti. Tiesa, tą pradėjome siūlyti, kai vis daugiau klientų, pripažindami, kad laiku nesureagavo, pradėjo kreiptis su prašymais. Kadangi nežinome šio konkretaus atvejo klientės tapatybės, negalime pakomentuoti, kada ji kreipėsi“, – sakė D. Visockaitė – Laurinčikienė.

Sulaukė antstolių

Panašią istoriją „Delfi“ pasakojo ir 57-erių klaipėdietis Arvydas. Jis tikino dar 2019-aisiais internetu užsisakęs „Impuls“ narystę su nuolaida sporto klube Klaipėdoje.

„Pastoviai lankiau ir mokėjau iki pat COVID-19 pandemijos ir karantino pradžios.

Po karantino nepradėjau lankyti sporto klubo, kadangi esu rizikos grupėje, sergu cukriniu diabetu, širdies ligomis, o klubas negali užtikrinti mano saugumo. Aš sporto klubą apie tai ne kartą informavau el. paštu. Nors sutarties nebuvau pasirašęs, klubo prašiau ją nutraukti nuotoliniu būdu“, – sakė jis.

Visgi liepos mėnesį vyras teigė sulaukęs antstolių pranešimo.

„Gavau skolų išieškojimo tarnybos pranešimą ir reikalavimą susimokėti ne tik skolą už nelankymo periodą 96,33 Eur bet ir kompensaciją už suteiktas nuolaidas 222,12 Eur bei skolų išieškotojų mokestį 55 Eur. Iš viso – 421 Eur per 7 dienas“, – pyko vyras, tačiau pridūrė, kad sumą susimokėjo.

„Nenoriu teisminio persekiojimo, tačiau tai buvo stiprus netikėtas smūgis mano biudžetui. Jaučiausi kaip pelė pelėkautuose“, – sakė jis.

Apie prievolę susimokėti priminė keliskart

D. Visockaitė – Laurinčikienė, kalbėdama apie klaipėdiečio Arvydo situaciją, taip pat pateikė savo atsakymą.

Ji teigė, kad šis klientas, įsigydamas narystę internetinėje svetainėje, pasirašė tiesioginio debeto sutartį, o perkant narystę internetu, klientai sutinka su pirkimo sąlygomis ir lygiai taip pat privalo pasirašyti sutartį, kuri yra aktyvuojama klientui atlikus pirmąją įmoką.

„Pirmąjį mokėjimą jis atliko tą pačią dieną ir lankėsi klube nuo pat pirmos dienos, kada sutartis buvo pasirašyta iki dienos, kai šalyje buvo paskelbtas karantinas, t.y. 2020 kovo 9 dienos.

Pasibaigus karantinui ir klubams pradėjus veiklą, gegužės 18 dieną klientas gavo informacinį SMS, kad klubai jau veikia, abonementai aktyvuoti ir klientai yra kviečiami tęsti sportą „Impuls“ klubuose“, – teigė ji.

Tiesa, kad mokėjimai nevykdomi, anot „Impuls“ atstovės, vyras gavo pranešimą gegužės 27 dieną ir iškart kreipėsi su prašymu nutraukti sutartį.

„Klientui tuo metu buvo pasiūlyta nemokamai sustabdyti jo narystę iki Liepos 1 dienos, o jeigu šis variantas netinkamas – atsiųsti prašymą nutraukti galiojančią sutartį.

Sutartis nurodo, kad tuo atveju, kai sutartis nutraukiama kliento iniciatyva, nesant „Impuls“ ar kliento kaltės, nepasibaigus minimalaus sutarties galiojimo terminui, klientas įsipareigoja sumokėti suteiktos paslaugų nuolaidos sumą, kuria pasinaudojo įsigydamas metinę narystę su nuolaida.

Iš kliento prašymo raštu nutraukti narystę negavome. Jam dar buvo išsiųsti 4 priminimai apie nevykdomus įsipareigojimus ir susikaupusią skolą birželio 17, 30, bei liepos 13 ir 23 dienomis. Galiausiai, nesulaukus jokios kliento reakcijos, skola buvo perduota išieškojimui rugpjūčio 31 dieną.

Visada ieškome sprendimų abiems pusėms naudingų sprendimų, gaila, kad klientas neinformavo, jei jis turėjo kokių klausimų. Kliento sutartis šiuo metu nutraukta, jis padengęs visus įsipareigojimus, apgailestaujame, jei jam šis įvykis sukėlė nepatogumų“, – sakė D. Visockaitė – Laurinčikienė.